InMobi به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری در عرضه اولیه عمومی سهام هند در سال ۲۰۲۵ چشم دوخته است
به گزارش اپ خونه، دو منبع آگاه گفتند که استارتآپ Adtech InMobi به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار در عرضه اولیه که برای سال آینده برنامهریزی میکند، چشم دوخته است.
منابع گفتند که این شرکت قصد دارد در هند لیست کند و خواست نامش فاش نشود زیرا مذاکرات خصوصی است. این منابع افزودند که InMobi سودآور است و قصد دارد در ماه های آینده اقامتگاه خود را از سنگاپور به هند تغییر دهد.
عرضه اولیه سهام در هند به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، این فهرست را به یکی از بزرگترین فهرست های یک استارت آپ نرم افزاری محلی تبدیل می کند.
اکثر استارتآپهایی که در سالهای اخیر در هند فهرست شدهاند، به دنبال ارزشگذاری زیر ۵ میلیارد دلار بودهاند .
Paytm که در سال ۲۰۲۱ با ارزش ۲۰ میلیارد دلاری فهرست شده است ، از آن زمان شاهد کاهش ارزش بازار خود به ۳.۵ میلیارد دلار بوده است.
این منابع افزودند که InMobi قصد دارد در سطح گروه لیست کند، که شامل بازوی تبلیغاتی آن و همچنین سرمایه گذاری و مالکیت در Glance است، یک استارت آپی که پلتفرم صفحه قفل اندروید را اجرا می کند.
به گفته یکی از منابع، InMobi انتظار دارد تا پایان ماه مارس سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد کند.
البته سخنگوی InMobi از اظهار نظر خودداری کرد.
InMobi، که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، اولین استارت آپ هندی بود که به یک تک شاخ/یونیکورن تبدیل شد، اما این شرکت در ابتدا با تلاش برای حفظ جایگاه خود در فضای تبلیغات دیجیتال، تحت سلطه گوگل و متا، فراز و نشیب های خود را داشته است.
InMobi یک پلت فرم تبلیغاتی جامع را راه اندازی می کند که فناوری های سمت تقاضا و عرضه را با تبادل تبلیغات بزرگ ادغام می کند.
این برنامه ده ها هزار مشارکت برنامه در ۵۰ کشور ارائه می دهد. این شرکت امروز مسترکارت، سامسونگ، وودافون، فورد، کلوگ، لورآل پاریس، نوکیا، کیا، KFC، دل و کوکاکولا را در میان مشتریان خود به حساب میآورد.
InMobi تا به امروز کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است و SoftBank را جزو حامیان خود می داند . SoftBank یک بار سرمایه گذاری خود در این استارتاپ را لغو کرد.
در دهه گذشته، تجارت تبلیغاتی خود را گسترش داده و یک تجارت مصرف کننده ایجاد کرده است که از آن برای Glance استفاده می کند.
Glance اخبار، اطلاعات رویدادهای محلی، ورزش، محتوای رسانهای و بازیها را مستقیماً به صفحه قفل گوشیهای اندرویدی میآورد. این اپلیکیشن بر روی بیش از ۴۵۰ میلیون گوشی هوشمند نصب شده و در حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه از آنها فعال است.
این شرکت قصد دارد به زودی نسخه اصلاح شده Glance را راه اندازی کند که از هوش مصنوعی مولد برای ارائه فیدها و تجربیات شخصی سازی شده برای کاربران استفاده می کند.
یکی از ویژگی ها به کاربران این امکان را می دهد که خود را در لباس هایی از برندهای مختلف ببینند.
Glance داده های شخصی کاربران را جمع آوری نمی کند. InMobi شرط میبندد که هوش مصنوعی مولد به برنامه کمک میکند تا با ترجیحات کاربر سازگار شود و تجربیاتی را ارائه دهد که آنها را به پلتفرم متصل کند و تجارت را پیش ببرد.
بر اساس این دموها، InMobi در حال برنامه ریزی برای ارائه پیشنهادات هوش مصنوعی مولد مشابه در تجارت تبلیغاتی خود است تا امکان ایجاد و درج تبلیغات بومی در طیف گسترده ای از محتوا را فراهم کند.