نرم افزار موبایل

Jagat، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر لوکیشن که بر ارتباطات واقعی تمرکز دارد، از ۱۰ میلیون کاربر پیشی گرفت

به گزارش اپ خونه، Jagat، یک شبکه اجتماعی که طراحی شده است تا شما را بیشتر با دوستانتان به‌جای پیمایش بی‌حوصله روی گوشی‌تان به مکان های واقعی ببرد، در سراسر جهان از ۱۰ میلیون کاربر گذشته است.

این شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان، که در اوایل سال جاری در ماه مارس راه اندازی شد، می خواهد به مردم کمک کند تا روی ارتباطات واقعی تمرکز کنند و دوست پیدا کنند.

برنامه، در iOS و اندروید موجود است ، در اصل یک نقشه اجتماعی برای دوستان و فعالیت های نزدیک شما است.

Jagat دارای یک رابط نقشه تعاملی است که به شما امکان می دهد در زمان واقعی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و افراد و فعالیت های جدید اطراف خود را کشف کنید.

Jagat تا حدودی شبیه Zenly است که متعلق به اسنپ است، یک برنامه نقشه اجتماعی که سال گذشته تعطیل شد.

این استارت آپ در سنگاپور و اندونزی مستقر است و توسط بری بیگن، رئیس جگات و لوی زینگ ژ، مدیرعامل جاگات تأسیس شده است.

این دو در دسامبر ۲۰۲۱ ملاقات کردند، زمانی که بیگن به دولت اندونزی در مورد سیاست‌های مربوط به اقتصاد دیجیتال مشاوره می‌داد و ژه روی یک محصول GameFi متمرکز بر web3، اجتماعی و بازی کار می‌کرد. بیگن می گوید که او و ژ هر دو ایده ساختن یک شبکه اجتماعی را داشتند.

بیگن گفت:

«ما دیدگاه مشابهی برای پذیرش فناوری های بزرگ و ساختن چیزی از جنوب شرق آسیا داشتیم که بتواند جهان را تحت تأثیر قرار دهد. ما همچنین از برنامه‌های اجتماعی اصلی که در حال منفعل شدن هستند خسته شده بودیم و هر دو واقعاً در مورد کاوش در جهان و مکان‌ها و یافتن راه‌های خودجوش برای ملاقات با دوستان جدید – چه برای اننتخاب پیاده‌روی، بازی بسکتبال یا فقط برای یک پیاده روی طولانی و برای یک کنسرت محلی هیجان‌زده بودیم. »

این دو نفر تصمیم گرفتند یک شبکه اجتماعی بسازند که در آن کاربران بتوانند فضاهای خود را ایجاد کنند و به صورت مجازی با آواتارهای خود ارتباط برقرار کنند.

نقشه اجتماعی شما همان چیزی است که وقتی Jagat را باز می‌کنید، می‌بینید، زیرا جایی است که مکان‌های دوستانتان را به‌طور هم‌زمان می‌بینید.

همچنین جایی است که مکان‌هایی را که رفته‌اید ضبط می‌کنید، و می‌توانید روی آواتارهای دوستانتان ضربه بزنید و پیام، استیکر یا به‌روزرسانی برای آنها ارسال کنید.

Jagat نقشه را به عنوان رابط اصلی برای کشف فعالیت ها و افراد اطراف شما می بیند. می‌توانید به‌روزرسانی‌های وضعیت دوستانتان را در زمان واقعی مشاهده کنید تا بفهمید آنها در حال انجام چه کاری هستند.

این استارتاپ در حال حاضر در حال ایجاد قابلیتی است که هدف آن در اختیار گرفتن گروه های فیس بوک با اجازه دادن به کاربران برای سازماندهی رویدادهای محلی و یافتن افرادی با علایق مشابه است.

همچنین در حال ساخت یک ویژگی است که به شما امکان می دهد فراتر از جامعه محلی خود کاوش کنید و به شما امکان می دهد جوامع جهانی را کشف کنید.

بیگن گفت:

«ما می‌خواهیم شبکه‌های اجتماعی را در برنامه‌های اجتماعی بازگردانیم – تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی و نه رسانه‌ها. ما می‌خواهیم درباره مردم باشیم، نه پست‌ها. ما برای دوستان نزدیک شما، برای کشف دوستان جدید و برای بیرون بردن بیشتر افراد در زندگی واقعی به جای پیمایش بیهوده در تلفن برای سرگرمی ساخته شده ایم.

ما هیجان‌زده‌ایم که سایر برنامه‌های اجتماعی نوظهور جدید نیز این چالش را انجام می‌دهند. رسانه‌های اجتماعی اصلی دیگر برای دوست‌یابی یا برقراری ارتباط نیستند، بلکه بیشتر برای سرگرمی‌ها مصرف منفعلانه دارند. بنابراین ما بر روی ویژگی‌هایی تمرکز کرده‌ایم که به کاربران اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های بدون پرداخت را در زمان واقعی به روشی سرگرم‌کننده به اشتراک بگذارند.»

بیگن می‌گوید اکثر کاربران فعال روزانه سه تا چهار بار برنامه را بررسی می‌کنند و بیشتر مردم می‌خواهند پس از اتمام تحصیل یا محل کارشان بدانند که دوستان نزدیک و عزیزانشان کجا هستند.

به جای اینکه به دوستی پیامک ارسال کنید تا ببینید آیا نزدیک است و می‌خواهد شام بخورد، این برنامه به شما امکان می‌دهد ببینید کجا هستند.

حدود ۸۵ درصد از کاربران Jagat بخشی از Gen Z هستند. از زمان راه اندازی، این برنامه در ژاپن، تایوان، ویتنام، اسپانیا، فرانسه و سنگاپور در صدر جدول قرار گرفته است.

بیگن می‌گوید جذابیت این اپلیکیشن جهانی بوده است و این استارت‌آپ به ساختن برای نسل بعدی ادامه خواهد داد.

این استارتاپ دور تامین مالی سری A را در ماه اکتبر با مشارکت سرمایه گذاران در آسیای جنوب شرقی بست، اما از افشای میزان سرمایه جذب شده خودداری کرد.

بیگن گفت:

«در آینده، این استارت‌آپ می‌خواهد برنامه پیش‌فرض برای نسل بعدی بسازد. ما معتقدیم که اپلیکیشن‌های اجتماعی باید به وعده خود مبنی بر ایجاد ارتباطات واقعی و وادار کردن مردم به ارتباط در زندگی واقعی عمل کنند. در عین حال، ما بر ایجاد ویژگی های جدید هیجان انگیز و ادامه ساختن جامعه خود متمرکز شده ایم. ما همچنین بر این باوریم که آنچه می‌سازیم، افزایش تجربیات اجتماعی روی نقشه، می‌تواند به نسل جدیدی از سازندگان و کسب‌وکارها در سرتاسر جهان نیرو دهد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا