Locad سری A را به منظور گسترش “موتور تدارکات” خود در سراسر آسیای جنوب شرقی و استرالیا پیاده می کند
به گزارش اپ خونه، زمانی که کنستانتین روبرتز در Zalora کار می کرد، شش بار در جابجایی انبارها شرکت داشت زیرا شرکت تجارت الکترونیکی زیرساخت لجستیک خود را بیشتر کرد.
این الهامبخش او شد تا Locad را تأسیس کند ، یک ارائهدهنده تدارکات برای شرکتهای تجارت الکترونیک همهکانالی که شبکه انبارهای شخص ثالث و حاملهای حملونقل خود را با یک پلتفرم مبتنی بر ابر که به «موتور لجستیک» آن اشاره دارد، متصل میکند.
Locad که در سنگاپور و مانیل توسط رابرتز، یکی از فارغ التحصیلان Zalora، جانیس دارگل و مدیر پیشین تولید نقشه های Grab، شری جین، تأسیس شد، امروز اعلام کرد که ۱۱ میلیون دلار سرمایه در سری A به رهبری Reefknot Investments ، سرمایه گذاری مشترک بین Temasek و شرکت لجستیک Kuehne جمع آوری کرده است.
سرمایه گذاران بازگشته Sequoia India و Surge در جنوب شرقی آسیا، Febe Ventures و Antler نیز همراه با حامیان جدید Access Ventures، JG Summit و WTI شرکت کردند.
Locad می تواند تقریباً هر بخش از فرآیند تحویل را انجام دهد، از ذخیره و بسته بندی موجودی تا حمل و نقل و ردیابی.
تا کنون، Locad برای ۲۰۰ برند، از جمله Havaians، Levi’s Reckitt Benckisder و Emma Sleep، سفارشات را انجام داده است. مشتریان آن در سراسر سنگاپور، فیلیپین، تایلند، هنگ کنگ و استرالیا پراکنده هستند و معمولاً روزانه حدود ۲۵ تا ۵۰۰۰ سفارش ارسال می کنند.
سال گذشته، Locad برای ارسال بیش از دو میلیون سفارش استفاده شد و ادعا میکند که نرخ انجام سفارش در همان روز ۹۹٪ است.
بودجه جدید آن برای افزودن انبارها و اپراتورهای حمل و نقل بیشتر به شبکه Locad و استخدام در آسیای جنوب شرقی و استرالیا با هدف ایجاد بزرگترین شبکه انبارهای منطقه طی پنج سال آینده استفاده خواهد شد.
روبرتز گفت که کمک به Zalora برای توسعه زیرساخت های لجستیکی خود “بذر این را نشان داد که چگونه یک رویکرد ابری به زنجیره تامین، با زیرساخت لجستیک مقیاس پذیر به عنوان یک سرویس، راه بهتری خواهد بود.”
رابرتز و دارگل در طول مدت حضورشان در زالورا، همچنین با برندهایی کار کردند که باید قابلیتهای انجام تجارت الکترونیکی و پشته فناوری خود را برای پشتیبانی از کانالهای فروش متعدد راهاندازی میکردند.
زیرساخت لجستیک قدیمی، که در اصل برای توزیع عمده فروشی B2B ایجاد شده بود، نمی توانست با برندهای مستقیم به مصرف کننده همراه باشد زیرا کانال های فروش آنها چند برابر می شد.
همچنین به این معنی بود که آنها دیگر نمیتوانستند به شبکههای تحقق «باغ دیواری» که توسط پلتفرمهای تجارت الکترونیکی، مانند Fulfillment by Amazon (FBA) اجرا میشوند، تکیه کنند.
در عین حال، مصرفکنندگان خواهان تحویل سریعتر و ارزانتر هستند و ارائه گزینههای متعدد مانند ارسال در همان روز، روز بعد یا ارسال اقتصادی برای تبدیل در هنگام پرداخت مهم است.
رابرتز گفت که برای تحویل سریعتر بدون پرداخت هزینه بیشتر، خردهفروشان باید محصولات را نزدیکتر به مشتریان ذخیره کنند تا امکان تحویل کوتاهتر و سریعتر در مایل آخر فراهم شود. این نیاز به شبکه ای از انبارها و یکپارچگی بین کانال های فروش، انبارها و شرکت های حمل و نقل دارد. این چیزی است که فناوری Locad را قادر می سازد.
موتور لجستیک Locad موجودی را از چندین کانال فروش، از جمله Shopify، Lazada، Shopee و TikTok Shops همگامسازی میکند و ذخیرهسازی و تحویل را از طریق شبکه انبارها و شرکتهای حملونقل مدیریت میکند.
بسیاری از مشتریان Locad ابتدا به استارتاپ نزدیک می شوند در حالی که عملیات تدارکات داخلی خود را به تدریج متوقف می کنند. برندها معمولاً با یک انبار شروع میکنند تا موجودی خود را تجمیع کنند و سفارشها را در کانالهای فروش تجمیع کنند، قبل از قرار دادن موجودی در انبارهای اضافی بر اساس جایی که مشتریان آنها در آن قرار دارند.
همانطور که در سراسر آسیای جنوب شرقی و استرالیا گسترش می یابد، Locad همچنین قصد دارد تعداد انبارها را در شهرهای سطح ۱ به شهرهای سطح ۳ در منطقه افزایش دهد، که آن هدف امکان تحویل یک روزه در همه آنها است.
اروین لیم، معاون سرمایهگذاری ریفنات در بیانیهای درباره این بودجه گفت:
«مدل عملیاتی منحصربهفرد Locad برای بومیسازی انبارها در شهرها تضمین میکند که موجودی در نزدیکی مشتریان نگهداری میشود و در نتیجه باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینه و زمان برای برند و مصرفکننده میشود. ما معتقدیم که موتور لجستیک Locad مشارکت بیشتر در اقتصاد دیجیتال را تحریک خواهد کرد زیرا مصرف کنندگان خارج از شهرهای Tier-1 اکنون می توانند سفارشات خود را ۲ تا ۳ برابر سریعتر با کسری از هزینه معمول دریافت کنند.»