Mastodon در حال راه اندازی کالا برای کمک به بودجه تلاش های توسعه خود است
به گزارش اپ خونه، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز منبع باز Mastodon ، یکی از بسیاری از رقبای توییتر، یا X، در حال حاضر در بازار، از لحاظ تاریخی از ابزارهای معمولی برای کسب درآمد در سایر شبکه های اجتماعی، مانند تبلیغات، بیزار بوده است.
به گفته بنیانگذار و مدیر عامل Eugen Rochko ، در عوض، این شرکت عمدتاً از طریق Patreon بودجه خود را تأمین کرده است.
اکنون، این در حال تغییر است زیرا Mastodon برنامه خود را برای فروش کالا برای کمک به جمع آوری بودجه بیشتر برای تلاش های توسعه خود اعلام کرد.
این کالای جدید شامل تیشرتهای Mastodon، لیوانها، سنجاقهای لعابی و برچسبهایی است که توسط هنرمند Dopatwo ساخته شدهاند.
در یک اطلاعیه Mastodon توضیح داده شده است که خود کالا توسط شریک FRESH Merch با استفاده از موادی که مسئولانه منبع آن هستند، تولید خواهد شد .
روچکو در این پست میگوید: «علیرغم دستاوردهای چشمگیر ما در ایجاد وب اجتماعی جدید، Mastodon یک شرکت غیرانتفاعی با تیم بسیار کوچک و منابع محدود است – تیم اصلی فقط دو توسعهدهنده است. ۱۰۰% درآمد پس از جبران هزینههای تولید به ما خواهد رسید و به ما کمک میکند تا منابع بیشتری را برای توسعه نرمافزار غیرمتمرکز رسانههای اجتماعی مورد علاقهتان اختصاص دهیم.»
در حالی که بسیاری از سازندگان محبوب آنلاین و سایر افراد مشهور با فروش کالاهای آنلاین به خوبی عمل می کنند، مشخص نیست که آیا تلاش های Mastodon درآمد قابل توجهی ایجاد می کند یا خیر.
در یک نظرسنجی آنلاین، Mastodon گفت که بیش از ۶۷۰۰ پاسخ دهنده گفتند که اگر کالا در دسترس باشد، چیزی می خرند. این یک شروع امیدوارکننده است.
با این حال، Mastodon هشدار می دهد که تنها ۲۵۰ واحد از هر آیتم در زمان راه اندازی در دسترس خواهد بود، که محدودیت سختی در میزان سرمایه ای که می تواند از طریق این تلاش ها جمع آوری کند ایجاد می کند. (قیمت اقلام هنوز اعلام نشده است.)
Mastodon برای اطلاع از زمان انتشار کالا، لیست پستی را به کاربران ارائه می دهد که می توانند به صورت اختیاری در آن ثبت نام کنند. همچنین این کالا را در حساب رسمی Mastodon خود اعلام خواهد کرد.
این شرکت تاریخ عرضه این کالا را اعلام نکرد، اما میگوید که انتظار دارد این اقلام در چند هفته آینده به فروش برسد.
به نظر میرسد این راهاندازی بیشتر آزمایشی برای این است که آیا واقعاً اشتیاق زیادی برای کالا وجود دارد یا خیر، و پاسخ مثبت ممکن است باعث شود این شرکت در آینده تعداد بیشتری را اجرا کند.
باید بگوییم که این کالا به خودی خود بسیار زیبا به نظر می رسد، زیرا طلسم Mastodon را در حالت ها و موقعیت های مختلف در کنار، در برخی موارد، آرم آشنا و بنفش Mastodon “M” نشان می دهد.
اما با تعداد محدود، با توجه به علاقه گزارش شده طرفداران Mastodon، احتمالا به سرعت به فروش می رسد.