Match میگوید که بسیار ممکن است که حکم Apple-Epic بتواند منجر به کاهش هزینههای App Store شود
به گزارش اپ خونه، گروه Match، غول اپلیکیشن دوستیابی، معتقد است که ممکن است حکم تجدیدنظر ضدتراست اخیر Apple-Epic Games ، اگرچه عمدتاً به نفع اپل باشد، منجر به کاهش هزینههای اپ استور برای توسعهدهندگان شود.
در صحبت با سرمایه گذاران در جریان تماس درآمدی Match در سه ماهه اول ، رئیس Match Group و گری سویدلر، نظر شرکت را در مورد این حکم تاریخی به اشتراک گذاشت، که نظر دادگاه بدوی مبنی بر اینکه اپل یک انحصارگر نیست را تایید کرد، اما به سازنده آیفون دستور داد تا به توسعه دهندگان توانایی قرار دادن پیوندهایی در برنامه های آنها که مشتریان را به گزینه های پرداخت شخص ثالث راهنمایی می کند.
این تغییر در سیاست موجود «ضد فرمان» اپل، که توسعهدهندگان را از بازاریابی سایر روشهای پرداخت منع میکرد، دلیل اصلی اعتراض اپل به حکم قبلی دادگاه منطقه بود.
علیرغم از دست دادن درخواست تجدیدنظر ضد تراست بزرگتر، اپیک گیمز بلافاصله این بخش از تصمیم دادگاه استیناف را مورد استفاده قرار داد و اعلام کرد که در حال «کار بر روی مراحل بعدی» برای استفاده از مجوزهای آزاد شده است.
در همین حال، Match اشارهای به برنامههای خود در رابطه با این حکم ارائه نکرد، بلکه به طور گستردهتر در مورد تغییرات احتمالی که در نتیجه این تصمیم در بازار بزرگتر برنامهها و همچنین سایر قوانین جدید و مقررات جهانی ایجاد میشود صحبت کرد. .
برای مثال، سویدلر سرمایهگذاران را به نبردهای مختلفی که اپل با آن روبهرو است، اشاره کرد، از جمله تحقیقات اخیر ضدانحصار در بریتانیا با سازمان رقابت و بازار (CMA) که بر مرورگرها و بازیهای ابری متمرکز شده است.
اپل این درخواست را نیز برنده شد، اما نماینده بازاری است که تصمیمات سیاست اپل دیگر کنترل نمیشوند.
در همین حال، Match گفت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که قوانین جدید آن اکنون اعمال می شود، بر هزینه های فروشگاه App تأثیر خواهد گذاشت.
سویدلر به سرمایه گذاران گفت: “ما فکر میکنیم در اتحادیه اروپا و در برخی حوزههای قضایی دیگر مانند هند، تغییراتی رخ خواهد داد که منجر به تغییر هزینههای App Store خواهد شد… بهویژه در نتیجه DMA در اروپا – یا در اتحادیه اروپا – در سال ۲۰۲۴.”
مدیر اجرایی گفت هنوز مشخص نیست که آیا حکم Apple-Epic منجر به کاهش هزینه های App Store می شود یا خیر، اما پیشنهاد کرد که این امر “بسیار ممکن است” و افزود که در نهایت، اپل باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد در سیاست های خود در مورد یک مورد تجدید نظر کند یا خیر.
«وقتی شما … همه اینها را در نظر می گیرید – با همه این تغییرات و چیزهای مختلف و همه این حوزه های قضایی متفاوت – فکر می کنم معنی آن این است که فروشگاه های برنامه باید از خود سوالی بپرسند که آیا آنها به این موارد پاسخ خواهند داد.
به صورت مقطعی تغییر می کند و سیاست ها و ساختارها و رویکردهای کارمزدی در بازارهای مختلف متفاوت است؟ یا آیا آنها یک سیاست جهانی خواهند داشت که به همه این نگرانیهای واقعاً مهم و معتبر رسیدگی میکند و سیاستهای فروشگاه برنامه را تغییر میدهد تا اکوسیستم فروشگاه اپلیکیشن منصفانهتر را برای مصرفکنندگان منعکس کند؟»
Match گفت که انتظار دارد در حدود ۱۲ ماه آینده نوعی تصمیم مرتبط با این سوالات را ببیند.
سازنده برنامه دوستیابی و والدین Tinder به شدت درگیر پیگیری اقدامات ضد تراست علیه فروشگاه های برنامه، از جمله اپل و گوگل بوده است، که قبلاً در جلسات ضدانحصار سنا شهادت داده است ، و درگیر در دعاوی دیگر، از جمله پرونده حقوقی در مورد هزینه های فروشگاه Play Google است .
این شرکت همچنین یکی از شرکتهای فناوری است که به تحقیقات ضدانحصار وزارت دادگستری علیه اپل، همراه با Tile، Spotify و دیگران کمک میکنند.
در این سه ماهه، Match با درآمد ۷۸۷ میلیون دلاری که کمتر از ۷۹۴ میلیون دلار تخمین زده میشود، از دست رفت و با ۳ درصد کاهش به ۱۵.۹ میلیون دلار رسید.
سود خالص نیز از ۱۸۰.۵ میلیون دلار در سه ماهه سال قبل به ۱۲۰.۸ میلیون دلار کاهش یافت.
با این حال، Match گفت که پس از تغییرات در بازاریابی و محصول، نشانههایی از رشد را در Tinder مشاهده میکند ، اما این موارد هنوز در نتایج مالی مشخص نشده است.
برای مثال، در Tinder در حال آزمایش «Just for You» است، مجموعهای انتخابشده از نمایههای با کیفیت بالا که برای جذابیت زنان طراحی شده است و بهروزرسانیهای اخیر خود را به ویژگیهای گزارش و فرآیند تأیید سلفی مبتنی بر هوش مصنوعی ارجاع میدهد .
این شرکت همچنین گفت که مجوز یک برنامه خرید سهام جدید به ارزش یک میلیارد دلار را صادر کرده و تایید کرده است که برنامههای خود را با استناد به نگرانیهای حقوق بشر ، یک سال پس از آن که رقیب Bumble اعلام کرده بود، از روسیه خارج می کند.