Meta واقعیت افزوده را با تبلیغات Reels واقعیت افزوده و داستانهای فیسبوک به تبلیغکنندگان ارائه میکند
به گزارش اپ خونه، متا در NewFronts IAB به عنوان بخشی از برنامه خود برای تبلیغ کنندگان اعلام کرد که واقعیت افزوده به Reels Ads و Stories فیسبوک می آید.
این بهروزرسانی به برندهایی مانند Sephora، Tiffany & Co و دیگران اجازه میدهد تا تجربیات فراگیرتر و فیلترهای واقعیت افزوده را هنگام بازاریابی به مخاطبان Meta، از جمله کاربران جوانتر Gen Z، ارائه دهند.
این شرکت اعلام کرد که پیشرفتهای دیگری را نیز برای تبلیغات Reels ارائه میکند و برندهای ذکر شده اکنون میتوانند با شرکای اندازهگیری شخص ثالث برای کمپینهای Reels Ads خود کار کنند.
سرمایهگذاری متا در تبلیغات واقعیت افزوده (AR) میتواند شرکت را برای رقابت با اسنپ برای کسب درآمدهای تبلیغاتی بازاریابان، بهتر موقعیت دهد، زیرا آنها به دنبال راههایی برای دستیابی به جمعیت جوانتر و نسل Z هستند.
اوایل این هفته در NewFronts، اسنپ مجموعهای از محصولات تبلیغاتی جدید خود را معرفی کرد، از جمله محصولات استوری و شبیهسازی TikTik خود به نام Spotlight.
اما خبر جذاب تر آن آزمایش پیوندهای حمایت شده در ویژگی چت ربات هوش مصنوعی، هوش مصنوعی من بود.
با این حال، از نظر AR، اسنپ مدتهاست که راههایی را برای برندها ارائه میدهد تا از طریق فرمت به کاربران خود دسترسی پیدا کنند، از جمله از طریق انواع ویژگیهای تجارت واقعیت افزوده و لنزهای اسنپ چت محبوب خود.
همچنین با مارکهایی کار میکند که میخواهند از فناوری AR خود در وبسایتها و برنامههای خود از طریق بخش خدمات سازمانی AR خود استفاده کنند .
قبل از این اعلام ، متا تبلیغات AR را در فید فیس بوک، فید اینستاگرام و استوری اینستاگرام ارائه کرد.
طبق دادههای آن، این آگهیها در ۸۷ درصد مواقع جمعیت ۱۸ تا ۲۴ ساله را افزایش میدهند و از تبلیغات غیرفعالشده AR بهتر عمل میکنند.
اکنون، این تبلیغات می توانند در سایر مکان های برجسته در سراسر پلتفرم متا، از جمله حلقه های فیس بوک و اینستاگرام و استوری های فیس بوک اجرا شوند.
Sephora توانست تبلیغات AR Reels را قبل از این راهاندازی آزمایش کند، جایی که تبلیغی را اجرا کرد که در آن کاربران انگشت شست خود را روی صفحه فشار میدادند تا یک فیلتر “aura vibe” تولید کنند تا به آنها کمک کند بهترین عطر را انتخاب کنند و خرید کنند.
این شرکت گفت که بیش از نیمی از مخاطبان این آگهی، کاربران Gen Z بودند.
Tiffany & Co همچنین یک تبلیغ واقعیت افزوده ایجاد کرد که به کاربران اجازه می داد در فروشگاه پرچمدار خیابان پنجم خود، “The Landmark” غوطه ور شوند و جواهرات را مرور کنند.
علاوه بر گسترش تبلیغات واقعیت افزوده، متا ویژگیهایی را برای تعاملیتر کردن Reels Ads اعلام کرد، از جمله آزمایش دکمه بزرگتر «تماس برای اقدام» با اطلاعات آگهیدهنده اضافی در تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام Reels.
این دکمه شامل یک تصویر کوچک آگهی، عنوان و جزئیات کسب و کار اضافی، مانند URL وب سایت، برای کمک به هدایت مشتریان علاقه مند به کلیک کردن است.
این شرکت همچنین اکنون به کاربران فیس بوک اجازه می دهد تا یک تبلیغ ویدیویی را متوقف کنند و پیش نمایشی از جایی که پیوند آنها را می برد، به طور بالقوه باعث افزایش نرخ کلیک برای Reels Ads می شود.
برای تبلیغات خرید، Reels تبلیغات محصولات چندمقصدی جدیدی را معرفی میکند، به این معنی که به جای اینکه یک آگهی فقط به وبسایت یک خردهفروش یا صفحه تک محصول اشاره کند، میتوانند بدون خروج از Reelsی که در حال تماشای آن هستند، روی چندین تصویر محصول در یک چرخ فلک بکشند.
متا همچنین گفت که بازاریابان اکنون می توانند با شرکت های اندازه گیری شخص ثالث منتخب در کمپین های Reels Ads از جمله Double Verify، IAS و MOAT کار کنند.
این شرکت گفت این شرکتها به آن کمک میکنند تا گزینه گزارشدهی Reels Viewability را آزمایش و راهاندازی کند که بعداً پس از اتمام آزمایش برای تبلیغکنندگان عرضه میشود.
این شرکت همچنین در حین ارائه خود لحظاتی را صرف سرمایهگذاری خود در هوش مصنوعی کرد و اشاره کرد که از این فناوری برای بهبود رتبهبندی تبلیغات استفاده میکند و از طریق یادگیری اینکه کدام تبلیغات کار میکنند و کدام نه، و برای پیشبینی بهتر اینکه کدام تبلیغات بیشتر هستند استفاده میشود.
نیکولا مندلسون، رئیس گروه کسب و کار جهانی متا، گفت:
“این همچنین باعث افزایش کارایی مجموعه ای از محصولات تبلیغاتی می شود و بسیاری از مراحل دستی و خسته کننده ایجاد یک تبلیغ را حذف می کند.”
او اضافه کرد که «سرمایهگذاریهای متا در حال حاضر به ثمر نشستهاند، به خصوص با Meta Advantage ، که نام تجاری ما برای مجموعه محصولات هوش مصنوعی ما است.
Meta Advantage از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای کمک به تبلیغکنندگان برای آزمایش و یادگیری استفاده میکند، اما همچنین کمپینهای خود را سریع متوجه میشود و به آنها کمک میکند تا پایگاه مشتری خود را به دست آورند و رشد دهند.»
مندلسون گفت که اکثر تبلیغ کنندگان متا قبلاً از یک محصول هوش مصنوعی به نام Advantage+ Shopping استفاده می کردند که تنها در آگوست گذشته راه اندازی شد.
او توضیح داد که پیش از این، تبلیغکنندگان مجبور بودند به صورت دستی کمپینی را راهاندازی کنند تا ترکیبی از هدفگیری، خلاقیت و مکانیابی خود را پیامک ارسال کنند، که زمانبر بود.
اکنون، تبلیغکنندگان میتوانند از کمپینهای Advantage+ Shopping برای اجرای میلیونها تکرار سناریوهای عملکردی در عرض میلیثانیه استفاده کنند، و به آنها امکان میدهد بهترین ترکیب را انتخاب کنند تا بهترین تبلیغ را در زمان مناسب برای فرد مناسب ارسال کنند – همه اینها به لطف هوش مصنوعی است.
«این تازه شروعی است که چگونه هوش مصنوعی میتواند ارتباطات بهتری با مردم ایجاد کند و باعث رشد بیشتر کسبوکار شما شود و ما قرار است در چند هفته آینده بهروزرسانیها و اطلاعیههای بیشتری درباره هوش مصنوعی داشته باشیم.»
این شرکت همچنین در مورد برنامه هوش مصنوعی خود در طول سه ماهه اول خود صحبت کرده بود و همچنین اشاره کرده بود که چگونه هوش مصنوعی کارایی درآمدزایی Reels خود را بهبود می بخشد، که در هر سه ماهه بیش از ۳۰ درصد در اینستاگرام و بیش از ۴۰ درصد در فیس بوک افزایش یافته است.
به علاوه، مدیرعامل مارک زاکربرگ همچنین به اشتراک گذاشت که برنامههای آینده متا برای هوش مصنوعی شامل تجربههای چت در واتساپ و مسنجر، ابزارهای ایجاد بصری برای پستها در فیسبوک و اینستاگرام و تبلیغات، و در طول زمان ویدیو و تجربههای چندوجهی است.