اخبار کسب و کارها

Mosaic مبلغ ۲۶  میلیون دلار برای کمک به اطلاع رسانی تصمیمات مالی شرکت ها جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، تیم‌های برنامه‌ریزی و تحلیل مالی معمولی، بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف فرآیندهای جمع‌آوری و مدیریت داده‌ها می‌کنند.

این به این دلیل است که آنها اغلب مجبورند با سیستم‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری دست و پا گیر دست و پنجه نرم کنند و زمان کمی برای تمرکز روی ایجاد بینش‌هایی که ممکن است باعث رشد کسب‌وکار شوند، باقی می‌گذارند.

حداقل، این به گفته بیژن معلمی، یکی از بنیانگذاران Mosaic ، استارتاپی است که پلتفرمی را ایجاد می کند که تلاش می کند داده های عملیاتی را از سراسر یک سازمان متمرکز کند.

Mosaic اعلام کرد که ۲۶ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری C به رهبری OMERS Ventures با مشارکت Founders Fund، General Catalyst و Friends and Family Capital جمع آوری کرده است و مجموع جمع آوری آن را به ۷۳ میلیون دلار رساند.

معلمی با جو گارافالو و برایان کمپبل که در سال ۲۰۱۲ در Palantir، شرکت تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، با آنها آشنا شد، Mosaic را راه اندازی کرد و در عین حال به ساخت تیم مالی Palantir کمک کرد.

معلمی در مصاحبه ای ایمیلی گفت:

«ما که  وظیفه حمایت از تصمیمات تجاری برای یک شرکت – Palantir – در رشد بیش از حد را داریم، از سرعت پایین، پیچیدگی زیاد و ناکارآمدی ابزارهای موجود در بازار ناامید شدیم.

با درک این موضوع که نقش مدیر مالی از نظر دامنه افزایش یافته است، اما بسته ابزار ما رشد نکرده است، ما تصمیم گرفتیم پلتفرمی بسازیم که به چالش های فنی امروزی که تیم های مالی و تجاری با آن روبرو هستند رسیدگی کند.»

معلمی Mosaic را به عنوان یک پلتفرم «برنامه ریزی و تحلیل زمان واقعی» توصیف می کند.

Mosaic با حذف تمام اصطلاحات بازاریابی، داشبوردها، مدل‌سازی و ابزارهای تجسم داده را برای موارد استفاده برنامه‌ریزی مالی ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت بینش‌های خود را با سهامداران به اشتراک بگذارند.

موزاییک

معلمی می‌گوید با استفاده از Mosaic ، شرکت‌ها می‌توانند درک بهتری از زمان اجرای برنامه‌های خود به دست آورند، مانند زمانی که تیم‌های فروش خود را گسترش دهند یا دور دیگری از بودجه را جمع‌آوری کنند.

کاربران می‌توانند برای بررسی دقیق و تحلیل بازار، دیدگاه‌های بخش یا اجرایی ایجاد کنند و منبع حقیقت یکپارچه – اما سفارشی‌شده – ارائه دهند.

معلمی گفت:

«در گذشته، پیاده‌سازی یک پلتفرم قدیمی FP&A ماه‌ها طول می‌کشید و بخش فناوری اطلاعات را با تقاضای قابل‌توجهی برای منابع مهندسی تحت فشار قرار داد.

ما Mosaic را طراحی کرده‌ایم تا نیاز به منابع فناوری اطلاعات در پیاده‌سازی یا نگهداری را از بین ببریم… به جای نیاز به فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به درخواست‌های داده، کاربران تجاری می‌توانند در زمان واقعی نسبت به معیارهایی که بر فعالیت‌های روزانه‌شان تأثیر می‌گذارد، بینش بی‌درنگ داشته باشند.»

Mosaic، که Emerge، Sourcegraph و Drata را در میان مشتریان خود به حساب می‌آورد، ادعا می‌کند که کسب‌وکار از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۹ هر سال سه برابر شده است و نرخ سوخت – نرخی که در آن پول بیش از درآمد خرج می‌کند – به طور پیوسته در حال کاهش است.

معلمی این بیماری همه گیر را تا حدی به دلیل رشد اقتصادی و همچنین عدم اطمینان عمومی اقتصادی فعلی می داند.

چیزی که او می گوید حقیقت دارد. بر اساس یک نظرسنجی اخیر از Capterra، اکثریت (۷۳٪) متخصصان مالی قصد دارند امسال نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر روی نرم افزار هزینه کنند.

آنها مدیریت یک محل کار ترکیبی، نگرانی های امنیتی و خطرات حملات سایبری را به عنوان انگیزه های اصلی خود ذکر کردند.

معلمی گفت:

«در طول همه‌گیری، افزایش کار از راه دور تقاضای بیشتری برای گردش کار مشترک در امور مالی ایجاد کرد. کاهش سرعت کلان به همه نیاز دارد که کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند و پاسخ به آن پیاده‌سازی فناوری است که میزان کار افراد را افزایش می‌دهد بدون اینکه شرکت را مجبور به اضافه کردن تعداد کارمندان کند.»

در کوتاه مدت، Mosaic که ۸۰ کارمند تمام وقت دارد، قصد دارد قابلیت های هوش مصنوعی این پلتفرم را ایجاد کند و ابزارهایی را در امتداد خطوط Metric Builder که اخیراً راه اندازی شده است، معرفی کند، که به مشتریان اجازه می دهد معیارهای مالی سفارشی ایجاد، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی کنند.

معلمی اضافه کرد:

«ما به گسترش ویژگی‌های برنامه‌ریزی و تحلیل خود ادامه می‌دهیم و در عین حال هوش مصنوعی را به بخشی اصلی از پلتفرم برای توانمندسازی این نسل از رهبران اقتصادی چابک و استراتژیک تبدیل می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا