Myrealtrip کره ای با ۵۶ میلیون دلار بودجه جدید سود می برد
به گزارش اپ خونه، Myrealtrip جدیدترین شرکت فناوری مسافرتی است که بر صنعت گردشگری رو به رشد پس از همه گیری کرونا سوار شده است.
این استارتآپ مستقر در سئول اعلام کرد ۵۶.۷ میلیون دلار (۷۵.۶ میلیارد KRW) در دور سرمایهگذاری سری F جمعآوری کرده است تا نوآوریهای تجاری و محصولات خود را تسریع بخشد و استخدام خود را افزایش دهد.
بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل ، گردشگری جهانی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه گیری بازگشته است . شرکت های فناوری مسافرتی دوباره آماده می شوند تا گسترش تجارت خود را سرعت بخشند.
مدیرعامل Myrealtrip Donggun Lee گفت:
«صنعت سفر ۱۲ سال پیش در کره جنوبی تکه تکه شد و هیچ پلتفرمی وجود نداشت که اطلاعات سفر را ارائه دهد. اکنون این شرکت ۱۲ ساله که ۷.۹ میلیون کاربر در کره جنوبی دارد، قصد دارد یک برنامه فوق العاده در صنعت سفر باشد و خدمات رزرو سفر از پروازها، اقامتگاه ها، فعالیت ها تا حمل و نقل محلی را ارائه دهد.»
این شرکت با حدود ۲۰۰۰ آژانس مسافرتی، پلتفرم های هتل و ارائه دهندگان خدمات مقایسه بلیط هواپیما مانند Expedia، Agoda، و Viator همکاری کرد تا مسافران را قادر سازد تا خدمات تورها، فعالیت ها، رستوران ها، حمل و نقل محلی، هتل ها و اقامتگاه های مشابه Airbnb را در سراسر جهان رزرو کنند.
لی بدون ارائه رقم دقیق گفت، شرکت ۳ برابر از آخرین سرمایه گذاری سهام خود، سری D، در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. ارزش شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد KRW بر اساس رسانه های قبلی برآورد شد.
لی همچنین گفت که Myrealtrip از سال ۲۰۲۲ تا کنون سه بار افزایش درآمد داشته است.
این شرکت در سال ۲۰۲۳ حجم ناخالص کالا (GMV) را به ۷۴۶ میلیون دلار (۱ تریلیون KRW) رساند. لی اشاره کرد که در سال جاری هدف آن دو برابر کردن GMV و تولید EBITDA دوازده میلیون دلاری است.
مانند بسیاری از شرکت های مسافرتی، استارت آپ کره ای در طول قرنطینه همه گیر با چالش هایی مواجه شد.
این شرکت میگوید که میتواند با سرمایهای که در سال ۲۰۲۰ تضمین کرده بود و تامین مالی بدهی در سال ۲۰۲۲ برای آمادهسازی برای پس از همهگیری، زنده بماند.
لی گفت: “Myrealtrip گردشگری داخلی را در اولویت قرار داد و ویژگی های جدیدی مانند یک سفر گروهی یا سفر کاری را برای بقای دو سال چالش برانگیز اخیر راه اندازی کرد.”
این شرکت نه تنها گردشگری داخلی خود را گسترش داد، بلکه چندین خرید و سرمایه گذاری استراتژیک انجام داد.
Myrealtrip در سال ۲۰۲۲ Startrip را خریداری کرد تا تعداد گردشگران خارجی را که پس از همهگیری از کره جنوبی بازدید میکنند، ثبت کند.
این پلتفرم مسافرتی به کاربران امکان میدهد مکانهای با مضمون پاپ کرهای (کی پاپ) را کشف و رزرو کنند، از جمله مکانهای فیلمبرداری موزیک ویدیوی گروه پسرانه محبوب BTS.
لی گفت که قصد دارد Startrip را به عنوان یک نهاد جداگانه برای بهبود خدمات خود با فناوری پیشرفته راه اندازی کند.
فناوری کلید موفقیت بلندمدت جذب کاربران سفرهای ورودی و خروجی و همچنین گردشگران خارجی برای مقابله با رقبای خود مانند Klook تحت حمایت SoftBank خواهد بود که ماه گذشته ۲۱۰ میلیون دلار جمع آوری کرد.
لی گفت این شرکت که از چت رباتهای هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان استفاده میکند، قبل از عرضه اولیه عمومی برنامهریزیشده خود در سال ۲۰۲۶، سرمایهگذاری بیشتری در فناوری از جمله قابلیتهای هوش مصنوعی خواهد داشت.
سرمایهگذاران بازگشتی BlueRun Ventures Korea و IMM Investment دور را رهبری کردند که مجموع جمع آوری آن را به حدود ۱۱۳ میلیون دلار (۱۵۰ میلیارد KRW) در حقوق صاحبان سهام و ۳۹ میلیون دلار بدهی از زمان شروع آن در سال ۲۰۱۲ میرساند.
سرمایهگذاران جدید Korelya Capital، اولین سرمایهگذاری خود را نشان میدهد. در کره جنوبی، و صندوق وقف دانشگاه وندربیلت و حامیان قبلی، از جمله Altos Ventures، Partech Partners، Smilegate و SV Investment نیز به سری F پیوستند.
این شرکت تا امروز ۳۰۰ کارمند دارد.