اخبار کسب و کارها

Napkin با کمک هوش مصنوعی مولد متن را به تصاویر تبدیل می کند

به گزارش اپ خونه، همه ما ایده هایی داریم، اما برقراری ارتباط موثر و جلب نظر مردم کار ساده ای نیست. بنابراین چگونه می‌توانیم این کار را در عصری که اطلاعات بیش از حد است اما دامنه توجه کاهش می‌یابد به بهترین نحو انجام دهیم؟

Napkin ، یک پلت فرم جدید “هوش مصنوعی بصری” است که مهندسان پرامود شارما و جروم شولر با هم ساخته اند. Napkin اکنون با بودجه ۱۰ میلیون دلاری Accel و CRV به صورت مخفیانه راه اندازی شد.

Napkin  از ناامیدی شارما و شولر از تعداد بی‌پایان اسناد و دکورهای ارائه‌ای که در دنیای شرکت‌ها عادی شده‌اند، متولد شد.

قبل از راه اندازی Napkin، شارما، کارمند سابق گوگل، شرکت بازی های آموزشی Osmo را تأسیس کرد . شولر در تیم موسس Osmo بود و پیش از آن در یوبی سافت، لوکاس آرتس و گوگل فعالیت داشت.

شارما گفت: «محصول اصلی Napkin به سمت بازاریابان، سازندگان محتوا، مهندسان و متخصصان در تجارت فروش ایده و تولید محتوا هدف گذاری شده است. هدف این است که زمان فرآیند طراحی را با تبدیل آن به یک جریان عمدتاً مولد به حداقل برسانیم.»

تولید کننده به هوش مصنوعی مولد اشاره دارد. بله، Napkin یک شرکت دیگر است که روی پتانسیل این فناوری شرط بندی کرده و به لیست طولانی می پیوندد. اما چند چیز در مورد تجربه که در حال حاضر کاملاً مبتنی بر وب است، برجسته است.

با Napkin، کاربران با متن شروع می‌کنند – ارائه، طرح کلی یا سند دیگری در امتداد آن خطوط – یا از برنامه می‌خواهند که متنی را از یک درخواست تولید کند (به عنوان مثال «طرح کلی برای بهترین شیوه‌ها برای مصاحبه استخدام»).

سپس Napkin یک بوم مفهومی با آن متن ایجاد می‌کند، سپس یک نماد را به پاراگراف‌های متن اضافه می‌کند که با کلیک کردن، متن را به تصاویری قابل تنظیم تبدیل می‌کند.

این تصاویر فقط به تصاویر محدود نمی‌شوند و سبک‌های مختلف فلوچارت‌ها، نمودارها، اینفوگرافیک‌ها، نمودارهای Venn و درخت‌های تصمیم را در بر می‌گیرند.

هر یک از این تصاویر حاوی آیکون هایی است که می توان آنها را با دیگری در گالری Napkin جایگزین کرد و اتصالاتی دریافت می کنید که می توانند به صورت بصری دو یا چند مفهوم را نیز به هم پیوند دهند.

رنگ‌ها و فونت‌ها قابل ویرایش هستند، و Napkin تزیین‌کننده‌هایی مانند برجسته‌سازی‌ها و خطوط را ارائه می‌کند تا ظاهر هر عنصری را زیباتر کند.

پس از اتمام، تصاویر را می توان به عنوان فایل های PNG، PDF یا SVG یا به عنوان یک URL که به بوم محل ایجاد پیوند می دهد صادر کرد.

شارما گفت: «بر خلاف ابزارهای موجود که یک مؤلفه مولد را به ویرایشگر موجود اضافه می‌کنند، ما بر تجربه نسل اول تمرکز می‌کنیم که در آن ویرایش برای تکمیل نسل اضافه می‌شود و نه برعکس».

Napkin با توضیحات ساده، طرح‌های گسترده ایده‌ها و روایت‌هایی با جدول زمانی مشخص بهترین کار را انجام می‌دهد. ساده‌ترین راه برای بیان آن این است که اگر ایده‌ای به گونه‌ای باشد که می‌توان آن را بهتر در تصویری نشان داد، Napkin اغلب به این مفهوم می‌رسد.

دستمال سفره

هنگامی که متن کمی مبهم‌تر است، Napkin گاهی اوقات تصاویری را ایجاد می‌کند که اصلاً در آن متن نیست. به عنوان مثال به مورد زیر نگاهی بیندازید – این بی معنی است.

دستمال سفره

برای تصویر زیر، Napkin مزایا و معایب را از پارچه کامل اختراع کرد (همانطور که مدل‌های تولیدی معمولاً انجام می‌دهند ). در هیچ جای پاراگراف به مسائل حریم خصوصی یا منحنی یادگیری Napkin اشاره نشده بود.

دستمال سفره

Napkin گاهی اوقات تصاویر یا آثار هنری را برای جلوه های بصری پیشنهاد می کند. از شارما پرسیده شد که آیا کاربران ممکن است نگران پیامدهای حق چاپ این موارد باشند یا خیر، و او گفت که Napkin از هیچ داده عمومی یا محافظت شده با IP برای تولید تصاویر استفاده نمی کند.

او افزود: «این برای Napkin داخلی است، بنابراین کاربران نباید نگران حقوق محتوای تولید شده باشند.»

Napkin

جلوه‌های بصری Napkin همگی از یک زبان طراحی کاملاً عمومی و همگن پیروی می‌کنند.

برخی از کاربران اولیه ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی مایکروسافت برای پاورپوینت، نتایج آن نرم‌افزار را به‌عنوان «سطح دبیرستان» توصیف کرده‌اند.

این بدان معنا نیست که برخی از این موارد قابل رفع نیستند. بالاخره برای Napkin هنوز روزهای اولیه است – این پلتفرم برنامه‌هایی برای راه‌اندازی برنامه‌های پولی دارد، اما نه به این زودی – و تیم به دلیل اندازه آن کمی از نظر منابع محدود است.

در حال حاضر ۱۰ نفر در Napkin مستقر در لس آلتوس حضور دارند و برنامه ریزی می کند تا پایان سال به ۱۵ نفر افزایش یابد.

علاوه بر این، تعداد کمی می توانند استدلال کنند که شارما و شولر کارآفرینان موفقی نیستند، زیرا در سال ۲۰۱۹ Osmo را به غول صنعت فناوری هندی Byju’s به قیمت ۱۲۰ میلیون دلار فروختند .

وونگ در بیانیه‌ای گفت: «جروم و پرامود توانایی عجیبی در برداشتن چیزهای بسیار چالش برانگیز از منظر فنی دارند و آن را برای کاربران آسان می‌کنند».

“ما به عنوان شریک اولین شرکت آنها، Osmo، دیدیم که آنها دیدگاه خود را برای یک حرکت جدید بازی با هوش مصنوعی انعکاسی زنده کردند. ما هیجان زده هستیم که از این فصل جدید حمایت کنیم زیرا Napkin هوش مصنوعی بصری را به داستان سرایی تجاری می آورد.”

شارما می گوید که درآمد حاصل از این دور ۱۰ میلیون دلاری صرف توسعه محصول و استخدام مهندسان و طراحان گرافیک هوش مصنوعی خواهد شد.

او گفت: «تمام انرژی و منابع ما صرف این خواهد شد که چگونه Napkin بتواند مرتبط‌ترین و جذاب‌ترین تصاویر بصری را با توجه به محتوای متنی تولید کند. راه های بی پایانی برای تجسم و طراحی وجود دارد. ما در حال سرمایه گذاری برای ایجاد این عمق و بهبود کیفیت هوش مصنوعی هستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا