» تکنولوژی » Niantic قصد دارد با نسخه جدید برنامه Scaniverse نقشه سه بعدی غنی‌تری از جهان بسازد
Niantic
تکنولوژی

Niantic قصد دارد با نسخه جدید برنامه Scaniverse نقشه سه بعدی غنی‌تری از جهان بسازد

شهریور 6, 1403 5۰34

به گزارش اپ خونه، Niantic نسخه جدیدی از برنامه Scaniverse خود را منتشر می کند تا به کاربران اجازه دهد اشیاء اطراف خود را با جزئیات بیشتر ضبط کنند.

Scaniverse 4 به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق تکنیک Gaussian splatting، مکان‌ها و اشیاء را به صورت سه‌بعدی ثبت کنند، که نقاط داده بیشتری را در مورد یک شی برای نمایش دقیق و غنی با رندر سریع‌تر می‌گیرد.

این شرکت Scaniverse را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد و این یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی این برنامه است.

تا به حال، Scaniverse به شما اجازه می داد مکان ها و اشیاء را اسکن کرده و آنها را در دستگاه خود ذخیره کنید یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با استفاده از این روش‌های اسکن جدید، کاربران می‌توانند این صفحات را – که اسکن‌های شیء مرتبط با داده‌های مکان هستند – روی نقشه قرار دهند و دیگران می‌توانند آنها را کشف کنند تا مکان‌های جدید را با دقت و جزئیات بهتر تجربه کنند.

در چندین سال گذشته، Niantic سعی کرده است تا با درخواست از بازیکنان بازی‌های Wayfarer، Ingress و Pokémon GO، نقشه‌ای سه بعدی غنی از جهان بسازد تا مکان‌های مختلف را اسکن کرده و پاداش‌های درون بازی را به دست آورند.

این شرکت از برخی از این اسکن ها برای ساختن اسپلیت ها در سراسر جهان استفاده کرده است.

فرآیند اسکن جدید که در زمان راه اندازی فقط برای iOS در دسترس است، بسیار ساده است. می توانید گزینه splats on را از طریق منوی ضبط جدید انتخاب کنید و اسکن را شروع کنید.

شما باید در اطراف جسم حرکت کنید، آن را از زوایای مختلف به گونه ای ثبت کنید که گویی در حال گرفتن یک ویدیو هستید.

پس از اتمام کار، برنامه اسکن را پردازش می‌کند و به شما امکان می‌دهد صفحه را روی نقشه قرار دهید، مدل را به اشتراک بگذارید یا ویدیو را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Niantic می گوید که اسکن یک شی به مدت یک تا سه دقیقه به شما یک اسکن با کیفیت خوب می دهد.

Niantic گفت که به طور خودکار چهره ها و پلاک هایی که در اسکن ظاهر می شوند را برای تمام اسکن هایی که شرکت پردازش می کند، محو می کند. بعلاوه، اگر در حین اسکن یک جسم متحرک در کادر وجود داشته باشد، از رندر نهایی میانگین می گیرد.

برایان مک کلندون، معاون مهندسی Niantic و یکی از مخترعان Google Earth، گفت که این شرکت از تکنیک رندرینگ به نام «triangle meshes» در نسخه قبلی Scaniverse استفاده کرده است.

با رویکرد جدید، با داده های مشابه، یک رندر دقیق با نور و بازتاب بهبود یافته دریافت می کنید.

Gaussian splats دو مزیت عمده نسبت به شبکه‌های مثلثی دارند: آنها سریع‌تر پردازش می‌شوند و به طور چشمگیری واقعی‌تر هستند، از جمله ثبت جزئیاتی مانند شفافیت پنجره، انعکاس آب و برگ‌های درخت را نشان می دهند.

این مانند مقایسه یک مدل لگو با یک مجسمه سفالی است. مک کلندون گفت: لگوها می توانند بلوک و سفت باشند، در حالی که خاک رس اجازه می دهد تا منحنی های صاف و جزئیات ریزتری داشته باشیم.

این شرکت در حال حاضر داده های مکان واقعی را از طریق سیستم موقعیت یابی بصری خود (VPS) ارائه می دهد.

با تکنیک جدید اسکن، قصد دارد داده های غنی تری را به توسعه دهندگان ارائه دهد. این شرکت بر این باور است که کاربران Scaniverse، عمدتاً سازندگان محتوای XR و علاقه مندان به عکاسی سه بعدی، به این شرکت کمک خواهند کرد تا یک نقشه بصری جدید بسازد.

Niantic در حال حاضر اسکن‌هایی با قدرت Gaussian splats به بزرگی ۱۰۰۰۰۰ دارد و قصد دارد این اسکن را به میلیون‌ها نفر در آینده نزدیک گسترش دهد.

این شرکت آنها را برای موارد استفاده مانند گیم پلی یا تجربیات واقعیت مجازی در دسترس توسعه دهندگان قرار می دهد.

این شرکت همچنین قصد دارد این داده ها را برای تقویت تجربیات در بازی های خود ادغام کند، جایی که شخصیت های مجازی بهتر می توانند با اشیاء واقعی ارتباط برقرار کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×