اخبار کسب و کارها

Niantic  بازی های NBA و Marvel را لغو کرد و ۲۳۰ کارمند خود را اخراج کرد

به گزارش اپ خونه، شرکت Pokémon GO، Niantic، تنها یک سال پس از اخراج حدود ۹۰ کارمند، ۲۳۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد .

در طول اخراج سال گذشته، Niantic چهار پروژه از جمله یک بازی Transformers را لغو کرد.

برخی از بازی‌های Niantic این بار نیز به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد. پس از چهار ماه حضور در اپ استور، Niantic NBA All-World را تعطیل می‌کند . این شرکت همچنین تولید یک بازی بر اساس فرنچایز مارول را لغو خواهد کرد.

جان هانکه، مدیرعامل، در ایمیلی به کارمندان نوشت:

«در پی افزایش درآمدی که در طول کووید دیدیم، تعداد کارمندان و هزینه‌های مرتبط با آن را افزایش دادیم تا رشد را با شدت بیشتری دنبال کنیم. »

این امر در میان صدها شرکت فناوری که در سال گذشته اخراج کرده‌اند، رایج بوده است – شرکت‌ها ادعا کردند که در طول همه‌گیری بیش از حد استخدام شده‌اند و اکنون باید اندازه تیم‌های خود را معتدل کنند.

در مورد Niantic، هانکه گفت که درآمد به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است و پروژه‌های جدید آن‌قدر که انتظار داشتند درآمد نداشته‌اند.

یکی از این پروژه های جدید Peridot است که یک بازی موبایلی شبیه تاماگوچی است. اولین تلاش Niantic برای IP اصلی از زمان ورود، Peridot در ماه مه راه اندازی شد.

اما طبق گفته Sensor Tower، شرکت اطلاعات بازار ، Peridot تاکنون تنها ۱.۴ میلیون دلار درآمد ناخالص از خرید درون برنامه‌ای کسب کرده است.

Peridot یک بازی پیچیده از نظر فناوری است که با یک سیستم پرورش قوی کامل می شود که حیوانات خانگی هر بازیکن را از نظر ژنتیکی منحصر به فرد می کند.

اما بازیکنان هنگام راه اندازی ناامید شدند، زیرا بسیاری از ویژگی های هیجان انگیز بازی دارای دیوار پرداخت هستند.

به عنوان مثال، تنها راه برای تولید یک Peridot جدید، پرداخت ۵ دلار برای یک آیتم درون بازی است و هنگامی که برای جوجه کشی یک Peridot پول پرداخت می کنید، متوجه می شوید که اگر می خواهید حیوان خانگی جدید شما الگوها یا سبک های خز منحصر به فردی داشته باشد، باید هزینه نیز بپردازید.

Pokémon GO گاو نقدی Niantic است که از سال ۲۰۲۰ هر ساله بیش از ۱ میلیارد دلار خرید درون برنامه ای دارد.

در پایان ماه مارس، Niantic قیمت پاس‌های حمله از راه دور را که یک آیتم درون‌برنامه بسیار محبوب است، تقریباً دو برابر کرد.

استدلال این شرکت این است که گزینه‌های بازی از راه دور در طول قرنطینه‌های همه‌گیر ضروری بودند، اما این گزینه‌ها برخلاف دیدگاه Niantic برای بازی است، که این است که افراد را در خارج از خانه قرار دهد تا شخصاً با هم بازی کنند.

هر چند بازیکنان چنین احساسی ندارند. برخی حتی در اعتراض به بازی Pokémon GO را تحریم کردند . در حالی که اعتراض آنها ممکن است توجه Niantic را جلب نکرده باشد، فروش خرید درون برنامه ای آن احتمالا جلب توجه کرده است.

بین جولای ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، داده‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که Niantic هر ماه به طور متوسط ​​۷۰ میلیون دلار درآمد ناخالص خرید درون برنامه‌ای کسب کرده است.

طی سه ماه پس از افزایش قیمت پاس حمله از راه دور، Niantic به طور متوسط ​​۵۳ میلیون دلار در ماه درآمد داشته است.

هانکه نوشت: «اولویت اصلی این است که Pokémon GO را به عنوان یک بازی همیشه سالم و در حال رشد نگه داریم. برخی از کارکنان Pokémon GO تحت تأثیر این اخراج ها قرار گرفتند.»

اگرچه بازی هایی مانند Peridot هنوز از نظر مالی پایدار نیستند، Niantic یک بازوی تجاری کامل از بازی های خود دارد.

کیت توسعه دهنده Lightship AR Niantic این امکان را برای هر توسعه دهنده ای که می داند چگونه از Unity برای ساخت بازی های واقعیت افزوده استفاده کند، می دهد.

توسعه دهندگان همچنین به سیستم موقعیت یابی بصری چشمگیر نیانتیک (VPS) دسترسی دارند، که به کاربران امکان می دهد با مکان های دیدنی محلی در دنیای واقعی خود تعامل داشته باشند.

هانکه حتی در یادداشت خود به کارمندان اشاره کرد که این شرکت می‌خواهد تمرکز خود را بر روی ساخت دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و عینک‌های AR افزایش دهد.

بنابراین،به نظر می رسد اگر Niantic نتواند که Pokémon GO را با موفقیت دنبال کند، شاید ابزارهای توسعه دهنده آن بتوانند شرکت را در مسیر درست نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا