» اخبار اینترنت » OpenAI با در نظر گرفتن گوگل از SearchGPT رونمایی کرد
SearchGPT
اخبار اینترنت

OpenAI با در نظر گرفتن گوگل از SearchGPT رونمایی کرد

مرداد 6, 1403 2۰14

به گزارش اپ خونه، OpenAI ممکن است طرح‌هایی برای ورود به بازی جستجو داشته باشد – نه تنها تازه‌کارهایی مانند Perplexity، بلکه گوگل و  Bing را نیز به چالش می‌کشد.

این شرکت  از SearchGPT ، یک ویژگی جستجوی طراحی شده برای «پاسخ به موقع» به سؤالات، با استفاده از منابع وب، پرده برداری کرد.

از نظر رابط کاربری، SearchGPT چندان دور از پلتفرم چت ربات OpenAI ChatGPT نیست.

شما یک پرس و جو را تایپ می کنید و SearchGPT اطلاعات و عکس ها را از وب همراه با پیوندهایی به منابع مرتبط ارائه می دهد، در این مرحله می توانید سؤالات بعدی را بپرسید یا جستجوهای مرتبط دیگر را در نوار کناری جستجو کنید.

برخی از جستجوها موقعیت مکانی شما را در نظر می گیرند. در یک سند پشتیبانی ، OpenAI می‌نویسد که SearchGPT اطلاعات موقعیت مکانی عمومی را با ارائه‌دهندگان جستجوی شخص ثالث جمع‌آوری و به اشتراک می‌گذارد تا دقت نتایج را بهبود بخشد (مانند نمایش فهرستی از رستوران‌های اطراف یا پیش‌بینی آب‌وهوا).

SearchGPT همچنین به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات دقیق تری از موقعیت مکانی را از طریق تغییر در منوی تنظیمات به اشتراک بگذارند.

با پشتیبانی از مدل های OpenAI (به ویژه GPT-3.5، GPT-4 و GPT-4o)، SearchGPT – که OpenAI آن را به عنوان نمونه اولیه توصیف می کند – امروز برای گروه کوچکی از کاربران و ناشران راه اندازی می شود.

OpenAI می گوید که قصد دارد در آینده برخی از ویژگی های SearchGPT را در ChatGPT ادغام کند.

OpenAI در یک پست وبلاگ می‌نویسد : «دریافت پاسخ‌ها در وب می‌تواند تلاش زیادی را ببرد، که اغلب به تلاش‌های متعدد برای دستیابی به نتایج مرتبط نیاز دارد. ما معتقدیم که با افزایش قابلیت‌های مکالمه مدل‌هایمان با اطلاعات بی‌درنگ از وب، یافتن آنچه به دنبالش هستید می‌تواند سریع‌تر و آسان‌تر شود.»

SearchGPT

راه‌اندازی SearchGPT در لحظه‌ای نامناسب انجام می‌شود: از آنجایی که ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به دلیل سرقت ادبی، نادرستی و محتوای نامناسب در معرض نابودی قابل توجیه هستند.

مرورهای اجمالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، ترافیک سایت‌هایی را که اطلاعات خود را از آنجا منبع می‌کنند، تهدید می‌کند.

در واقع، با یک مطالعه نشان داده شد که مرورهای هوش مصنوعی به دلیل عدم تاکید بر پیوندهای مقاله، می تواند بر حدود ۲۵٪ از ترافیک ناشر تأثیر منفی بگذارد .

OpenAI – برداشتن صفحه ای از تور عذرخواهی مداوم Perplexity – SearchGPT را به عنوان یک استقرار مسئولیت پذیرتر و سنجیده قرار می دهد.

OpenAI می‌گوید SearchGPT در جستجوهایی با ارسال واضح، درون خطی و نام‌گذاری شده به ناشران به‌طور برجسته نقل‌قول کرده و پیوند می‌دهد.

همچنین می گوید که با ناشران برای طراحی تجربه کار می کند و راهی برای صاحبان وب سایت فراهم می کند تا نحوه نمایش محتوای خود را در نتایج جستجو مدیریت کنند.

نکته مهم، SearchGPT در مورد جستجو است و جدا از آموزش مدل‌های پایه هوش مصنوعی OpenAI است.

سایت‌ها می‌توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر از آموزش هوش مصنوعی انصراف دهند.  OpenAI در پست وبلاگ توضیح می‌دهد. “ما متعهد به اکوسیستم پر رونق ناشران و پدیدآورندگان هستیم.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×