» اخبار کسب و کارها » Oro، یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز B2B از موسس مجنتو، ۱۳ میلیون دلار جمع آوری می کند
پلتفرم Oro
اخبار کسب و کارها

Oro، یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز B2B از موسس مجنتو، ۱۳ میلیون دلار جمع آوری می کند

دی 29, 1401 4۰25

به گزارش اپ خونه، Oro ، یک پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز که توسط یکی از بنیانگذاران مجنتو و CTO سابق ایجاد شده است، امروز اعلام کرد که ۱۳ میلیون دلار در دور رشد استراتژیک بودجه جمع آوری کرده است.

پلتفرم Oro مستقر در لس آنجلس که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد، طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی را تشکیل می‌دهد، از جمله OroCommerce ، پلتفرم تجارت الکترونیک B2B پرچم‌دار آن برای ساخت ویترین فروشگاه‌ها و بازارها.

OroMarketplace ، یک پلتفرم مدیریت سرتاسری به‌ویژه برای مشاغل بازار؛ یک پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به نام OroCRM . و OroPlatform ، یک پلت فرم توسعه سریع برنامه وب است.

در حالی که بازیکنان مشابه در فضا مانند Shopify و Magento عمدتاً (اگرچه نه به طور انحصاری) بر مارک های B2C تمرکز می کنند، Oro زیرساخت تجارت الکترونیک خود را مستقیماً در شرکت های B2B مانند تولید کنندگان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان و عمده فروشان هدف قرار می دهد. به گفته یوآو کوتنر ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Oro ، اجرای آن از B2C پیچیده تر است.

کاتنر گفت:

« تجارت الکترونیک B2B پویایی بسیار متفاوتی با تجارت B2C دارد – به جای خریدهای معاملاتی با حجم بالا با گروهی از مشتریان چرخشی، برندهای B2B بر معاملات با ارزش با گروه کوچکتری از مشتریان وفادار تمرکز می کنند.

به این ترتیب، راه‌حل‌های تجارت دیجیتال B2B باید بتوانند نیازهای پیچیده خریداران تجاری را با سفارش‌های بزرگ، محموله‌های تقسیم‌شده، قیمت‌های سفارشی‌شده و بسیاری از قابلیت‌های دیگر برآورده کنند، در حالی که از تعامل دائمی با مشتری و پیشنهادات شخصی‌شده نیز پشتیبانی می‌کنند.»

نمونه پلتفرم Oro

اما علاوه بر همه اینها، خریداران B2B اکنون انتظار دارند که آنها با پلتفرم های B2C که ممکن است در جاهای دیگر در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند، به نوعی از قابلیت استفاده عادت کرده اند، به این معنی که بازرگانان B2B مجبور شده اند بازی خود را ارتقا دهند.

کاتنر افزود: «یکی از چالش‌های کلیدی، ارائه ابزارهای فروش قوی و غنی در سطح سازمانی است، در حالی که ارائه یک تجربه خرید در سطح مصرف‌کننده، با گزینه‌های کشف، خرید و ردیابی شیک و کارآمد است».

وقتی در نظر بگیرید که یک فروشنده ممکن است بازارهای کاملاً متفاوت و مجزایی برای کالاهای خود داشته باشد، اوضاع پیچیده تر می شود.

کوتنر به مثالی اشاره کرد که مربوط به یک تولید کننده ظروف شیشه ای بود، که ممکن است مجبور باشد به عنوان مثال، پورتال های فروش جداگانه ای را معرفی کند که بخش های پزشکی و پذیرایی را هدف قرار می دهد.

همچنین ممکن است فروشنده ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی را برای هر عمودی تعیین کند، چیزی که Oro از طریق یک موتور قیمت گذاری پویا که به طور خودکار قیمت ها یا تخفیف های جدید را بر اساس قوانین از پیش تعیین شده و منطق تجاری تعریف شده توسط فروشنده محاسبه می کند، فعال می کند.

کوتنر گفت: «هماهنگی این عملیات در پشت صحنه چالش‌های ویژه‌ای را برای شرکت‌های B2B و ارائه‌دهندگان تجارت الکترونیک به همراه دارد.»

تیم رهبری Oro: از چپ به راست Yoav Kutner، مدیرعامل است. لوران دسپرز، معاون اجرایی و جنرال موتورز اروپا؛ دیما سوروکا، CTO

در کنار دو بنیانگذار Jary Carter و Dima Soroka، کوتنر کمی بیش از یک دهه پیش Oro را کمی پس از ترک Magento راه‌اندازی کرد که سال قبل آن را به قیمت حدود ۱۸۰ میلیون دلار به eBay فروخت.

Adobe در نهایت در سال ۲۰۱۸ مجنتو را به قیمت ۱.۶۸ میلیارد دلار خریداری کرد و آن را به Adobe Commerce تغییر نام داد .

Oro از جهات مختلف پیشنهاد مشابهی با Magento است، شاید مهمترین آنها پایه های منبع باز آن باشد که انعطاف پذیری بیشتری را در مورد مواردی مانند میزبانی و استقرار فراهم می کند، در حالی که به شرکت ها اجازه می دهد موارد را با موارد استفاده خود تغییر داده و تطبیق دهند.

این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند در صورت تمایل Oro را روی زیرساخت خود میزبانی کنند یا آن را در هر ترکیبی از فضای داخلی یا ابرهای عمومی و خصوصی مستقر کنند.

کاتنر می‌گوید:

«کاربران همچنین می‌توانند به راحتی و به سرعت بین مدل‌های استقرار جابه‌جا شوند – برای مثال، اگر یک مشتری در محل نیاز به افزایش سریع داشته باشد و از زیرساخت ابر خصوصی یا عمومی در پاسخ به افزایش ترافیک وب استفاده کند.

رویکرد ترکیبی ما همچنین مشتریان را بر داده‌های خود کنترل می‌کند: برای مثال، اگر آنها می‌خواهند بیشتر بارهای کاری را در فضای ابری اجرا کنند، اما مرکز داده امن خود را اداره کنند، Oro این کار را کاملاً ممکن می‌کند.

واقعاً هیچ محدودیتی برای روش هایی که مشتریان می توانند از گزینه های میزبانی ما برای مطابقت با نیازهای خود استفاده کنند وجود ندارد.

پیش از این، Oro در سال ۲۰۱۶ ۱۲ میلیون دلار جمع آوری کرده بود و با ۱۳ میلیون دلار دیگر در بانک، کاتنر گفت که این شرکت قصد دارد “صنعت تجارت دیجیتال را برای سال های آینده متزلزل کند.»

آخرین تزریق نقدی Oro توسط Zubr Capital با مشارکت سرمایه گذار فعلی Highland Europe انجام شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×