Outrider مبلغ ۷۳ میلیون دلار جمع آوری می کند تا کامیون های برقی خودران خود را وارد جریان اصلی کند
به گزارش اپ خونه، فناوری خودروهای خودمختار ممکن است دیگر سوخت دستگاه هایپ نباشد. اما شرکتهایی که از این فناوری در کشاورزی، تجاری و کاربردهای لجستیک استفاده میکنند، همچنان سرمایههای خطرپذیر را جذب میکنند.
به عنوان مثال، Outrider، یک استارتآپ طلایی، کلرادو را در نظر بگیرید که کامیونهای برقی خودران را توسعه میدهد.
یاردهای توزیع مرکز عصبی زنجیره تامین هستند. اینجاست که همه آن کالاها (مانند کالاهایی که از آمازون و سایر مشاغل تجارت الکترونیک سفارش داده شده اند) از کامیون های طولانی مدت به انبارها و در نهایت به مصرف کننده منتقل می شوند.
امروزه کارگران برای جابجایی تریلرهای پر از کالا در اطراف حیاط و همچنین به اسکله های بارگیری از کامیون های دیزلی استفاده می کنند.
Outrider یک سیستم خودمختار را توسعه داده است که شامل یک کامیون برقی، نرم افزار مدیریت عملیات و زیرساخت سایت است.
در حالی که ممکن است هنوز در محوطه توزیع به انسان نیاز باشد، سیستم خودمختار بخش اعظم کار را انجام میدهد، از جمله اتصال و جدا کردن تریلرها، اتصال و جدا کردن خطوط ترمز تریلر و نظارت بر مکانهای تریلر.
پتانسیل درآمد حاصل از این سیستم – تنها در ایالات متحده حدود ۴۰۰۰۰۰ یارد توزیع وجود دارد – توجه تعدادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. Outrider اخیراً یک دور سری C 73 میلیون دلاری به رهبری FM Capital را بسته و سرمایهگذاران جدیدی را جذب اداره سرمایهگذاری ابوظبی و گروه سرمایهگذاری خطرپذیر NVIDIA، NVentures کرده است.
سرمایه گذاران جدید B37 Ventures، Lineage Ventures، Presidio Ventures، بازوی سرمایه گذاری Sumitomo Corporation و ROBO Global Ventures نیز به همراه حامیان فعلی Koch Disruptive Technologies و New Enterprise Associates به آن پیوستند.
Outrider از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۱۷ با نام Azevtec تاکنون ۱۹۱ میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این شرکت از آخرین افزایش درآمد خود در پاییز ۲۰۲۰ پیشرفت هایی داشته است. اندرو اسمیت، بنیانگذار و مدیر عامل Outrider به TechCrunch گفت که کامیون های حیاط دارای سخت افزار جدیدی هستند که برای مقابله با محیط های خشن، از جمله بازوهای رباتیک طراحی شده اند.
اسمیت گفت که Outrider دارای ۲۰ سیستم مستقل است که در سایت های مشتریان و امکانات آزمایشی آن استفاده می شود زیرا این شرکت قابلیت های نهایی و مکانیسم های ایمنی اختصاصی سیستم را تکمیل می کند.
او افزود که این تغییرات نهایی در سیستم در سال ۲۰۲۳ به پایان می رسد. از آنجا تمرکز بر راه اندازی عملیات تجاری با مشتریان خود خواهد بود، که شامل جورجیا اقیانوس آرام و سایر شرکت های ناشناس است که از سال ۲۰۱۹ در آزمایش محصول مشترک و عملیات آزمایشی سرمایه گذاری کرده اند.
اسمیت گفت که مشتریان Outrider بیش از ۲۰ درصد از کل کامیون های حیاطی فعال در شمال را تشکیل می دهند.
اسمیت گفت وجوه جدید برای استخدام در ایالات متحده و در سطح بینالمللی (فراتر از نیروی کار ۱۷۵ نفری آن) و انتقال از آزمایش و اعتبارسنجی به عملیات تجاری در مقیاس استفاده میشود.
اسمیت گفت:
«این یک وسیله است که یک وسیله نقلیه به طور مستقل رانندگی می کند، یک چیز دیگر ایجاد یک سیستم واقعاً صنعتی است که می تواند در یک محیط سخت در طول چندین سال، ۲۰ تا ۲۴ ساعت در روز و ۳۶۵ روز در سال کار کند.
تولید سیستم و به کارگیری این قابلیتهای نهایی به ما این امکان را میدهد تا در چند سال آینده به هزاران سیستمی که بر روی نرمافزار Outrider کار میکنند، تبدیل شویم.»