post news، جایگزین توییتر در حال بسته شدن است
به گزارش اپ خونه، post news، یک سایت میکروبلاگینگ که در روزهای پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک پدیدار شد، تنها یک سال و نیم پس از راه اندازی در نسخه بتا، تعطیل می شود .
بنیانگذار نوام باردین که قبلاً مدیرعامل Waze بود، این خبر را روز جمعه ۱۹ آوریل در پستی منتشر کرد.
باردین گفت: «در پایان روز، خدمات ما به اندازه کافی سریع رشد نمی کند تا به یک تجارت واقعی یا یک پلت فرم مهم تبدیل شود. یک کسبوکار مصرفکننده، در هسته خود، نیاز به پذیرش سریع مصرفکننده دارد و ما نتوانستهایم ترکیب محصول مناسبی را برای تحقق آن پیدا کنیم.»
post news توسط اندرسن هوروویتز و اسکات گالووی، استاد دانشگاه نیویورک و مفسر فناوری حمایت شد، اما پلتفرم هرگز میزان افزایش آن را فاش نکرد. کارا سویشر، روزنامه نگار دره سیلیکون، مشاور این شرکت بود.
استراتژی post news این بود که از شهرت توییتر به عنوان یک آبسردکن مجازی برای روزنامهنگاران استفاده کند، سپس با ایجاد راهی جدید برای درآمدزایی ناشران و نویسندگان، آن را بیشتر بسازد.
کاربران post news میتوانند به جای اشتراک در نشریات مختلف، مقالههای جداگانه را از برخی رسانههای شریک خریداری کنند.
با وجود بسته شدن post، باردین گفت که فکر میکند این شرکت چیزی را در مورد روشهای مختلف کسب درآمد از طریق رسانههای خبری دیجیتال ثابت کرده است.
او نوشت که post «تئوریهای زیادی را در مورد پرداختهای خرد و تمایل مصرفکنندگان به خرید مقالات جداگانه تأیید کرد». این پلتفرم همچنین به کاربران این امکان را می داد که به نویسندگان برای کارهایشان انعام دهند.
باردین درست می گوید که چشم انداز رسانه در حال تغییر است. بیش از هر زمان دیگری نشریات مستقل و متعلق به کارگران وجود دارد که بر روی پلتفرم های فناوری مانند Substack، Beehiiv و Ghost میزبانی می شوند.
“اما شاید خیلی زود بود که بخواهیم این جنبش نوپا را در یک بستر اجتماعی به تصویر بکشیم.”
تقریباً در همان زمان ظهور post ، تعدادی دیگر از گزینههای دیگر توییتر کلاه خود را به داخل حلقه انداختند تا جمعیت کاربرانی را که از تصمیمهای مالکیت ماسک ناراضی بودند، جذب کنند.
post موفق شد بیش از یک سال پس از راه اندازی در آنجا بماند، اما این تنها سایت میکروبلاگینگ جدیدی نیست که تعطیل شده است. Pebble که با نام T2 نیز شناخته می شود، در ماه اکتبر تعطیل شد.
همانطور که قبلاً می دانستیم، رسانه های اجتماعی یک تجارت دشوار است – و حتی اگر کاربران برای لحظه ای زودگذر به سایت شما هجوم بیاورند، به این معنی نیست که آنها در آن جا خواهند ماند.