Qase مبلغ ۷.۲ میلیون دلار برای کمک به شرکتها در مدیریت تستهای نرمافزاری خود جمعآوری میکند
به گزارش اپ خونه، Qase ، یک پلتفرم مستقر در آستین برای مدیریت تست و گزارش تضمین کیفیت نرمافزار، اعلام کرد که ۷.۲ میلیون دلار در دور سری A به رهبری Chrome Capital با مشارکت FinSight Ventures و S16VC جمعآوری کرده است.
نیکیتا فدوروف، مدیرعامل و موسس، میگوید که درآمد حاصل از آن بیشتر به توسعه محصول، از جمله بازار پلاگینها و افزایش نیروی کار ۳۳ نفره Qase به ۵۰ نفر تا پایان سال اختصاص خواهد یافت.
فدوروف گفت: «این توسعه ما را قادر میسازد تا تحقیق و توسعه خود را تسریع کنیم و به پایگاه کاربر رو به افزایش خود خدمت کنیم. این تضمین میکند که پلتفرم ما در خط مقدم نوآوری باقی میماند و نیازهای در حال تکامل کاربرانمان را برآورده میکند.»
فدوروف که مهندسی نرمافزار را بهعنوان توسعهدهنده PHP آغاز کرد، پس از کار به عنوان رئیس سیستمهای صورتحساب و پرداخت برای Avito، یک سایت تبلیغات طبقهبندیشده، الهام گرفت تا Qase را راهاندازی کند.
زمانی که در آنجا بود، با یک مشکل جدی مواجه شد: او نتوانست یک سیستم مدیریت تست را پیدا کند که صرفاً بر روی تست دستی متمرکز نباشد، برخلاف تست خودکار که متمرکز است.
فدوروف گفت: “بازار ابزارهای تست نرم افزار با چالش های مهمی از جمله چشم انداز شلوغ و تکه تکه روبرو است.”
شرکتها اغلب برای نیازهای آزمایشی روزانه خود به ابزارهای متعددی متکی هستند که از ده تا ۴۰ ابزار متغیر است – که میتواند منجر به ناکارآمدی شود. علاوه بر این، صنعت با نسبت کم اتوماسیون تست دست و پنجه نرم می کند که نشان دهنده وابستگی مداوم به تست دستی است.
در واقع، شرکت ها اغلب برای یافتن مجموعه ای از ابزارهای مناسب برای اجرای استراتژی تست نرم افزار خود در تلاش هستند.
در یک نظرسنجی اخیر از Kobiton، یک پلتفرم تست اپلیکیشن، ۲۶ درصد از سازمانها گفتند که پیدا کردن ابزارهایی برای اتوماسیون تست بزرگترین چالشی است که با آن روبرو هستند.
با این حال، هزینه باگها بسیار زیاد است – به فشار بر شرکتها برای یافتن ابزارهای آزمایشی میافزاید.
یک گزارش نشان میدهد که ۲۶ درصد از زمان متوسط توسعهدهندگان صرف تولید مجدد و رفع تستهای ناموفق میشود که معادل ۶۲۰ میلیون ساعت توسعهدهنده در سال است. البته این موضوع تاثیری بر شهرت یک شرکت ندارد، زمانی که اشکالات جدی به طبیعت سرازیر شوند.
طی دو سال زمانی که در آویتو کار می کرد، فدوروف یک MVP برای Qase ساخت. در سال ۲۰۱۸، او آن را در دسترسی اولیه راه اندازی کرد و در سال ۲۰۲۰، کار روزانه خود را رها کرد و به طور تمام وقت در Qase کار کرد.
به گفته فدوروف، Qase بر اساس سه ستون اصلی ساخته شده است: مدیریت تست، گزارش تست و تجزیه و تحلیل تست.
Qase که قصد دارد به عنوان یک پلتفرم واحد برای آزمایش دستی و خودکار عمل کند، که با تعدادی از چارچوبهای تست نرمافزار محبوب ادغام میشود و از تستهای شخص ثالث پشتیبانی میکند، میتواند نتایج اجرای آزمایش را برای آزمایشهای دستی و خودکار جمعآوری کند – تجزیه و تحلیل در طول فرآیند ارائه می دهد.
ممکن است بپرسید – آیا مجموعه های تست نرم افزار زیادی در آنجا وجود ندارد؟ بله. ProdPerfect وجود دارد که بر تست خودکار برنامه های وب تمرکز دارد و SpotQA ، یک پلت فرم تست نرم افزار خودکار که ادعا می کند به طور قابل توجهی سریعتر از رقبای خود است.
همچنین Virtuoso وجود دارد ، استارت آپی که از یادگیری ماشینی برای شناسایی اشکالات و خطاهای نرم افزاری استفاده می کند.
داشبورد گزارش خودکار و دستی تست Qase
اما فدوروف ادعا میکند که مزیت Qase در «دیدگاه سازمانی جامع» آن نهفته است، ویژگیای که رویکرد جامعتری را برای آزمایش نرمافزار تشویق میکند.
در Qase، گزارشهای تست و داشبورد را میتوان بین تیمها به اشتراک گذاشت و Qase تستها را نه تنها با ردیابهای بلیط، بلکه سایر چارچوبهای تست و ابزارهای CI/CD همگامسازی میکند و نتایج را بر اساس شدت و اولویت سازماندهی میکند.
فدوروف افزود:
«فناوری Qase برای تصمیم گیرندگان داده و فنی، به ویژه در سطح C-suite، اهمیت زیادی دارد. تست نرم افزار به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از چرخه عمر توسعه نرم افزار، نقش کلیدی در کاهش زمان ورود به بازار ایفا می کند. این بهینهسازی کارایی مستقیماً بر نتایج نهایی تأثیر میگذارد و آن را به اولویت اصلی سازمانهای سازمانی تبدیل میکند که به دنبال مزیت رقابتی هستند.»
به نظر این نویسنده کمی شبیه اصطلاحات بازاریابی است . اما مطمئناً Qase جذب چشمگیری داشته است – توانسته درآمد سالانه خود را در عرض سه سال به ۲ میلیون دلار برساند.
تنها در شش ماه گذشته، Qase بیش از یک میلیون باگ را برای ۱۰۰۰۰۰ کاربر و مشتری سازمانی از جمله Asana، SeatGeek و Wolt متعلق به DoorDash شناسایی کرده است.
فدوروف گفت:
«ما بر حفظ یک پایه مالی پایدار متمرکز هستیم. نتایج جریان نقد عملیاتی ما وضعیت مالی باثباتی را نشان می دهد. در حالی که صنعت فناوری در سال گذشته کاهشی را تجربه کرده است، ما در موقعیتی قرار داریم که با انتقال به مدل کسبوکار «پرداخت به ازای استفاده»، از بادهای مخالف بالقوه عبور کنیم. این تغییر استراتژیک، همراه با رویکرد ارزش محور ما، تضمین می کند که مشتریان برای مزایای واقعی که دریافت می کنند، پرداخت می کنند.»