Revyze، استارتاپی که به عنوان «تیکتاک برای آموزش» شناخته میشود، از Duolingo الهام میگیرد
به گزارش اپ خونه، دانشآموزان متوسطه و دبیرستان هم آسانترین و هم دشوارترین گروه مخاطب هستند. اگر شما یک بازی ویدیویی جذاب توسعه میدهید، احتمالاً آنها حاضرند به سرعت آن را دانلود کنند.
اما اگر، مانند تیم Revyze، در حال کار بر روی یک اپلیکیشن آموزشی هستید، برای متقاعد کردن آنها موفقیت چندانی نخواهید داشت.
با این حال، این استارتاپ فرانسوی در برابر همه پیشبینیها ایستاده و در دو سال گذشته یک میلیون کاربر جذب کرده است. در ماه ژوئن، اپلیکیشن Revyze حتی به جایگاه شماره یک دانلودهای رایگان در اپل استور رسید.
یکسوم از دانشآموزان کلاس نهم در فرانسه برای انجام برخی از کارهای آخرین لحظه قبل از امتحان ملی متوسطه به Revyze روی آوردند. حدود ۲۰۰۰ تولیدکننده محتوا در این اپلیکیشن ۴۰,۰۰۰ ویدیو و آزمون به اشتراک گذاشتهاند که در مجموع ۱۵۰ میلیون بازدید داشتهاند.
این جذابیت به کمک جذب سرمایهگذاری برای استارتاپ آمده است. Revyze اعلام کرد که یک دور تأمین سرمایه اولیه به مبلغ ۵.۵ میلیون یورو (۶ میلیون دلار با نرخ تبدیل فعلی) را با رهبری Speedinvest و Moonfire به پایان رسانده است.
شرکتهای Motier Ventures و Station F (محل فعلی دفتر مرکزی استارتاپ) نیز در این دور سرمایهگذاری شرکت کردند.
همچنین، ایلکا پانانن، یکی از بنیانگذاران Supercell، و ریکاردو زاکونی و سباستین کونسون، بنیانگذاران King، و نیکی اسکارستاد از Duolingo نیز در این سرمایهگذاری مشارکت داشتند.
Revyze پیش از این در سال ۲۰۲۲ یک دور تأمین سرمایه پیشدانه به مبلغ ۲ میلیون یورو (حدود ۲.۲ میلیون دلار) جذب کرده بود.
هدف این استارتاپ بسیار ساده بود: ساخت «تیکتاک» برای آموزش. هرچند ویدیوهای آموزشی عالی و خوبی در تیکتاک وجود دارد، اما فیدهای کاربران با داستانهای واقعی جنایی و کلی محتوای دیگر پر شده است
در سال ۲۰۲۳، تیم تصمیم گرفت اپلیکیشن را در ایالات متحده راهاندازی کند.
تیکتاک با چالشهای مختلفی در بازار مواجه است و بسیاری از والدین آمریکایی نگران محتوای آن هستند و قانونگذاران محلی نیز به خاطر مسائل امنیت ملی به تیکتاک فشار میآورند.
بنابراین، موقعیتگیری Revyze به عنوان یک پلتفرم جایگزین که بر آموزش تمرکز دارد، میتواند مؤثر باشد ( حداقل در تئوری) .
گیوم پررو، یکی از بنیانگذاران گفت:
«من یک سال پیش به ایالات متحده منتقل شدم و چهار ماه آنجا بودم. هدف این بود که آنچه را که در فرانسه انجام داده بودیم، تکرار کنیم و شرکت را حول این دورههای استرس و امتحانات در ایالات متحده، که همان SAT [آزمون اصلی پذیرش دانشگاهها] است، بسازیم.»
اما آنها متوجه شدند که این روش لزوماً به رشد قوی و پایدار کاربران منجر نمیشود. شاید محتوای کافی وجود نداشت یا این محتوا به اندازه کافی خاص برای آزمونهای SAT نبود.
او اضافه کرد: «آنچه در واقع یاد گرفتیم این بود که باید محصول را دوباره طراحی کنیم قبل از اینکه بخواهیم به ایالات متحده گسترش یابیم.»
به طور خاص، در حالی که این اپلیکیشن درست قبل از یک امتحان استرسزا به خوبی کار میکرد، کاربران آمریکایی در طول باقی سال از آن استفاده نمیکردند. بنابراین، آنها دوباره به فکر فرو رفتند تا راههایی برای ایجاد تعامل بیشتر و مداوم پیدا کنند.
تیم Revyze تجربه اپلیکیشن را بهبود بخشید تا اینکه تنها یک فید ویدیوهای عمودی نباشد که یادگیری را به افرادی که به اندازه کافی در مورد امتحانهایشان استرس دارند، تحمیل کند.
حالا محتوا به گونهای گردآوری شده است که کاربران میتوانند به آرامی وارد اپلیکیشن شوند یا تمرکز بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر، اکنون الهامگرفته از هر دو TikTok و Duolingo است.
عکس دسته جمعی از تیم Revyze و انجمن سازندگان برتر آن
capsules (کپسولها) توسط بهترین تولیدکنندگان محتوای Revyze حول یک موضوع خاص طراحی شدهاند. اینها مجموعهای از ویدیوها، آزمونها و برگههای خلاصه هستند.
کپسولها کمی شبیه یک درس در Duolingo عمل میکنند. آنها دارای شروع، وسط و پایان هستند که به شما حس موفقیت میدهد وقتی که یک کپسول را تمام میکنید.
علاوه بر این، برخی ویژگیهای گیمیفیکیشن در مورد کپسولها وجود دارد. فلوران سیبِراس، یکی از بنیانگذاران، گفت:
«شما با سکههایی که با مراجعه روزانه به اپلیکیشن به دست میآورید، کپسول را باز میکنید — کمی شبیه به Duolingo — و همچنین با انجام آزمونها هر روز سکه به دست می آورید.»
او اضافه کرد: «[کپسولها] همچنین به تولیدکنندگان برتر اجازه میدهد تا با محتوای خود کسب درآمد کنند. ما یک برنامه کسب درآمد برای تولیدکنندگان برتر ۵ درصدی خود در هر زمینه معرفی کردهایم.»
در حالی که همه چیز هنوز رایگان است، Revyze قصد دارد در آینده اپلیکیشن خود را از طریق افزودن دسترسی پولی به ویژگیهای اضافی، مانند تحلیلهای شخصیسازیشده و ویژگیهای اجتماعی، و همچنین اجازه به کاربران برای پرداخت و باز کردن سریعتر محتوا، کسب درآمد کند.
در حال حاضر، Revyze هنوز بر روی یافتن تناسب محصول و بازار و رشد جوامع کاربران و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد. جامعه تولیدکنندگان برتر به طرز جالبی متنوع است. برخی نوجوانان موفق هستند که میخواهند دانستههای خود را به اشتراک بگذارند و همچنین معلمانی که میخواهند به مخاطبان وسیعتری دسترسی پیدا کنند.
تمام کسانی که در Revyze مشارکت دارند دارای یک هدف مشترک هستند: کمک به دانشآموزان برای یادگیری به شیوهای متفاوت.