» استارتاپ » RTRO یک برنامه اجتماعی بدون الگوریتم را برای دوستان، سازندگان و برندها راه اندازی می کند
RTRO
استارتاپ

RTRO یک برنامه اجتماعی بدون الگوریتم را برای دوستان، سازندگان و برندها راه اندازی می کند

اردیبهشت 13, 1402 2۰14

به گزارش اپ خونه، پیش از راه‌اندازی شبکه اجتماعی مبتنی بر متن توسط متا ، استارت‌آپ شبکه‌های اجتماعی زنانه RTRO این هفته اپلیکیشن خود را با هدف ایجاد ارتباط بین برندها، سازندگان و طرفداران و دنبال‌کنندگان آنها در محیطی مثبت‌تر با تمرکز بر ارتباطات و جوامع انسانی راه‌اندازی می‌کند.

محتوای آن الگوریتم محور نیست. برای انجام این کار، RTRO تجربه اجتماعی خود را به دو بخش تقسیم می کند – از یک طرف، می توانید با دوستان یا خانواده در “حلقه های RTRO” همگام باشید.

از طرف دیگر، کاربران می‌توانند برای دیدن محتوای سازندگان و برندها در فضای خودشان، به این سمت بروند.

علاوه بر این، RTRO ادعا می‌کند که ویژگی‌های تعدیل محتوا قوی را ارائه می‌کند که بر حفظ برنامه از زورگویی و سمیت و توانایی تعامل با ChatGPT تمرکز دارد.

این استارت‌آپ که توسط دو پیشکسوت فناوری و بازاریابی تأسیس شد، رویکردی است که هدف آن بازگرداندن کاربران به زمان ساده‌تری است، زمانی که شبکه‌های اجتماعی بیشتر بر روی اشتراک‌گذاری محتوای واقعی و ایجاد ارتباط با افراد دیگر متمرکز بودند.

این نوستالژی روزهای قبل در نام برنامه، «RTRO»، که املای اشتباه «رترو» است، منعکس شده است.

پس از نظرسنجی Gen Z و کاربران هزاره، تیم متوجه شد که بیشترین شکایات مردم در مورد برنامه های رسانه های اجتماعی امروزی در مورد تعداد تبلیغات نام تجاری نمایش داده شده در فیدهای کاربران و تجربه الگوریتم محور است.

اما مردم همچنین گفتند که می‌خواهند از رسانه‌های اجتماعی برای حفظ ارتباط با دیگرانی که به آنها اهمیت می‌دهند و تماشای محتوای سرگرم‌کننده استفاده کنند.

بنیانگذاران RTRO توضیح دادند که برندها نیز شکایات خود را در مورد رسانه های اجتماعی مدرن به اشتراک گذاشته بودند.

نیکول فالکو و تریستان برنان با سابقه ای در بازاریابی تجربی، با صدها برند Fortune 500 و ۱۰۰۰، از جمله در آژانس بازاریابی TH Experiential برنان، کار کرده اند.

این کار شامل ایجاد چندین محصول دیجیتال، برنامه و وب سایت برای برندها برای تعامل با مشتریان در سطح جهانی بود.

اما برندها اغلب سردرگمی و ناامیدی خود را در مورد ادغام شبکه های اجتماعی در کمپین های خود به آنها ابراز می کنند.

فالکو گفت که TikTok هنوز برای آنها کمی رمز و راز است، و سپس در اینستاگرام، قوانین مدام در حال تغییر و ویژگی‌ها و الگوریتم‌های دائماً در حال تغییر این موضوع را به چالشی برای برندها تبدیل می‌کند که بفهمند چگونه می‌توانند با افرادی که نیاز دارند روبرو شوند.

این شکایات از سوی کاربران و برندها باعث شد تا بنیانگذاران به این فکر کنند که چگونه می توانند چیزی بهتر خلق کنند.

«ما به رسانه‌های اجتماعی از دریچه تجربیات انسانی نگاه می‌کردیم، و چگونه می‌توانیم آن را کمی بهتر کنیم، و همچنین از دریچه فناوری، از چه فناوری‌هایی می‌توان استفاده کرد؟»


نتیجه نهایی RTRO است، یک برنامه اجتماعی که در آن می توانید بین ارتباطات شخصی خود و محتوای برند و سازنده جابه جا شوید، زیرا هر کدام فضاهای خاص خود را دارند.

از جنبه شخصی، هیچ برندی وجود ندارد که تجربه را مختل کند – با این حال، آنها راهی برای درگیر ماندن دارند.

RTRO چند بار در هفته از کاربران می‌خواهد پست بگذارند – پست‌های تأییدیه، GIF یا به‌روزرسانی‌هایی را درباره آنچه در زندگی واقعی انجام می‌دهید تشویق می‌کند. (با هشتگ #LogOntoLife).

در صورت تمایل، برندها می توانند از این درخواست ها حمایت کنند.

در همین حال، طرف دیگر برنامه – با نام مستعار RTRO TV – فضایی بدون الگوریتم است که در آن برندها و سازندگان در محیطی به سبک چت با مخاطبان خود تلاقی می کنند.

در زمان راه اندازی، RTRO حدود ۵۰ سازنده TikTok و Instagram دارد که برای این برنامه محتوا تولید می کنند.

کاربران می‌توانند به پست‌های خود با ابراز نظر واکنش نشان دهند.

برای تعامل با تلویزیون RTRO، کاربران کانال‌های مختلفی که به موضوعاتی مانند سفر، غذا، زیبایی و موارد دیگر اختصاص داده شده است،را مرور می‌کنند.

این شرکت می‌گوید این امر باعث می‌شود تا کاربران کنترل بیشتری بر نوع محتوایی که در فیدهای خود می‌بینند، داشته باشند.

«شما می توانید به آن کانال بروید و می توانید محتوای برند و سازنده را کاوش کنید – بنابراین کنترل کامل روی دیدن آنچه می خواهید ببینید. این کاملا جدید است. این نوع تجربه در حال حاضر در یک برنامه وجود ندارد.»

با این حال، این پیشنهاد از جهاتی شبیه به تست فیدهای اختصاصی و موضعی TikTok است.

علاوه بر این، سازندگان می توانند انتخاب کنند که یک حلقه خصوصی ایجاد کنند و در فضای کانال خود در آن پست کنند. پس از اتمام، آنها می توانند دایره را خاموش کنند.

سازندگان همچنین می‌توانند کاربران را از پیام‌رسانی در حلقه مسدود کنند یا اگر متنفر یا سمی هستند، آن‌ها را حذف کنند.

سازندگانی که RTRO با آنها آزمایش کرده است گفته است که از توانایی گفتگوهای شخصی و غیررسمی بیشتر با دنبال کنندگان خوششان می آید.

برنان می‌گوید:

«در این کانال‌ها، افرادی با چند صد هزار فالوور متوجه می‌شوند که می‌توانند یک پست در روز در اینستاگرام ارسال کنند – این یک تصویر بسیار مناسب دارد. »

او توضیح می دهد که در کانال ها، آنها اکنون می توانند چندین بار در روز پست بگذارند.

آنها می توانند یک مکالمه غیررسمی داشته باشند. لازم نیست آنقدر احساس رسمی [یا دوست داشتن] یک لحظه آنها برای برجسته شدن داشته باشید. این چیزی را ایجاد می کند که کمی شخصی تر است.

او ادامه می دهد.. «ما در مورد برندها نیز همین موضوع را می‌یابیم. آنها فقط چیزی برای تبلیغ محصولات خود پست نمی کنند. آنها در مورد تیم های داخلی یا فرهنگ خود صحبت می کنند، کاری که امروز انجام می دهند… چیزی منحصر به فرد در داشتن چیزی وجود دارد که کمی کمتر رسمی به نظر می رسد.

برندهایی که RTRO را آزمایش می کنند عبارتند از Alastin Skincare، KISS Nails، Loops Beauty، Halo 42، JOAH و غیره.

یکی دیگر از ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با ChatGPT از طریق یکپارچه‌سازی تعامل داشته باشند که به آنها امکان می‌دهد از هوش مصنوعی ایده‌ها و الهام بگیرند – چیزی که می‌تواند آزمایش دیگری برای پاسخ مصرف‌کنندگان به هوش مصنوعی در یک شبکه اجتماعی باشد.

تا اینجای کار، این موضوع برای اسنپ چت بسیار بد بوده است – جایی که کاربران آن اخیراً معرفی اپلیکیشن My AI ویژگی را بررسی کردند و آن را «وحشتناک» نامیدند و خواستار حذف آن شدند.

سایر برنامه ها با ادغام هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی شانس بهتری داشته اند.

برنامه پیام‌رسانی تلفن همراه Ghost که به دوستان اجازه می‌دهد به صورت ناشناس در چت گروهی پست کنند، به تازگی یک افزونه iMessage را ارائه کرده و عملکردی اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از ChatGPT برنامه‌های کوچک ایجاد کنند.

سپس این برنامه به رتبه پنجم در رده اجتماعی در فروشگاه اپلیکیشن iMessage اپل رسید.

برای راه اندازی برنامه RTRO، تیم با یک شرکت برون سپاری کار کرد، اما مدیر ارشد فناوری داخلی آن قبلا تعدادی تجربه دیجیتالی مصرف کننده و برنامه های تلفن همراه برای شرکت های بزرگتری مانند مایکروسافت، آمازون، iHeartMedia، CLEAR، WeWork و Grailed ایجاد کرده است.

هدف این استارتاپ این است که تیم برون سپاری شده را نیز در مقطعی در آینده وارد خانه کند و می گوید که این مذاکرات در حال انجام است.

این شرکت هنوز برنامه های مدل درآمدی خود را به اشتراک نگذاشته است، اما قصد دارد این بخش از استراتژی خود را در سه ماهه آینده منتشر کند.

RTRO، یک تیم از راه دور توزیع شده متشکل از ده ها نفر، در حال حاضر تنها با کمک مالی فرشته، از جمله سرمایه گذاری هر دو بنیانگذار، پشتیبانی می شود. هنوز هیچ بودجه اولیه یا بذری جمع آوری نشده است.

RTRO یک دانلود رایگان در اپ استور است .

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×