Rwazi پلتفرم اطلاعاتی بازار خود را با حمایت مالی ۴ میلیون دلاری توسعه خواهد داد
به گزارش اپ خونه، در بازارهای نوظهور مانند آفریقا ، کانالهای آفلاین بر خردهفروشی تسلط دارند، که اغلب توسط تجارت غیررسمی و معاملات نقدی هدایت میشوند.
این امر باعث میشود منبع دادهها در مورد بازارها، رفتار مصرفکننده و محصولات به یک کار دشوار تبدیل شود.
با این حال، برندهای محلی و بینالمللی برای تثبیت حضور یا گسترش در چنین بازارهایی به دادههایی در مورد اندازه و ارزش بازار، مشخصات مصرفکننده و قدرت خرید آنها و نفوذ محصولات رقبای خود نیاز دارند.
برای نجات برندها از ورود کورکورانه به بازارهای نوظهور، Rwazi ، یک استارتاپ هوشمند بازار، قصد دارد این شکاف را با ارائه بینش های بازار با پشتوانه داده های جمع آوری شده مستقیم از مصرف کنندگان، پر کند.
جوزف روتاکانگوا ، بنیانگذار و مدیر اجرایی روازی،گفت که برخلاف شرکتهای تحقیقاتی بزرگتر که بر اساس اطلاعات نمونه استنباط میکنند، استارتآپ به دنبال دادههای سطح واحد مانند محصولات خریداریشده، دفعات خرید و موقعیت جغرافیایی مصرفکنندگان است.
این استارت آپ که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد، اکنون در بازارهای نوظهور، از جمله آفریقا، جایی که ادعا می کند در حال حاضر در ۴۰ کشور حضور دارد، در حال گسترش است.
Rutakangwa همچنین می گوید که آنها در بازارهای دیگر مانند جنوب آسیا و آمریکای لاتین در دسترس هستند.
برنامههای توسعه و راهاندازی محصولات برنامهریزیشده آن توسط یک دور سرمایهگذاری اولیه ۴ میلیون دلاری که توسط Bonfire Ventures رهبری میشد و شاهد مشارکت Newfund Capital و Alumni Ventures بود، پشتیبانی میشود.
روتاکانگوا که با اریک سوانکامبو بنیانگذار این استارت آپ است، گفت:
«ما امسال محصولات جدیدی را عرضه می کنیم که از زبان های مختلف پشتیبانی می کنند، زیرا این مانعی برای رشد ما در این مناطق بوده است .»
این استارتآپ میگوید که پشتیبانی از زبانهای مختلف به آنها کمک میکند تا در بازارهای موجود خود مقیاسپذیر شوند و جمعیتشناسی مصرفکنندگانی را که از آنها دادهها دریافت میکنند، گسترش دهند.
Rwazi کاربران را وادار می کند تا خریدهای خود را از طریق یک برنامه وب یا تلفن همراه ثبت کنند و پس از تأیید صحت مطالب ارسالی آنها، تلاش آنها را جبران می کند.
این استارتآپ پس از چندین بار تکرار بیاثر که با استفاده از نمایندگان و تیمهای فروش، دادهها را مستقیماً از مصرفکنندگان دریافت کرد، تصمیم گرفت.
شرکتهای چندملیتی با استفاده از Rwazi ، به دادههایی در مورد اینکه چه کسی چه چیزی، به چه میزان، از کجا، چه زمانی و چرا میخرد، دسترسی پیدا میکند تا به آنها در افزایش درآمد و توسعه کمک کند.
از آنجایی که برندها دادهها را از دهان اسب دریافت میکنند و میتوانند ببینند مصرفکنندگان چگونه تصمیمگیری میکنند، میتوانند پیامها، قیمتگذاری و بستهبندی بیش از حد محلی را انجام دهند.
Rwazi داده هایی مانند استفاده از محصول، دفعات مصرف، و بودجه و درآمد خانوار را جمع آوری می کند.
این استارتاپ داده هایی را جمع آوری می کند که بر اساس نیازهای مشتریانش است که از محصول SaaS آن استفاده می کنند.
Rutakangwa میگوید که Rwazi را راهاندازی کردند زیرا باید سعی میکردند بهموقع اطلاعاتی از بازار در مشاغل قبلی خود به دست آورند، که به آنها کمک کرد تا بفهمند که این روند چقدر میتواند ناامیدکننده باشد و این اطلاعات چقدر میتواند ارزشمند باشد.
او میگوید بیشتر دادههای موجود، که اغلب توسط سازمانهای دولتی جمعآوری میشوند، یا قدیمی هستند یا بر روندهای عمومی تمرکز دارند و فاقد جزئیات لازم برای تصمیمگیری دقیق هستند.
Rwazi که سال گذشته بخشی از برنامه شتابدهنده Techstars Los Angeles بود، در حال حاضر شبکه ای متشکل از ۵۰۰۰۰ مصرف کننده دارد.
مشتریان آن شامل ۱۸ شرکت چند ملیتی هستند که بیش از ۲۰۰ محصول مختلف را در بخشهایی از جمله کالاهای مصرفی سریع، مراقبتهای بهداشتی، مخابرات و خدمات مالی ردیابی میکنند.
برخی از برندها از پلتفرم آن برای تعیین مکان برای گسترش یا مکان سرمایه گذاری برای تقویت رقابت خود استفاده می کنند.
او گفت: “بقیه به دنبال بازارهای جدیدی هستند که در حال رشد هستند و دارای جمعیت شناسی خوب هستند – مناطقی که می توانند شروع به تثبیت کنند تا بتوانند فروش های آینده را به دست آورند.”