اخبار اینترنت

Salesforce مجموعه AI Cloud را راه اندازی کرد تا مدل هایی را به شرکت ارائه دهد

به گزارش اپ خونه، Salesforce در حال راه اندازی مجموعه جدیدی از محصولات با هدف تقویت موقعیت خود در فضای فوق رقابتی هوش مصنوعی است.

این مجموعه که AI Cloud نام دارد، شامل ابزارهایی است که برای ارائه هوش مصنوعی «آماده سازمانی» طراحی شده‌اند، آخرین تلاش بین رشته‌ای Salesforce برای افزایش سبد محصولات خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

از بسیاری جهات، این ادامه ابتکار هوش مصنوعی مولد است که این شرکت در ماه مارس راه اندازی کرد، که هدف آن ترکیب هوش مصنوعی مولد در کل پلتفرم Salesforce است.

آدام کاپلان، معاون فناوری نوظهور در Salesforce، در یک مصاحبه تلفنی گفت:

«این واقعاً در مورد آوردن هوش مصنوعی مولد به روشی قابل اعتماد به شرکت است. ما به طرز باورنکردنی سریع پیش می رویم تا از تاریخچه ای که در هوش مصنوعی داریم استفاده کنیم و آن را به شیوه ای قابل اعتماد در پشته خود بسازیم.»

AI Cloud مدل‌های هوش مصنوعی – به‌ویژه مدل‌های تولید متن – را از طیف وسیعی از شرکا، از جمله Amazon Web Services، Anthropic، Cohere و OpenAI در زیرساخت ابری Salesforce میزبانی و ارائه می‌کند.

مدل‌های شخص اول از بخش تحقیقات هوش مصنوعی Salesforce در دسترس هستند و قابلیت‌هایی مانند تولید کد و اتوماسیون فرآیندهای تجاری را تقویت می‌کنند.

یا مشتریان می توانند در حالی که داده ها را در زیرساخت خود ذخیره می کنند، یک مدل سفارشی آموزش دیده را به پلتفرم بیاورند.

کاپلان گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که اساساً از یک رویکرد اکوسیستمی – یک رویکرد باز – استفاده می‌کنیم و با بهترین مدل برای بهترین حالت استفاده می‌کنیم.»

هوش مصنوعی مولد در همه جا

مدل‌های ساخته شده توسط Salesforce در AI Cloud قابلیت‌های جدیدی را در محصولات شاخص Salesforce، از جمله Data Cloud، Tableau، Flow و MuleSoft تقویت می‌کنند.

در مجموع ۹ مدل وجود دارد: GPT فروش، سرویس GPT، GPT بازاریابی، تجارت GPT، Slack GPT، Tableau GPT، Flow GPT و Apex GPT.

Sales GPT می‌تواند به‌سرعت ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده را به‌طور خودکار ایجاد کند، در حالی که Service GPT می‌تواند بر اساس داده‌های پرونده و سابقه مشتری، جلسات توجیهی خدمات، خلاصه‌های پرونده و سفارش‌های کاری ایجاد کند.

در همین حال، GPT بازاریابی و تجارت GPT، می‌توانند بخش‌های مخاطب را برای هدف‌یابی و تنظیم توضیحات محصول برای هر خریدار بر اساس داده‌های مشتری‌شان ایجاد کنند، یا توصیه‌هایی مانند نحوه افزایش میانگین ارزش سفارش ارائه دهند.

Salesforce AI Cloud

Slack GPT، Tableau GPT، Flow GPT و Apex GPT ماهیت کمی تخصصی‌تر دارند.

Slack GPT و Flow GPT به کاربران این امکان را می دهند که جریان های کاری بدون کد ایجاد کنند که اقدامات هوش مصنوعی را در Slack یا Flow تعبیه کند.

Tableau GPT می‌تواند تجسم‌هایی را بر اساس درخواست‌های زبان طبیعی و بینش داده‌های سطحی ایجاد کند.

همانطور که برای Apex GPT، می‌تواند آسیب‌پذیری‌های کد را اسکن کند و کدهای درون خطی را برای Apex، زبان برنامه‌نویسی اختصاصی Salesforce پیشنهاد کند.

چندین مدل از امروز فعال هستند، از جمله Slack GPT، Commerce GPT، Sales GPT و Service GPT. بقیه – منهای Flow GPT، که در اکتبر  می‌آیند – قرار است در اوایل این ماه وارد شوند.

Salesforce AI Cloud

یکی از حذفیات آشکار در Cloud AI یک مدل تولید تصویر در امتداد خطوط DALL-E 2 و Stable Diffusion است .

کاپلان با اذعان به مفید بودن برای ایجاد کمپین های بازاریابی، صفحات فرود، ایمیل ها و موارد دیگرگفت که در حال انجام است.

اما او اضافه کرد که مجموعه ای از موانع وجود دارد – از حق چاپ گرفته تا سمیت – Salesforce قصد دارد قبل از انتشار آن بر آن غلبه کند.

لایه اعتماد

بنابراین چه چیز دیگری AI Cloud را متمایز می کند؟ Salesforce در حال تبلیغ Einstein Trust Layer، یک سرویس جدید تعدیل و ویرایش هوش مصنوعی است.

مشابه NeMo Guardrails انویدیا ، Einstein Trust Layer تلاش می‌کند تا مدل‌های تولیدکننده متن را از حفظ داده‌های حساس مانند سفارش‌های خرید مشتری و شماره تلفن‌ها جلوگیری کند.

کاپلان می‌گوید هدف لایه اعتماد انیشتین شرکت‌هایی است که الزامات حاکمیتی و انطباق دقیق دارند که معمولاً آنها را از استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی منع می‌کند.

مطمئناً به موقع است. فهرست رو به رشدی از شرکت ها، از جمله آمازون، گلدمن ساکس، و ورایزون، استفاده از هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT را با اشاره به خطرات حفظ حریم خصوصی ممنوع یا محدود کرده اند.

کاپلان گفت: «سوال شماره یک هر مشتری در مورد اعتماد و امنیت است و اینکه چگونه می‌توانیم آنها را به عنوان سازمانی فعال کنیم تا به روشی ایمن به این فناوری‌های جدید – این دنیای جدید – نزدیک شوند.»

Einstein Trust Layer بین یک برنامه یا سرویس و یک مدل تولید کننده متن قرار می‌گیرد و تشخیص می‌دهد چه زمانی یک درخواست حاوی اطلاعات حساسی است و قبل از رسیدن به مدل، به‌طور خودکار آن را از پشتیبان حذف می‌کند.

این سرویس همچنین می تواند برای سمیت (به عنوان مثال نژادپرستی و سایر اشکال تبعیض)، چه در یک درخواست یا در پاسخ از یک مدل، فیلتر کند.

Salesforce می‌گوید کاربرانی که مدل‌هایی را از پلتفرم‌های شخص ثالث مانند Amazon SageMaker یا Vertex AI Google به AI Cloud پیوند می‌دهند، همچنان می‌توانند از لایه اعتماد Einstein استفاده کنند.

و برای مشتریان OpenAI، Salesforce می‌گوید که یک “مشارکت اعتماد” با OpenAI ایجاد کرده است تا با استفاده از ابزارهای ایمنی OpenAI در ارتباط با Einstein Trust Layer، تعدیل محتوای مشترک را ارائه دهد.

تعدیل مدل‌ها و اعلان‌ها کار دشواری است و Salesforce راه‌های زیادی برای رقابت دارد.

مایکروسافت که ماه گذشته سرویس هوش مصنوعی جدیدی را برای تعدیل متون و تصاویر، از جمله از مدل‌ها ارائه کرد ، گزینه‌های سفارشی‌سازی مدل مشابه لایه اعتماد Einstein را از طریق سرویس Azure OpenAI خود (البته فقط برای مدل‌های OpenAI) ارائه می‌کند.

شاید به همین دلیل است که برای تمایز بیشتر AI Cloud از سایر ارائه‌های خدمات هوش مصنوعی مدیریت‌شده موجود در بازار، Salesforce مجموعه‌ای از «قالب‌ها» و ابزارهای ساخت الگوی سریع را راه‌اندازی می‌کند.

Salesforce می‌گوید درخواست‌های هوش مصنوعی «بهینه‌شده» الگو از داده‌های «هماهنگ‌شده» برای پایه‌گذاری خروجی‌های تولید شده توسط مدل در چارچوب نیازهای شرکت استفاده می‌کنند که بر کیفیت و ارتباط محتوای تولید شده تأثیر می‌گذارد.

کاپلان گفت که این به نفع کاهش زمان و هزینه است تا یک مدل هوش مصنوعی مولد در AI Cloud را با یک مورد استفاده خاص کاهش دهیم.

به عنوان مثال، یک مشتری می‌تواند الگویی ایجاد کند که به مدلی دستور دهد تا پاسخ‌های ایمیل را به شیوه‌ای که با سبک خانه هماهنگ باشد، یا اطلاعات مشتری خاص را از پایگاه داده Salesforce دریافت کند.

کاپلان گفت: “این واقعاً یک تغییر اساسی از نظر کیفیت یک ایمیل و تفاوت بین کپی عمومی تر در مقابل کپی مبتنی بر داده های مدیریت ارتباط با مشتری است.”

البته مهندسی سریع علم جدیدی نیست. و دیگر پلتفرم‌های مولد هوش مصنوعی، مانند Writer، Jasper و حتی Grammarly، راه‌هایی برای هدایت پاسخ‌های مدل‌ها به سمت سبک‌های خاص ارائه می‌کنند.

مسلماً گزاره ارزش واقعی در اینجا – حداقل چیزی که Salesforce بر آن تأکید می کند – سهولتی است که داده های Salesforce را می توان به یک مدل متصل کرد (و توسط آن دستکاری کرد).

برای مشتریانی که قبلاً در اکوسیستم محصول Salesforce جا افتاده‌اند، احتمالاً فروش قانع‌کننده‌ای است.

کاپلان گفت: “هوش مصنوعی به علاوه داده ها و مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی واقعا قدرتمند است. ما می‌توانیم به هوشمندانه‌تر و بهتر کردن این پیام‌ها ادامه دهیم و این واقعاً قدرتمند خواهد بود، همچنین مدل‌ها را آموزش می‌دهد و ارزش بیشتری را به مشتریان ما و چیزهای مشابه در سراسر پشته ارائه می‌کند.”

 AI Cloud زمانی در سال جاری راه اندازی خواهد شد، و Einstein Trust Layer قرار است در اواخر این ماه به طور کلی در دسترس قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا