به گزارش اپ خونه، پلتفرم استریم موسیقی SoundCloud  ابزار جدیدی را راه‌اندازی می‌کند تا هنرمندان با طرفداران خود تعامل بهتری داشته باشند.

محصول جدید که به راحتی Fans نامیده می شود، به هنرمندان اجازه می دهد به دنبال کنندگان خود پیام ارسال کنند و شنوندگان خود را از طریق معیارهای تعامل مختلف مرتب کنند.

SoundCloud گفت که محصول Fans برای ۱۰,۰۰۰ هنرمند در دسترس است و اکنون با این نسخه بتا برای بیش از ۵۰,۰۰۰ هنرمندی که مشترک محصول Next Pro این پلتفرم هستند باز خواهد بود.

این شرکت گفت که برخی از هنرمندانی که این محصول را آزمایش کرده‌اند، از آن برای ارسال پیوندهایی به آهنگ‌های منتشر نشده برای طرفداران و راه‌اندازی رویدادهای ملاقات و خوش‌آمدگویی استفاده کردند.

در سال ۲۰۲۱، SoundCloud یک مدل حق امتیاز مبتنی بر طرفداران را معرفی کرد، که اشتراک و پول تبلیغات را بر اساس افرادی که کاربران به آنها گوش می‌دهند به جای استفاده از تعداد کلی جریان‌ها در سرویس به عنوان عامل توزیع می‌کرد.

این شرکت اکنون از داده های آن محصول برای تقویت برخی از معیارهای ابزار Fans استفاده می کند.

هنرمندان می توانند طرفداران خود را با پارامترهایی مانند نظرات، رفتار گوش دادن، عادات اشتراک گذاری و کشور مرتب کنند.

علاوه بر این، آنها می توانند شنوندگان خود را مرتب کنند تا بفهمند چه کسانی می توانند همکاران بالقوه آنها باشند. این معیارها به هنرمندان ایده می‌دهد که چه نوع آهنگ‌هایی با تعامل بهتری همراه هستند.

این شرکت گفت که کاربران در صورت تمایل می‌توانند با غیرفعال کردن کلید «دریافت پیام‌ها از هر کسی»، از ویژگی پیام‌های هنرمند انصراف دهند.

با این حال، هنرمندانی که آنها را دنبال می کنند می توانند به آنها پیام ارسال کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند پیام های توهین آمیز را گزارش کنند و فرستنده را مسدود کنند.

تریسی چان، معاون Creator در بیانیه‌ای گفت:

“ما در SoundCloud معتقدیم که هنرمندان باید مستقیماً به طرفداران خود دسترسی داشته باشند. شرکت ما بر اساس کمک به هنرمندان برای اشتراک گذاری و ارتباط از طریق موسیقی تأسیس و ساخته شده است.

ایجاد پایگاه طرفداران (و قادر به فعال کردن آن طرفداران در صورت نیاز) تنها راه واقعی برای تبدیل موسیقی به امرار معاش شما است.”

در ماه مارس، Spotify ابزارهای جدیدی را برای هنرمندان راه‌اندازی کرد که به آنها اجازه می‌دهد آهنگ‌ها را با توصیه‌های پولی تبلیغ کنند، اولویت آهنگ‌ها را برای الگوریتم‌های کشف تغییر دهند و رویدادهای خود را به بازار عرضه کنند.

در مقایسه با جدیدترین ویژگی‌های SoundCloud که بر تعامل شخصی با طرفداران تمرکز دارد، عملکرد شرکت مستقر در سوئد بیشتر بر دستیابی به شنوندگان بیشتر متمرکز است.

هفته گذشته، SoundCloud قراردادی را با Merlin – از جمله شرکت‌های عضوش مانند Mad Decent، Domino Recording Company، Beggars Group و Sub Pop Records – برای هنرمندانی که با این لیبل قرارداد امضا کرده‌اند، برای شرکت در برنامه حق‌الامتیاز طرفداران اعلام کرد.

در ماه مارس، این شرکت یک فید جدید مشابه TikTok را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد با پیمایش عمودی در فید Discover، آهنگ‌های شنیده نشده را پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید