» اخبار اینترنت » Spotify محصول جدیدی را برای کمک به تیم های توسعه نرم افزار در تست A/B معرفی می کند
توسعه نرم افزار در اسپاتیفای
اخبار اینترنت

Spotify محصول جدیدی را برای کمک به تیم های توسعه نرم افزار در تست A/B معرفی می کند

مرداد 15, 1402 1۰13

به گزارش اپ خونه، Spotify در حال معرفی یک محصول تجاری جدید برای تیم های توسعه نرم افزار به نام “Confidence” است که بر اساس پلت فرم آزمایشی بومی خود ساخته شده است.

Confidence به گونه‌ای طراحی شده است که تیم‌ها را برای راه‌اندازی، اجرا، هماهنگی و تجزیه و تحلیل تست‌های کاربر خود آسان کند تا بتوانند به سرعت ایده‌های خود را بهینه کنند.

Confidence در حال حاضر فقط به عنوان نسخه بتا خصوصی در دسترس است.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت:

«دانشمندان و مهندسان داده Spotify سالهاست که روش‌های آزمایش محصول ما را توسعه داده و بهبود می‌بخشند . پلتفرمی که ما ساخته‌ایم بهترین روش‌ها و قابلیت‌های آزمایشی را برای همه تیم‌هایمان مقیاس می‌دهد، چه هماهنگی خودکار تست‌های A/B همزمان یا هماهنگ‌سازی راه‌اندازی یک سیستم توصیه‌ای هوش مصنوعی در سراسر تلفن همراه، دسک‌تاپ و وب باشد. »

“به زودی این پلتفرم آزمایشی در دسترس هر شرکتی قرار خواهد گرفت که بخواهد ایده هایی را به روشی که ما در Spotify انجام می دهیم بسازد، آزمایش کند و تکرار کند. سریع، قابل اعتماد و با اطمینان خواهد بود”.

Spotify می‌گوید که Confidence برای کمک به تیم‌های توسعه نرم‌افزار طراحی شده است، خواه از پلتفرم آزمایش فعلی خود بیشتر شده باشند یا به دنبال راهی سریع و آسان برای شروع آزمایش A/B باشند.

سرویس پخش موسیقی می‌گوید که تلاش‌های آزمایشی آن در اوایل دهه ۲۰۱۰ زمانی که چند دانشمند و مهندس داده شروع به انجام آزمایش‌های کوچک A/B در داخل کردند، آغاز شد.

اگرچه این تست‌ها دستی و مستعد خطا بودند، اما Spotify اهمیت آزمایش را درک کرد و می‌خواست در آن بهتر شود. سپس این شرکت تصمیم گرفت تا پلت فرم آزمایشی پایه A/B خود را بسازد که آن را ABBA نامید .

پلتفرم دارای پرچم گذاری و تجزیه و تحلیل برای مجموعه ای از معیارهای استاندارد بود. اسپاتیفای می‌گوید که این کار موجی از آزمایش‌ها را در سراسر شرکت باز کرد و از اجرای کمتر از ۲۰ آزمایش اولویت‌دار در سال به اجرای صدها آزمایش در سال در چندین گروه افزایش یافت.

اطمینان از سه طریق در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. اول، می توان آن را به عنوان یک سرویس مدیریت شده اجرا کرد، به این معنی که می توانید به پلت فرم آزمایشی به عنوان یک وب سرویس مستقل که توسط Spotify مدیریت می شود، دسترسی داشته باشید.

دوم، شما می توانید آن را به عنوان یک افزونه Backstage اجرا کنید . در آخر، می‌توانید پلتفرم Confidence را از طریق APIها در زیرساخت خود ادغام کنید.

تیم های توسعه نرم افزار اکنون می توانند در لیست انتظار ثبت نام کنند تا واجد شرایط دعوت به Confidence باشند. Spotify نگفت که چه زمانی قصد دارد Confidence را به طور گسترده در دسترس قرار دهد.

شایان ذکر است که Confidence دومین محصول تجاری Spotify برای کسب درآمد از توسعه دهندگان است.

دسامبر گذشته، Spotify از طرح خود برای کسب درآمد از توسعه دهندگان از طریق پروژه متن باز Backstage خود رونمایی کرد .

Spotify Backstage پلتفرمی است که برای نظم بخشیدن به زیرساخت‌های شرکت‌ها با امکان ساختن «پرتال‌های توسعه‌دهنده» سفارشی‌سازی شده طراحی شده است و تمام ابزارها، برنامه‌ها، داده‌ها، خدمات، APIها و اسنادشان را در یک رابط واحد ترکیب می‌کند.

اطلاعیه نشان می دهد که اگرچه Spotify عمدتاً به دلیل خدمات پخش موسیقی مورد علاقه مصرف کنندگان شناخته شده است، اما به دنبال آن است که فراتر از این تصور منشعب شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×