Spotify موزیک ویدیوها را در برخی کشورها اضافه می کند
به گزارش اپ خونه، Spotify در برخی بازارها در حال افزودن موزیک ویدیو به برنامه های موبایل و دسکتاپ خود است.
غول استریم به شما امکان میدهد در برنامههای موبایل و دسکتاپ خود بهطور یکپارچه بین ویدیوهای صوتی و موسیقی جابجا شوید.
با این حال، موزیک ویدیوها در حال حاضر فقط در ۱۱ بازار منتخب به صورت بتا در دسترس هستند – و ایالات متحده بخشی از این عرضه اولیه نیست.
در اینجا لیست کامل کشورهایی است که هم اکنون میتوانند نماهنگها را پیدا کنند: برزیل، کلمبیا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، کنیا، هلند، لهستان، فیلیپین، سوئد و بریتانیا.
«برای این عرضه بتا، ما این بازارها را بر اساس تعدادی معیار از جمله اندازه بازار و در دسترس بودن پشتیبانی محتوای محلی انتخاب کردیم. . . با ما همراه باشید زیرا امیدواریم کاتالوگ موزیک ویدیوها را گسترش دهیم و دسترسی به کشورهای بیشتری را افزایش دهیم.»
موزیک ویدیوها علاوه بر زندگی در یکی از این کشورها، به اشتراک پرمیوم فعال نیز نیاز دارند. کاربران رایگان هنوز باید برای تماشای موزیک ویدیوها به YouTube مراجعه کنند.
در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. به جای جستجوی مستقیم موزیک ویدیو یا مرور ویدیوها در بخش جداگانه ای از برنامه، موزیک ویدیوها را می توان از صفحه «در حال پخش» شروع کرد.
هنگامی که در حال گوش دادن به آهنگی هستید که دارای موزیک ویدیو است، میتوانید روی دکمهای که میگوید «Switch to Video» ضربه بزنید تا به ویدیو بروید.
موزیک ویدیو از ابتدا شروع به پخش می کند (حتی اگر در وسط آهنگ باشید) و جایگزین اثر هنری آلبوم می شود. اگر می خواهید ویدیو را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید، می توانید گوشی خود را به حالت افقی بچرخانید.
برای این ویژگی، Spotify صرفاً یک ویدیوی YouTube را جاسازی نمی کند یا با یک شرکت شخص ثالث شریک نمی شود. این شرکت مستقیماً این ویدیوها را میزبانی می کند و بدون هیچ تبلیغی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
هنگامی که در مورد حق امتیاز زمانی که یک آهنگ در قالب ویدیویی در مقایسه با جریان صوتی پخش می شود، این شرکت پاسخی نداد.
اگر میخواهید به گوش دادن به پسزمینه برگردید، میتوانید روی دکمه «Switch to Audio» ضربه بزنید تا موزیک ویدیو خاموش شود و اگر موزیک ویدیو را تا آخر ببینید، Spotify آهنگ بعدی را در صف شما به صورت صوتی پخش می کند.
در دسکتاپ، موزیک ویدیوها با اطلاعات مربوط به آهنگ و هنرمند فعلی در ستون سمت راست ظاهر می شوند. Spotify می گوید که این ویژگی در تلویزیون ها نیز در دسترس است، جایی که بسیار منطقی است.
به عنوان یادآوری، این شرکت برنامه هایی را برای Apple TV، Android TV، دستگاه های Fire TV، کنسول های بازی و چندین مدل تلویزیون هوشمند منتشر کرده است.
در ابتدا، تنها تعداد محدودی موزیک ویدیو در Spotify در دسترس خواهد بود. اما این شرکت قبلاً حقوق توزیع را برای افزودن ویدیوهای بیشتری در این راه تضمین کرده است.
گارمارک گفت:«در عرضه اولیه بتای خود، با زیرمجموعه محدودی از کاتالوگ کامل شروع می کنیم که شامل هزاران نماهنگ است. در این زیرمجموعه، هدف ما اولویتبندی طیف گستردهای از ژانرها و هنرمندان در بازارهای راهاندازی است.»
زمان انتشار این ویژگی جالب است زیرا گروه موسیقی یونیورسال پس از اختلاف بر سر حق امتیاز، آهنگ های خود را از TikTok خارج کرد .
با موزیک ویدیوها، Spotify محتوای ویدیویی بیشتری را به برنامه خود اضافه میکند، فراتر از کلیپها (ویدیوهای کوتاه هنرمندان در حال صحبت با طرفداران) و Canvas (حلقه آثار هنری آلبوم) می رود.
در همان زمان، Spotify در حال رسیدن به سایر سرویسهای پخش است، زیرا هنگام جستجوی آهنگ یا هنگام مرور یک صفحه هنرمند، ویدیوهای موسیقی در YouTube Music در دسترس هستند.
Apple Music همچنین دارای موزیک ویدیوها در یک بخش جداگانه در صفحه هر هنرمند است. اما، در هر دو مورد، جابجایی از صدا به تصویر به آسانی نیست.