Spotify یک سرویس کتاب صوتی مستقل ۹.۹۹ دلاری در ماه را برای کاربران خود راه اندازی کرد
به گزارش اپ خونه، پس از افزودن ۱۵ ساعت کتاب صوتی رایگان برای گوش دادن به طرح اشتراک خود در اواخر سال گذشته ، Spotify اکنون یک گزینه ۹.۹۹ دلاری در ماه را معرفی می کند که به کاربران رایگان خود اجازه می دهد همچنین به مجموعه کتاب های صوتی آن دسترسی داشته باشند.
این شرکت سطح دسترسی به کتابهای صوتی جدید خود را اعلام کرد ، که مشابه خدمات ارائه شده به مشترکین، به مشتریان ایالات متحده اجازه میدهد تا ۱۵ ساعت گوش دادن را از فهرست بیش از ۲۰۰۰۰۰ عنوان خود پخش کنند.
علاوه بر این، کاربران رایگان Spotify میتوانند به پخش موسیقی و پادکستها از طریق سرویس تبلیغاتی آن ادامه دهند، اما برای گوش دادن به کتابهای صوتی بدون نیاز به خرید اشتراک Spotify، هزینه پرداخت کنند.
با توجه به اینکه اشتراک Spotify Premium از ۱۰.۹۹ دلار در ماه برای یک طرح فردی شروع می شود – فقط یک دلار بیشتر از طرح فقط کتاب های صوتی، در اینجا صرفه جویی زیادی وجود ندارد.
با این حال، این حرکت میتواند به Spotify اجازه دهد تا کتابهای صوتی را به مشتریانی که علاقهای به خدمات موسیقی آن ندارند یا به طور مرتب از برنامه دیگری برای آن استفاده میکنند، بفروشد. همچنین می تواند محصول Premium را جذاب تر به نظر برساند.
علاوه بر این، این حرکت به Spotify راهی برای رقابت با غول کتابهای صوتی متعلق به آمازون Audible میدهد زیرا مدلی متفاوت برای گوش دادن به کتابهای صوتی معرفی میکند.
به جای پرداخت هزینه اشتراک ماهانه ۱۴.۹۵ دلاری Audible که یک اعتبار برای خرید عنوانی از مجموعه بزرگتر آن شامل پرفروشها و نسخههای جدید ارائه میکند، کاربران میتوانند ماهیانه ۹.۹۹ دلار برای تعداد ساعات مشخصی به Spotify پرداخت کنند.
پانزده ساعت نسبتاً سخاوتمندانه است، زیرا اغلب از یک کتاب صوتی به تنهایی، اگر نه دو کتاب کوتاهتر، زمان گوش دادن بیشتری را شامل میشود.
این شرکت همچنین بهروزرسانیای در مورد علاقه کاربران رایگان به کتابهای صوتی ارائه کرد و اشاره کرد که از زمان راهاندازی کتابهای صوتی برای مشترکین Premium خود، شاهد افزایش ۴۵ درصدی در جستجوی کاربران رایگان و تعامل روزانه با محتوای کتابهای صوتی بوده است.
در سه ماهه اخیر، اسپاتیفای دومین افزایش سه ماهه کاربران در تاریخ شرکت خود را شاهد بود که به بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و بیش از ۲۳۶ میلیون مشترک پولی رسید که علیرغم افزایش قیمت ها در ایالات متحده، ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
همچنین اعلام کرد که پس از Audible به ارائهدهنده شماره ۲ کتابهای صوتی تبدیل شده است، اما اشاره کرد که هنوز خیلی زود است که بگوییم این سرویس چه تأثیری بر شتاب مشترکین و سایر جنبههای تجارت آن دارد.