» نرم افزار موبایل » Strava پیام های درون برنامه ای دریافت می کند تا به شما کمک کند واتس اپ را دور بزنید
Strava
نرم افزار موبایل

Strava پیام های درون برنامه ای دریافت می کند تا به شما کمک کند واتس اپ را دور بزنید

آذر 14, 1402 3۰18

به گزارش اپ خونه، Strava در حال برداشتن یک گام بزرگ به تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی واقعی است ، زیرا پلتفرم ردیابی تناسب اندام پیام‌رسانی درون برنامه‌ای را معرفی می‌کند تا به کاربران امکان ارسال پیام‌های شخصی به یک فرد و یا گروهی را بدهد.

ویژگی پیام‌رسانی جدید که هم برای مشترکین رایگان و هم برای مشترکین ممتاز در دسترس است، تا حدودی به سمت یکپارچه‌سازی همه چیز در یک برنامه پیش می‌رود، بنابراین ورزشکاران جوان می‌توانند فعالیت‌ها را بدون نیاز به تغییر متن بین Strava و برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث مانند واتساپ هماهنگ کنند.

از طریق نماد گفتار کوچک در سمت راست بالای برنامه، کاربران می‌توانند با هر کسی در شبکه خود گپ بزنند یا گروه جدیدی را راه‌اندازی کنند که می‌تواند با نام خودش سفارشی شود.

برای میلیون‌ها نفر، Strava به پلتفرم ردیابی فعالیت‌های واقعی برای ضبط و تجزیه و تحلیل سواری‌ها، دویدن‌ها و ده‌ها فعالیت دیگر تبدیل شده است.

اما در طول تاریخ ۱۴ ساله خود، این پلتفرم به چیزی شبیه به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده است و به کاربران امکان می دهد مسیرها را پیدا کرده و به اشتراک بگذارند، با گروه ها تعامل داشته باشند، عکس ارسال کنند، در مورد فعالیت های دوستان نظر بدهند و آنها را تشویق کنند.

از بسیاری جهات، Strava را می توان به عنوان “فیس بوک برای تناسب اندام” توصیف کرد.

اما ویژگی‌های واقعی اجتماعی همیشه محدود بوده‌اند – معمولاً، میزان تعامل اجتماعی در Strava عبارت است از اظهار نظر در مورد فعالیت یک دوست، یا دادن یک تشکر به آنها.

در رویدادها و کلوپ‌های Strava که اساساً گروه‌های خصوصی با اعضای مجاز هستند که می‌توانند در تابلوهای گفتگو چت کنند و برای پیام‌های جدید اعلان دریافت کنند، همه چیز کمی کاربردی‌تر می‌شود .

اما پیش از این، دوستانی که از Strava استفاده می‌کردند معمولاً باید بحث‌های خود را «خارج از پلت‌فرم» برای سازماندهی تدارکات برای دوچرخه‌سواری آخر هفته یا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که نمی‌خواهند در مالکیت عمومی باشد، کنار بگذارند. Strava امیدوار است که با پیام‌رسانی داخلی، آن را تغییر دهد.

زیپورا آلن، مدیر ارشد بازرگانی Strava گفت: «جامعه ما اکنون می‌تواند ماجراجویی‌ها را هماهنگ کند، برای الهام گرفتن و راهنمایی‌ها به هم متصل شود و سفر خود را به اشتراک بگذارد و همه در یک پلتفرم بسته بندی میشود.»

Strava دارای دکمه‌ای است که مستقیماً به مسیرهای ذخیره‌شده کاربر پیوند می‌دهد، در حالی که پیش‌نمایش محتوای مسیر را مستقیماً در پیام ارائه می‌کند و بر اساس عملکردی است که شرکت ماه گذشته ارائه کرد و فعالیت‌های فردی نیز اکنون گزینه اشتراک‌گذاری خواهند داشت، بنابراین کاربران می‌توانند ۵ کیلومتر دویدن را مستقیماً از دکمه اشتراک‌گذاری متصل به آن فعالیت در یک چت خصوصی یا گروهی به اشتراک بگذارند.

Strava: فعالیت را در یک پیام به اشتراک بگذارید

کاربران می‌توانند تنظیمات برگزیده خود را بر اساس اینکه چه کسی می‌تواند به آن‌ها پیام ارسال کند یا آنها را به یک چت گروهی دعوت کند، تنظیم کنند.

به عنوان مثال، اگر صفحه پروفایل آنها محدود به فالوورها باشد، Strava ویژگی پیام رسانی را به “mutuals” محدود می کند، به این معنی که فقط کاربرانی که یکدیگر را دنبال می کنند می توانند به یکدیگر پیام ارسال کنند.

با این حال، این را می توان در تنظیمات تنظیم کرد، و این امکان را برای کاربر فراهم می کند که تنظیمات نمایان بودن پروفایل را همانطور که هست حفظ کند، اما اجازه می دهد “فالوور ها”، “mutuals” یا “هیچکس” به آنها پیام ارسال کند.

Messaging: Settings

پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای یکی از ویژگی‌های درخواستی Strava بود و مدتی است که به‌عنوان «در حال بررسی» علامت‌گذاری شده است – برخی حتی درخواستی را شروع کرده‌اند تا Strava را بخواهد این ویژگی را بسازد.

شاید تعجب آور باشد که Strava اینقدر طول کشیده تا پیام رسانی را وارد معارضه کند، اما تصمیمش برای انجام این کار در حال حاضر نشان دهنده جایگاه آن به عنوان یک تجارت است.

Strava از زمان آغاز به کار خود در ۱۴ سال پیش تا کنون ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر جذب کرده است ، و این حامیان باید در مقطعی شاهد بازگشت سرمایه خود باشند – بنابراین زمان برای Strava برای شناسایی نوعی از مسیر خروجی در حال افزایش است.

به زبان ساده، Strava باید خود را تا حد امکان جذاب کند، چه برای بازارهای عمومی یا یک خواستگار شرکتی و این شامل ساختن خود تا حد امکان برای کاربران “چسبنده” خواهد بود.

آلن گفت: «هنگام توسعه ویژگی‌ها، اصل راهنما این است که چگونه به مأموریت ما – ایجاد انگیزه در افراد برای داشتن بهترین زندگی فعال خود متصل می‌شود. در Strava، دریافت صحت اتصال به درستی بسیار مهم است، بنابراین ما وقت خود را با آزمایش بتا این ویژگی صرف کردیم تا آن را برای اولین بار تکرار کنیم.”

Strava در اوایل سال جاری یک ارتقاء قیمت گیج کننده و پیچیده را معرفی کرد ، که به نظر نمی رسید به هیچ نوع استراتژی یکسانی پایبند باشد – این به مواردی مانند زمان پیوستن شما، منطقه ای که در آن زندگی می کنید و اینکه ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید بستگی داشت.

اما به عنوان مثال، یک مشتری معمولی ایالات متحده شاهد افزایش اشتراک سالانه خود از ۶۰ دلار به ۸۰ دلار در ماه بود و هزینه ماهیانه از ۸ دلار به ۱۲ دلار افزایش یافت – یک افزایش نسبتاً بزرگ ۵۰٪ بود.

این نوع افزایش، بدون به دست آوردن هیچ ویژگی جدید معنی‌داری، برای بسیاری از کاربران دشوار خواهد بود، کاربرانی که قبلاً ممکن است مبلغ ۸ دلار در ماه خود را نادیده گرفته باشند تا از سرویسی که دوست دارند پشتیبانی کنند، حتی اگر واقعاً چیز زیادی از آن دریافت نکرده باشند.

بنابراین این همان چیزی است که Strava سعی کرده است به آن بپردازد – به عنوان مثال، پلتفرم نقشه برداری سه بعدی Fatmap را در ژانویه به دست آورد ، که ویژگی جدیدی را ارائه می دهد که فعالیت های تاریخی را از طریق پروازهای ویدئویی سه بعدی نمایش می دهد .

ویژگی پیام رسانی با این روایت مطابقت دارد، با این تفاوت که به مشترکین ممتاز محدود نمی شود.

این پلتفرم برای چسباندن پلتفرم طراحی شده است، شبکه‌ها و گروه‌ها را تشویق می‌کند تا در خود Strava تشکیل شوند و نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تلفن‌ها و انتقال ارتباطات آنها به واتس‌اپ را نفی کند.

این « اثر شبکه‌ای » که پیش از آن برای بسیاری دیگر از پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی مفید بوده است، می‌تواند به Strava کمک کند تا زمان صرف شده در برنامه را افزایش دهد و در نهایت، ریزش را کاهش دهد.

همچنین با روایت گسترده‌تری که در جاهای دیگر در حوزه اجتماعی دیده‌ایم مطابقت دارد، با متا مادر فیس‌بوک به گرایش دور شدن از پلتفرم‌های عمومی بزرگ و فیدهای خبری به سمت فضاهای کوچک‌تر و خصوصی – به همین دلیل است که متا سال‌ها پیش واتس‌اپ را خرید که هنوز واقعاً جواب نداده است، اما در میان زوال آهسته فیس بوک محتاطانه به نظر می رسد .

Strava messaging

شایان ذکر است که پیام‌رسانی Strava آنقدر که می‌توانست از ویژگی‌های غنی برخوردار نیست – در حالی که از پیام‌های «reactions» پشتیبانی می‌کند، در حال حاضر اشتراک‌گذاری عکس را فعال نمی‌کند.

این چیزی است که شرکت می گوید در اوایل سال ۲۰۲۴ همراه با ویژگی های دیگری مانند امکان اشتراک گذاری باشگاه ها و رویدادها به طور مستقیم در پیام رسانی، مملو از پیش نمایش محتوا، ارائه می شود.

این شرکت همچنین قصد دارد در آینده پیام‌ها را مستقیماً به Strava Clubs بیاورد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکالمات خصوصی پیرامون موضوعات خاص مربوط به آن باشگاه را آغاز کنند.

محدودیت‌های قابل توجه دیگر شامل تعداد افراد مجاز در یک مکالمه است – ویژگی پیام‌رسانی گروهی Strava دارای حداکثر ۲۵ نفر است که اگرچه احتمالاً برای اکثر سناریوها کافی است، اما گروه‌های بزرگ‌تر دویدن و سواری را از شبکه کردن باز می‌دارد.

این در مقایسه با حد بالای بیش از ۱۰۰۰ عضو گروه در واتس اپ است که از سال گذشته شروع به پشتیبانی از انجمن های موضوعی خاص کرده است .

در جاهای دیگر، پیام‌رسانی Strava شامل ویژگی‌های مفیدی مانند رسید خواندن نمی‌شود، بنابراین نمی‌توان فهمید که چه کسی پیامی را در یک چت گروهی نخوانده است و برای کسانی که به رمزگذاری سرتاسر (E2EE) که در برنامه‌های پیام‌رسان مستقل مانند واتس‌اپ یافت می‌شود، اهمیت می‌دهند، Strava ناتوان بود.

آلن گفت: «همانطور که ما قابلیت‌های Strava را گسترش می‌دهیم، تمرکز ما بر ایجاد یک تجربه ورزشکاری یکپارچه و جذاب است. در حالی که ویژگی پیام رسانی فعلی ما شامل رمزگذاری سرتاسر نیست، ما اقدامات امنیتی قوی را برای محافظت از داده های کاربر اجرا کرده ایم.»

ویژگی پیام‌رسانی جدید Strava از طریق به‌روزرسانی منتشر می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×