TheyDo تفنگ شروع را در مسابقه شلیک می کند تا سفر مشتری را در اختیار داشته باشد
به گزارش اپ خونه، مهم نیست که چه نوع وب سایتی باشد، “سفر مشتری” همیشه مهم بوده است، در غیر این صورت این تعامل را از دست می دهید و نتیجه نهایی می تواند به نتیجه نهایی برسد. همیشه همینطور بود.
اما در عصر مدرن، مشتریان انتظار یک تجربه آسان و ساده را دارند، در غیر این صورت به جای دیگری نقل مکان می کنند. و با دیجیتالی شدن عظیمی که از زمان کووید به وقوع پیوسته است، رقابت برای بهتر شدن بسیار گسترده است. علاوه بر این، بیماری همه گیر انواع مشکلات جدید را نیز ایجاد کرد، زیرا تیم های ترکیبی یا از راه دور اکنون در زمان های مختلف کار می کنند که منجر به اتصال اسپاگتی از داده ها می شود.
استارتآپهایی مانند Milkymap (هلند)، Smaply (اتریش) و Journeytrack (ایالات متحده) ظاهر شدهاند و تلاش میکنند به این بازار رو به رشد رسیدگی کنند، اگرچه مشخص نیست که آیا هیچ یک از آنها هنوز سرمایهگذاری خطرپذیر را افزایش دادهاند یا خیر.
بنابراین به نوعی تفنگ شروع در این بازار اکنون با این خبر شلیک شده است که TheyDo اکنون یک سری ۱۲ میلیون یورویی جمع آوری کرده است. فرشتگانی مانند Des Traynor (Intercom) Founder و Grisha Pavlotsky (Miro) و همچنین فرشتگان ارشد دیگر از تک شاخ ها مانند Figma، Snowflake، Calendly، Retool و Amplitude در این دور شرکت کردند.
پلتفرم «مدیریت سفر» TheyDo با آنچه به عنوان «همسویی مشتری محور» شناخته میشود، مقابله میکند، بخش پیشبینیشده تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار خواهد رسید (براساس بینشهای بازار آینده).
TheyDo قصد دارد به کسبوکارها نشان دهد که تمام معیارهای ورودی و دادههای کمی به کجا مرتبط هستند، دادهها از کجا میآیند و چگونه همه اینها بر سفر مشتری تأثیر میگذارد. این به این معنی است که تیمها از CX گرفته تا محصول، بازاریابی، فروش و موفقیت مشتری، «داشبورد» جامعتری در مورد مسائل دارند تا بتوانند موارد را نظارت و بهبود بخشند.
TheDo که توسط Jochem van der Veer، Charles Beaumont و Martin Palamarz تأسیس شد، میگوید که اکنون توسط تیمهایی از Atlassian، Cisco، IBM، Johnson & Johnson، T-Mobile و Qualtrics استفاده میشود.
طی یک تماس، جوکم ون در ویر، یکی از بنیانگذاران TheyDo گفت که کسب و کارهای بزرگ اکنون به تجربه مشتری اهمیت می دهند: «تغییر ذهنیتی وجود دارد که این شرکت ها اکنون متوجه می شوند که سازماندهی در اطراف سفر مشتری خود تنها راهی است که می توانند انجام دهند. مرتبط بمانید و آنها فاقد ابزارهایی برای پشتیبانی از این جریان کار هستند.»
هری استبینگز، بنیانگذار 20VC، با استقبال از این موضوع، اضافه کرد: «با افزایش انتظارات مصرفکنندگان از محصولات، نقشها در شرکتها بسیار پراکنده میشوند. وقتی اکنون به تمام نقشهای مختلف در محصول از مدیریت محصول، بازاریابی محصول و هر چیز دیگری نگاه میکنیم، پراکندگی همه این عملکردهای مختلف به این معنی است که ایجاد یک تجربه یکپارچه عالی سختتر و سختتر است، زیرا شما در انزوا کار میکنید. و بنابراین، تخصصی شدن این نقشها به معنای داشتن یک جریان واحد برای ایجاد آن تجربه عالی است.»
ون در ویر میگوید: «این همان جایی است که TheyDo وارد میشود: واقعاً این روش کل سازماندهی سازمانهای بزرگ در داخل است، با در نظر گرفتن دیدگاه مشتریان. و این روند عظیمی است که TheyDo به آن می پردازد.»
او می گوید مشتریانش اکنون از خدمات پست هلند گرفته تا جانسون و جانسون و اطلسیان را شامل می شود.
جالب اینجاست که سفر به سمت محصول TheyDo ناشی از تجربه ون در ویر و همبنیانگذارانش به عنوان یک آژانس CX (یا به قول او «تیم SWAT») بود که در آنجا به شرکتی میرفتند تا بفهمند چه مشکلی پیش میآید. از آن تجربه، آنها محصولی را تولید کردند تا «خارش خود را خراش دهند» و این باعث شد که TheDo باشند.
«ما به عنوان یک شرکت مشاوره در این ۵۰۰ کسب و کار بزرگ استخدام شدیم تا آنها را از درون متحول کنیم. اما متوجه شدیم که برای گسترش کسب و کارمان به نرم افزاری نیاز داریم تا بتوانیم کاری را که انجام می دادیم گسترش دهیم. در نهایت مشتری ما میگوید: آیا میتوانیم شما را برای انجام این کار استخدام کنیم و همچنین میتوانیم راهحل فنی شما را دریافت کنیم؟ در آن زمان بود که متوجه شدیم ممکن است چیز بزرگتری در اینجا وجود داشته باشد».
استبینگز خاطرنشان می کند که این دقیقاً الگویی است که او به عنوان یک سرمایه گذار در استارتاپ ها به دنبال آن است: «من فهمیدم زمانی که آژانس هایی دارید که به محصولات تبدیل می شوند، الگویی وجود دارد، زیرا آنها آنها را در داخل می سازند و مشتریانشان آنها را دوست دارند. از اینترکام تا MailChimp. آنها تمایل دارند خیلی خوب تمرین کنند.»
این موضوع باید در مورد TheyDo دیده شود. با این حال، واضح است که Blossom و 20VC هر دو روی تکرار تاریخ حساب می کنند.