» نرم افزار موبایل » TikTok با یک حالت تمام صفحه افقی جدید، یعنی با اینچ بیشتر در قلمرو YouTube نفوذ می کند
دکمه تمام صفحه تیک تاک
نرم افزار موبایل

TikTok با یک حالت تمام صفحه افقی جدید، یعنی با اینچ بیشتر در قلمرو YouTube نفوذ می کند

آذر 23, 1401 2۰12

به گزارش اپ خونه، این شرکت تایید کرد که TikTok در حال آزمایش یک حالت افقی تمام صفحه جدید با کاربران منتخب در سراسر جهان است. کاربرانی که به ویژگی آزمایشی دسترسی دارند، دکمه «تمام صفحه» جدیدی را در ویدیوهای مربع یا مستطیل در فید خود مشاهده خواهند کرد. هنگامی که روی دکمه کلیک می کنید، ویدیو به حالت تمام صفحه افقی تغییر می کند که از تمام املاک موجود در تلفن شما استفاده می کند.

این ویژگی آزمایشی راه دیگری را نشان می دهد که TikTok به طور پیوسته در قلمرو YouTube نفوذ می کند. در اوایل سال جاری، TikTok امکان آپلود ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه را در اختیار کاربران قرار داد. این حرکت به عنوان راهی برای TikTok برای جذب همان نوع سازندگان ویدیوی طولانی‌تر که معمولاً محتوا را در YouTube ارسال می‌کنند، در نظر گرفته شد.

با گسترش، سازندگان انعطاف‌پذیری بیشتری برای فیلم‌برداری از چیزهایی مانند دموهای آشپزی، آموزش‌های زیبایی، محتوای آموزشی، طرح‌های کمدی و موارد دیگر به دست آوردند، بدون اینکه نگران طول ویدیو باشند.

اکنون که TikTok مدتی است از محتوای طولانی پشتیبانی می کند، منطقی است که این شرکت تجربه مشاهده را برای کاربرانی که این نوع ویدیوها را تماشا می کنند، افزایش دهد و در عین حال تجربه خلاقانه را برای سازندگان بهتر کند.

اغلب سازندگان پیام «تلفن خود را بچرخانید» در ابتدای ویدیو اضافه می‌کنند تا کاربران بتوانند در صورت ضبط افقی از محتوایی که قرار است پخش شود، لذت کامل ببرند. با این ویژگی، سازندگان دیگر مجبور به انجام این کار نیستند.

اگرچه برخی از افراد ممکن است از ویژگی تست و فرصت هایی که به ارمغان می آورد استقبال کنند، برخی دیگر ممکن است اینگونه نباشند. TikTok برنامه‌ای است که تا حد زیادی فرمت اسکرول عمودی ویدیویی را که شرکت‌های دیگر به سرعت آن را کپی می‌کردند، محبوب کرد، بنابراین کاربران آن ممکن است پس از عادت به فرمت عمودی، دقیقاً به حالت تمام صفحه جدید علاقه نداشته باشند.

 

TikTok's new full screen mode

 

مانند هر ویژگی آزمایشی، مشخص نیست که TikTok کی قصد دارد حالت تمام صفحه را به طور گسترده برای همه کاربران عرضه کند یا خیر. همچنین شایان ذکر است که اگر TikTok تصمیم بگیرد این ویژگی را به طور رسمی منتشر کند، محصول نهایی ممکن است متفاوت از محصول آزمایشی به نظر برسد.

یکی از راه‌هایی که TikTok می‌تواند این ویژگی را قبل از عرضه رسمی تغییر دهد، شهودی‌تر کردن آن است. در حال حاضر باید روی دکمه کلیک کنید تا به حالت تمام صفحه تغییر دهید، اما شاید در آینده کاربران فقط مجبور باشند گوشی خود را به طرفین بچرخانند تا به صورت تمام صفحه تماشا کنند، کاری که سایر برنامه ها به کاربران اجازه انجام آن را می دهند.

این ویژگی آزمایشی در زمانی ارائه می‌شود که داده‌ها نشان می‌دهند کودکان و نوجوانان اکنون زمان بیشتری را نسبت به YouTube برای تماشای TikTok صرف می‌کنند.

از ژوئن ۲۰۲۰، زمانی که TikTok شروع به پیشی گرفتن از YouTube از نظر میانگین دقیقه‌هایی در روز کرد که افراد ۴ تا ۱۸ ساله برای دسترسی به این دو پلتفرم ویدیویی رقابتی می‌گذرانند، این وضعیت وجود داشته است. TikTok با افزایش تجربه مشاهده خود، به نفوذ بیشتر در قلمرو YouTube ادامه می دهد.

از سوی دیگر، یوتیوب همچنان به رقابت با TikTok با Shorts، رقیب TikTok خود ادامه می دهد. در ماه سپتامبر، یوتیوب تغییرات عمده‌ای را در برنامه شریک YouTube خود اعلام کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد از تبلیغات Shorts درآمد کسب کنند. قبل از این، هیچ پلتفرم ویدیویی کوتاهی به طور کامل متوجه نمی شد که چگونه درآمد تبلیغات را به اشتراک بگذارد، که به Shorts یک پا را در رقابت می دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×