اخبار اینترنت

TikTok یک سرویس پخش موسیقی در برزیل و اندونزی به نام “TikTok Music” راه اندازی کرد

به گزارش اپ خونه، TikTok قبلاً بر بازار ویدیوهای کوتاه و رسانه های اجتماعی تسلط داشته است و اکنون به دنبال مقابله با Spotify و Apple Music با آخرین پیشنهاد خود است.

این شرکت اعلام کرد که در حال راه اندازی یک سرویس پخش موسیقی جدید با نام «TikTok Music» در برزیل و اندونزی است.

موسیقی TikTok به کاربران این امکان را می دهد که این سرویس را با حساب های TikTok موجود خود همگام کنند و آهنگ ها را گوش دهند، دانلود کنند و به اشتراک بگذارند.

این سرویس شامل کاتالوگ های شرکت های بزرگ ضبط موسیقی، از جمله Universal Music Group، Warner Music Group و Sony Music است.

موسیقی TikTok به شما امکان می‌دهد نسخه‌های کامل آهنگ‌های وایرال TikTok را پخش کنید، توصیه‌های موسیقی شخصی‌شده را کشف کنید، به اشعار در زمان واقعی دسترسی داشته باشید، فهرست‌های پخش مشترک با دوستان ایجاد کنید، کتابخانه موسیقی خود را وارد کنید و آهنگ‌ها را از طریق جستجوی متن پیدا کنید.

این سرویس همچنین دارای ویژگی Shazam مانند است که می تواند موسیقی هایی را که در حال گوش دادن به آن هستید شناسایی کند.

مانند Spotify Premium، موسیقی TikTok به کاربران امکان می دهد آهنگ ها را برای گوش دادن آفلاین بارگیری کنند.

این سرویس همچنین شامل ویژگی‌های اجتماعی است، زیرا TikTok خاطرنشان می‌کند که کاربران می‌توانند خود را از طریق نظرات بیان کنند و با دیگر دوستداران موسیقی ارتباط برقرار کنند.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا TikTok قصد دارد این سرویس استریم را در ایالات متحده راه اندازی کند، سخنگوی این شرکت گفت که TikTok در حال حاضر چیزی برای اشتراک گذاری ندارد.

این سخنگو در ایمیلی گفت: «ما در مورد فرصت‌های TikTok Music، برای طرفداران موسیقی، هنرمندان و صنعت هیجان‌زده هستیم، اما هیچ خبری دیگر برای به اشتراک گذاشتن در مورد برنامه‌های آینده نداریم.»

این سرویس جایگزین سرویس پخش فعلی ByteDance، Resso خواهد شد که در تاریخ ۵ سپتامبر در برزیل و اندونزی تعطیل خواهد شد.

Resso همچنین در هند فعالیت می کند، اما TikTok نگفته است که موسیقی TikTok چه زمانی در این کشور راه اندازی می شود.

هزینه اشتراک TikTok Music در برزیل ۳.۴۹ دلار در ماه و برای کاربران iOS در اندونزی ۳.۲۵ دلار است.

کاربران اندروید در اندونزی برای سال اول ۲.۹۶ دلار در ماه و سپس ۳.۲۵ دلار پس از آن پرداخت خواهند کرد. TikTok Music گزینه عضویت رایگان را شامل نمی شود، اما یک ماه آزمایشی رایگان ارائه می دهد.

اوله اوبرمن، رئیس جهانی توسعه تجارت موسیقی در TikTok، در بیانیه‌ای گفت:

«ما خوشحالیم که TikTok Music را معرفی می کنیم، نوع جدیدی از سرویس که قدرت کشف موسیقی در TikTok را با بهترین سرویس پخش در کلاس خود ترکیب می کند.»

«TikTok Music ذخیره، دانلود و اشتراک‌گذاری آهنگ‌های وایرال مورد علاقه خود را از TikTok برای مردم اندونزی و برزیل آسان می‌کند. ما از فرصت‌هایی که موسیقی TikTok برای طرفداران و هنرمندان موسیقی ارائه می‌کند و پتانسیل بسیار خوبی که برای ایجاد ارزش قابل توجهی برای صنعت موسیقی دارد، هیجان‌زده هستیم.»

اطلاعیه تعجب آور نیست، به ویژه از آنجایی که شرکت مادر TikTok ByteDance در ماه می ۲۰۲۲ درخواست علامت تجاری را برای سرویسی به نام «TikTok Music» به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارائه کرد.

TikTok در حال حاضر یک ابزار محبوب برای کشف موسیقی است، و اغلب می‌تواند منجر به افزایش محبوبیت آهنگ‌ها پس از استفاده از آنها در ویدیوها و ترندهای وایرال شود.

این شرکت با ارائه راهی برای گوش دادن و کشف موسیقی به کاربران، به طور مستقیم با شرکت هایی مانند Spotify، Apple و Amazon رقابت می کند.

با این حال، شایان ذکر است که Spotify و Amazon Music عضویت های رایگان و با پشتیبانی تبلیغات را ارائه می دهند.

برای رقابت با سرویس‌های پخش موسیقی محبوب، TikTok باید رابطی ارائه دهد که ارزش تعویض را داشته باشد و در عین حال ارزشی را برای کاربران فراهم کند.

به عنوان مثال، موسیقی TikTok فقط اندکی ارزان‌تر از Spotify Premium در برزیل و اندونزی است، بنابراین ممکن است برای این شرکت سخت باشد که کاربران را متقاعد کند که سرویس خود را نسبت به خدمات رقیب انتخاب کنند.

اگرچه اطلاعیه  چیزی در مورد محتوای پادکست و رادیویی شامل نمی شود، اپلیکیشن علامت تجاری ByteDance از سال گذشته پیشنهاد کرد که این سرویس می تواند برای “ارائه محتوای پخش پادکست و رادیویی به کاربران” استفاده شود.

افزودن محتوای پادکست در کنار موسیقی، TikTok Music را به رقیب بزرگتری برای Apple Music و Spotify تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا