TikTok یک صندوق بازآفرینی سازندگان به نام «برنامه خلاقیت» را در نسخه بتا راهاندازی میکند
به گزارش اپ خونه، TikTok اعلام کرد که نسخه بتا یک صندوق بازسازیشده سازندگان به نام «برنامه خلاقیت» را راهاندازی میکند.
این شرکت میگوید این برنامه برای ایجاد درآمد بیشتر و باز کردن فرصتهای بیشتر برای سازندگان طراحی شده است.
این برنامه برای انتخاب سازندگان بر اساس دعوتنامه در دسترس است و به زودی برای همه سازندگان واجد شرایط در دسترس است.
با توجه به اینکه این برنامه هنوز در مراحل اولیه است، TikTok از افشای جزئیات در مورد مقدار پولی که برای این برنامه اختصاص داده است خودداری کرد.
این شرکت همچنین نگفته است که سازندگان برای واجد شرایط بودن به چه تعداد فالوور یا بازدید نیاز دارند. با این حال، TikTok توجه داشته است که کاربران برای واجد شرایط بودن برای این برنامه باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و حساب کاربری خوبی داشته باشند.
این شرکت می گوید که برنامه جدید را بر اساس بازخورد سازندگان در مورد فرصت های درآمد فعلی خود، از جمله صندوق سازندگان خود، توسعه داده است.
این صندوق که به سازندگان برای ویدیوهای پرطرفدار پاداش میدهد، در سال ۲۰۲۰ با یک میلیارد دلار تعهد طی سه سال راهاندازی شد.
مدل آن توسط سازندگانی که از پرداختهای پایین شکایت کردهاند، مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی میگویند که برای ویدیوهایی که میلیونها بازدید داشتهاند، چند دلار درآمد کسب کردهاند.
TikTok اکنون با راه اندازی برنامه جدید این نگرانی ها را تایید می کند. سخنگوی این شرکت گفت که TikTok فرمول خود را برای ارائه میانگین درآمد ناخالص بالاتر برای بازدیدهای ویدیویی واجد شرایط با برنامه جدید تغییر داده است، اما جزئیاتی در مورد اینکه پرداختها برای سازندگان چگونه میتواند باشد ارائه نکرده است.
اگرچه TikTok نگفته است که سازندگان برای واجد شرایط بودن برای شرکت در برنامه جدید به چه تعداد دنبال کننده نیاز دارند، گزارش قبلی از The Information نشان داد که حداقل نیاز ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده است.
اگر این معیار واقعی باشد، جهش قابلتوجهی از نیاز ۱۰۰۰۰ دنبالکننده در صندوق ایجادکننده فعلی را نشان میدهد.
برای شروع کسب درآمد با این برنامه، سازندگان باید ویدیوهای با کیفیت بالا و اصلی که بیش از یک دقیقه طول میکشند ایجاد کنند.
برای زمینه، صندوق سازندگان فعلی TikTok برای واجد شرایط بودن برای پرداخت، نیازی به طولانیتر شدن ویدیوها از یک دقیقه ندارد. سال گذشته، TikTok حداکثر مدت زمان ویدیوی خود را از سه دقیقه به ۱۰ دقیقه افزایش داد و اکنون به دنبال پاداش دادن به سازندگان برای ارسال محتوای طولانیتر است.
تمرکز TikTok بر روی محتوای طولانیتر تعجبآور نیست، با توجه به اینکه این شرکت بیشتر در قلمرو YouTube نفوذ کرده است .
این برنامه به سازندگان امکان دسترسی به داشبورد به روز شده با بینش بیشتر در مورد درآمد تخمینی، معیارهای عملکرد ویدیو و تجزیه و تحلیل و الزامات واجد شرایط بودن ویدیو را می دهد.
سازندگانی که قبلاً در Creator Fund ثبتنام کردهاند، میتوانند به برنامه خلاقیت تغییر کنند، و آنهایی که ثبتنام نکردهاند، میتوانند پس از دردسترس شدن، برای برنامه جدید درخواست دهند.
پس از ثبتنام در برنامه جدید، سازندگان نمیتوانند به صندوق ایجادکننده بازگردند. TikTok از گفتن اینکه آیا برنامه خلاقیت به طور کلی جایگزین Creator Fund خواهد شد یا نه، خودداری کرد، اما این امکان وجود دارد که زمانی که برنامه خلاقیت به طور گسترده راه اندازی شد و از مرحله بتا خارج شد، TikTok صندوق سازندگان را حذف کند.
راه اندازی این برنامه جدید در ایالات متحده در حالی انجام می شود که TikTok چند ماه است که آن را در فرانسه و برزیل آزمایش می کند. TikTok قصد دارد به زودی این برنامه را در مناطق بیشتری راه اندازی کند.
این شرکت در یک پست وبلاگ گفت .. «طراحی شده برای کمک به سازندگان در پرورش خلاقیت خود، تولید پتانسیل درآمد بالاتر و باز کردن فرصتهای هیجانانگیزتر و واقعیتر، برنامه خلاقیت بتا جدیدترین افزوده شده به طیف وسیعی از ابزارهای کسب درآمد ما است که از سازندگان در همه سطوح در دریافت پاداش پشتیبانی میکند».
برنامه جدید فرصت های کسب درآمد فعلی TikTok را برای سازندگان گسترش می دهد، زیرا بزرگترین رقبای آن نیز در حال افزایش پیشنهادات خود هستند.
در این ماه، YouTube شروع به تقسیم درآمد تبلیغات با سازندگان Shorts کرد. قبل از این، هیچ پلتفرم ویدیویی کوتاهی به طور کامل متوجه نشده بود که چگونه درآمد تبلیغات را به اشتراک بگذارد.
این تغییر به Shorts امتیاز قابل توجهی در رقابت می دهد زیرا اگر سازندگان بتوانند از طریق YouTube Shorts نسبت به TikTok درآمد بیشتری کسب کنند، انگیزه ایجاد محتوای اصلی برای پلتفرم YouTube را خواهند داشت.
با این حال، برنامه جدید TikTok نشان میدهد که تمرکز آن بر حفظ استعداد خالق خود است، زیرا این شرکت میگوید متعهد است راههای جدیدی برای دریافت پاداش به سازندگان بیابد.
علاوه بر صندوق بازسازیشده سازندگان، TikTok در حال کار بر روی راههای دیگری برای راضی کردن سازندگان است. The Information هفته گذشته گزارش داد که TikTok در حال توسعه یک ویژگی ویدیوی paywalled است که به سازندگان اجازه می دهد برای دسترسی به یک ویدیو از کاربران ۱ دلار یا مبلغ دیگری به انتخاب خود دریافت کنند.
ایده محتوای انحصاری برای کاربران پولی مفهوم جدیدی نیست، زیرا اینستاگرام به سازندگان این امکان را می دهد که محتوای فقط مشترکین را به اشتراک بگذارند .
در صورت انتشار، این ویژگی به TikTok اجازه میدهد تا به سازندگانی که عامل محرک برنامه هستند، پاداش بهتری بدهد، زیرا ویدیوهای ویروسی آنها برای رشد و محبوبیت برنامه حیاتی بوده است.
برنامه خلاقیت جدید جدیدترین افزوده به مجموعه ابزارهای کسب درآمد TikTok است که شامل اشتراکهای LIVE و TikTok Pulse است .
این شرکت همچنین دارای نکات و ویژگی های کسب درآمد از هدایا است.