TikTok یک پورتال مدیر استعداد راهاندازی میکند تا مدیران بتوانند در مورد معاملات برند برای مشتریان مذاکره کنند
به گزارش اپ خونه، TikTok با بهروزرسانی بازار خالق خود که اکنون از مدیران استعداد برای نظارت، اجرا و تجزیه و تحلیل فرصتها و کمپینهای برندی که به مشتریانشان ارائه میشود، دعوت میکند، کار برندها را با سازندگان «مگاستار» خود آسانتر میکند.
این هفته، پلتفرم سرگرمی ویدیویی پورتال مدیریت استعدادهای جدیدی را به عنوان بخشی از بازار سازندگان TikTok معرفی کرد – پلتفرم آن که به برندها و آژانسها اجازه میدهد با ۸۰۰۰۰۰ خالق واجد شرایط در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.
این سرویس جدید به مدیران استعدادها اجازه میدهد تا با مجوز خالق، وارد بازار محتواسازان شوند تا جریان معامله را مدیریت کنند، قراردادها را از طرف استعداد خود مذاکره کنند، بازخوردهای خلاقانه را مدیریت کنند و گزارشها و معیارهای مختلف در مورد عملکرد کمپین را بررسی کنند.
این گسترش به TikTok اجازه می دهد تا نه تنها به نیازهای سازندگان با ده ها یا صدها هزار دنبال کننده، بلکه به سازندگان “سطح سلبریتی” نیز پاسخ دهد.
برای مثال، ستارههای TikTok مانند خواهران D’Amelio در سال ۲۰۲۰ شروع به همکاری با آژانس UTA کردند، زیرا شهرت آنلاین آنها آنها را به حوزههای جدیدی مانند پادکست، کتاب، تلویزیون، صدور مجوز، تورها و سایر تأییدیهها هدایت کرد.
منطقی است که آنها بخواهند نمایندگان UTA خود درخواست های برند را بررسی کنند و از طرف آنها در مورد معاملات از طریق چنین پورتالی مذاکره کنند نه اینکه خودشان این کار را انجام دهند.
TikTok تأیید کرد که پورتال مدیر استعدادها در حال حاضر در حال آزمایش آلفا است. این سرویس رایگان دارای چندین آژانس است که قبلاً ثبت نام کردهاند، اما در حال حاضر نمیتواند نام آزمایشکنندگان را به اشتراک بگذارد.
علاوه بر این، TikTok خاطرنشان میکند که مدیران استعدادها فقط به حسابهای Marketplace مشتری خود دسترسی خواهند داشت نه حسابهای واقعی TikTok سازندگان.
هدف این سیستم تکمیل پیشنهادات موجود در Creator Marketplace برای برندهایی است که میخواهند از عملکرد تبلیغات مبتنی بر سازندگان استفاده کنند، که TikTok میگوید که یادآوری تبلیغات بالاتری را در بین ۷۱٪ از مارکهای مورد بررسی ارائه میدهد.
TikTok Creator Marketplace که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد ، نقشی کلیدی در اکوسیستم در حال رشد درآمد سازندگان ایفا می کند و به پلتفرم های مشابه ارائه شده توسط فیس بوک ، اینستاگرام ، اسنپ و یوتیوب می پیوندد که به سازندگان در توسعه روابط در فضای بازاریابی تأثیرگذار کمک می کند.
بازار Creator علاوه بر اینکه یک مقصد است، در سال ۲۰۲۱ یک API نیز معرفی کرد که به شرکت های بازاریابی مانند Captiv8 و Influential اجازه می دهد تا از داده های شخص اول آن در سیستم های خود استفاده کنند.
قبل از اینکه چنین بازارهایی وجود داشته باشند، برندهایی که به دنبال همکاری با سازندگان برتر هستند، باید کارهای دستی بیشتری انجام میدادند – آنها باید برنامه را اسکرول کنند یا از عبارات جستجو برای کشف سازندگان استفاده کنند، و نمیتوانستند جستجوگران خود را با پارامترهای خاص هدف قرار دهند.
بازار سازندگان TikTok ابزارهای بیشتری را در دسترس آنها قرار می دهد و به برندها اجازه می دهد سازندگان را بر اساس کلمات کلیدی، محتوای پست شده و فیلترهایی پیرامون معیارهایی مانند اندازه مخاطب و آرایش انتخاب کنند.
مارکها میتوانند با تماس مستقیم (معروف به «دعوتنامه مستقیم») یا از طریق «کمپینهای کاربردی»، کار با استعدادها را انتخاب کنند، جایی که خلاصهای ایجاد میکنند و سازندگان خود را برای این فرصت مطرح میکنند.
ابزار تطبیق بازار همچنین از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای ترسیم نقشه سازندگان بر اساس محتوایی که پست میکنند استفاده میکند و به خودکارسازی بیشتر فرآیند کمک میکند.
در حال حاضر رهبری تیم پشت Creator Marketplace، آدرین لاهنس ، رئیس عملیات جهانی راه حل های بازاریابی خالق TikTok است که قبلاً مدیر ارشد اجرایی در Influential بوده است.
لاهنس در نقش فعلی خود، که حدود یک سال و نیم است، بر روی کمک به سازندگان TikTok تمرکز دارد تا از طریق محتوای مارک دار و همکاری برند و سازنده، امرار معاش کنند.
TikTok میگوید برندهایی که با سازندگان کار میکنند، افزایش ۲۶ درصدی در مطلوبیت نام تجاری و افزایش ۲۲ درصدی در توصیههای برند را مشاهده میکنند.
علاوه بر این، ۷۱ درصد از کاربران TikTok می گویند که اصالت سازنده چیزی است که اکنون آنها را تشویق می کند تا از یک برند خرید کنند.
غلبه بر چالشهای مربوط به درآمدزایی سازندگان، کلید حفظ استعدادهای برتر در برنامه TikTok است، بهویژه با توجه به رقابت شدید سایر غولهای فناوری، از جمله متا، اسنپ و یوتیوب که اخیراً اعلام کرد شروع به تقسیم درآمد تبلیغات با Shorts خود خواهد کرد.
(اگرچه TikTok یک برنامه اشتراکگذاری برگردان از خود در سال گذشته اعلام کرده بود، اما هنوز مقیاس نشده است.)
با کمپین های برند، برخی از سازندگان برتر TikTok ده ها هزار و در موارد خاص صدها هزار دلار از طریق Creator Marketplace درآمد کسب می کنند. کمپینهای دیگر ممکن است مقیاس کوچکتری داشته باشند، به عنوان مثال، فقط به جای پرداخت، هدیه ارائه میکنند.
TikTok نگفته است که پورتال مدیر استعدادهای جدیدش تا چه زمانی در تست آلفا باقی خواهد ماند تا اینکه به صورت عمومی بیشتر راه اندازی شود.