TipKit جدید اپل به توسعه دهندگان کمک می کند تا به مردم یاد دهند چگونه از برنامه های خود استفاده کنند
به گزارش اپ خونه، اپل در حال معرفی یک جعبه ابزار توسعهدهنده جدید است که با نشان دادن نکاتی در مورد نحوه شروع کار، آشنا کردن کاربران با برنامههای تلفن همراهشان را آسانتر میکند.
به طور معمول، توسعهدهندگان باید تجربیات خود را از طریق نصب یا آموزش طراحی کنند یا از تجربیات ارائه شده توسط شخص ثالث استفاده کنند.
اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در این هفته به توسعه دهندگان گفت: با TipKit اپل ، آنها اکنون گزینه یک راه حل بومی را خواهند داشت .
با شنیدن این خبر، برخی از توسعه دهندگان در حال حاضر پیشنهاد می کنند که راه حل اپل را تغییر دهند یا حداقل آن را امتحان کنند .
طبق اسنادی که اپل با توسعه دهندگان به اشتراک می گذارد، چارچوب جدید TipKit شامل قالب هایی خواهد بود که با آنچه کاربران قبلاً برای اشتراک گذاری در برنامه های سیستم استفاده می کردند مطابقت دارد.
اینها برای مطابقت با ظاهر و احساس برنامه خود توسعه دهنده قابل تنظیم خواهند بود. به علاوه، اپل میگوید توسعهدهندگان میتوانند زمان و مکان نمایش نکات آنها را کنترل کنند.
توسعه دهندگان همچنین می توانند نکاتی را در زمانی که کاربران شروع به کاوش در بخش جدیدی از برنامه می کنند، معرفی کنند، یا می توانند آنها را طوری تنظیم کنند که توسط قوانین خاصی فعال شوند.
در سناریوی دوم، این به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا کاربران باتجربه را با راهنماییها آزار ندهند، از جمله کسانی که قبلاً متوجه شده بودند که ویژگیهای خاصی در برنامه چگونه کار میکنند.
توسعهدهندگان همچنین میتوانند زمان نمایش یک نکته را مشخص کنند – مانند زمانی که کاربر از یک بخش برنامه خاص بازدید کرده یا چند بار از یک ویژگی خاص استفاده کرده است.
سپس توسعهدهنده میتواند نکتهای را ارائه دهد که به آنها کمک میکند از گزینههای پیشرفتهتر استفاده کنند یا آنها را به سمت یک ویژگی پنهان راهنمایی کند، زیرا کاربر به یادگیری در مورد برنامه ادامه میدهد.
علاوه بر این، توسعهدهندگان میتوانند سرعتی را که به نظر میرسد راهنماییهایشان کاربران را تحت تأثیر قرار نمیدهد، پیکربندی کنند.
به خصوص آزاردهنده است که یک برنامه جدید را راه اندازی کنید و سپس به طور ناگهانی در میان ده ها نکته پاپ آپی که به هر ویژگی برنامه اشاره می کنند راه بروید.
(شخصاً، ما همیشه بر این باور بودهایم که اگر برنامهای که با مصرفکننده روبرو است باید به نکاتی برای آموزش نحوه عملکرد برنامه به کاربران تکیه کند، ممکن است نیاز به تجدید نظر در طراحی داشته باشد!.)
با این حال، چند نکته هدفمند که در زمان مناسب ظاهر میشوند میتوانند مفید باشد، زیرا در اولین راهاندازی مانعی برای استفاده از برنامه نمیشوند، بلکه ترجیح میدهند درست زمانی که کاربر سعی میکند در مورد یک ویژگی جدید یا ناشناخته اطلاعات کسب کند، ظاهر شوند.
با TipKit، توسعهدهندگان همچنین میتوانند آموزشهای خود را در طی چند روز گسترش دهند تا به آرامی کاربران بازگشتی را با عملکرد کامل برنامهشان آشنا کنند، بهجای اینکه بخواهند از قبل نکاتی را به آنها اضافه کنند.
و از آنجایی که TipKit یک چارچوب ارائه شده توسط اپل است، قوانین و پیکربندیها به راحتی در دستگاههای کاربر همگام میشوند، به این معنی که کاربران مجبور نخواهند بود نکات مشابهی را هنگام استفاده از برنامه در iPad خود ببینند، پس از اینکه قبلاً آنها را در iPhone نشان دادند.
طبق تصاویری که توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته اند به نظر می رسد اپل خود از TipKit برای معرفی نکات بومی به برنامه های خود مانند FaceTime، Photos و Messages در iOS 17 استفاده خواهد کرد .
این باعث میشود نکات دیدن به تجربهای سازگارتر در سراسر پلتفرم تبدیل شود، که به آموزش کاربران و کاهش سردرگمی کمک میکند.
پیش از این، اپل تلاش کرده بود تا کاربران را با برنامهها و ویژگیهای شخص اول خود از طریق یک برنامه اختصاصی Tips ، که در iOS 8 راهاندازی شده بود، که از قبل روی آیفون نصب شده بود، آشنا کند.
مشخص نیست که آیا این برنامه اکنون که TipKit در دسترس است، باقی خواهد ماند یا خیر.