TipTip از یک استراتژی هایپرمحلی برای کمک به سازندگان آسیای جنوب شرقی برای کسب درآمد استفاده می کند
به گزارش اپ خونه، آلبرت لوسیوس، بنیانگذار TipTip، می گوید که افراد با استعداد زیادی، مانند سرآشپزها و نوازندگان، در جنوب شرقی آسیا وجود دارند که می توانند از طریق کار خود به صورت آنلاین درآمد کسب کنند. اما بسیاری از آنها نفوذ رسانه های اجتماعی برای جذب تبلیغ کنندگان را ندارند. TipTip میخواهد به آنها کمک کند تا با استفاده از یک استراتژی آفلاین/آنلاین، دنبالکنندگان در جوامع خود ایجاد کنند و به جای تکیه بر الگوریتمهای تبلیغاتی، از طریق فروش محتوا کسب درآمد کنند. این استارتآپ مستقر در اندونزی امروز اعلام کرد که تنها هشت ماه پس از ۱۰ میلیون دلار سری A در ماه مارس، ۱۳ میلیون دلار سرمایه در سری A جذب کرده است.
آخرین دور سرمایه گذاری توسط East Ventures با مشارکت سرمایه گذاران بازگشته Vertex، SMDV و B.I.G برگزار شد.
TipTip در اکتبر ۲۰۲۱ توسط آلبرت لوسیوس تأسیس شد، که استارتآپ قبلیاش Kudo توسط Grab در سال ۲۰۱۷ خریداری شد. این بازار بهعنوان بازاری برای سازندگان برای ارتباط با طرفداران، و کسب درآمد از محتوا مانند ویدیوها و اسناد با فروش آنها به دنبالکنندگانشان یا میزبانی ویدیوی زنده عمل میکند.
این پلتفرم در ماه جولای راهاندازی شد و میگوید درآمد آن از اکتبر ۲۰ برابر شده است و سازندگان به طور میانگین در ۳۰ روز پس از فعال شدن در TipTip بیش از ۲۰۰ دلار درآمد دارند.
TipTip در حال حاضر ۲۵۰۰ سازنده محتوا و بیش از ۳۰۰۰۰ کاربر دارد. هدف آن جذب بیش از ۳۰۰۰۰ سازنده و ۳۰۰۰۰۰ کاربر تا اوایل سال آینده است. در حال حاضر روی اندونزی متمرکز است و در ۴۰ شهر حضور دارد.
افرادی که TipTip برای آنها ایجاد شده است، مانند سرآشپزها، موسیقی دانان و نقاشان محلی، هنوز دنبال کنندگان کمی دارند و نیاز به ایجاد مخاطبین خود دارند. TipTip برای اینکه آنها را قادر به مقیاسبندی و کسب درآمد کند، از یک استراتژی هایپرمحلی در شهرها و شهرهای اندونزی استفاده میکند و به آنها کمک میکند رویدادها و فعالیتهای متناسب با جوامع خود را میزبانی کنند.
لوسیوس میگوید که تیم TipTip دیدند که بسیاری از مردم پس از شیوع کووید، به ایده کسب درآمد مجازی عادت کردند، زیرا علاقه به مصرف محتوای دیجیتال نیز افزایش یافت. بر اساس تحقیقاتی که از Research and Markets، Digital Journal و Statista تهیه کردند، آنها دریافتند که اقتصاد خالق در آسیای جنوب شرقی دارای CAGR پیش بینی شده در حدود ۱۰٪ تا ۳۰٪ است.
اما لوسیوس گفت که بسیاری از سازندگان آسیای جنوب شرقی نمیتوانند با ابزارهایی در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام یا Patreon کسب درآمد کنند که برای سازندگان برتری که در حال حاضر دنبالکنندگان و بازدیدهای زیادی دارند، مناسبتر هستند و میتوانند تبلیغکنندگان را جذب کنند.
لوسیوس میگوید TipTip با یک راهحل سرتاسر برای سازندگان که شامل مدیریت و توزیع محتوای دیجیتال، خدمات پخش زنده، تعاملات یک به یک و انعام مستقیم است، از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متمایز میشود. پلتفرم آن همچنین به سازندگان در مسائل اداری، مانند مدیریت مخاطب، شناخت مشتری (KYC)، سیستمهای پرداخت و زمانبندی کمک میکند.
«بازیکنان زیادی وجود دارند که در حال حاضر به عنوان رهبران صنعت در این زمینه های مربوطه تثبیت شده اند. ما آنها را ضروری و مکمل خدمات خود می دانیم. در واقع، ما به سازندگان/مبلغان خود برای ادامه استفاده از پلتفرمهای خارجی برای تعامل با مخاطبان خود، ارسال بهروزرسانیها، تبلیغ پیشنهادات رایگان خود در آنجا و ارائه پیوندهایی به TipTip برای کسب درآمد از محتوای ممتاز خود، متکی هستیم.»
TipTip به جای تبلیغات، کانالهای کسب درآمد مستقیم را از طریق انعام و خرید مستقیم ارائه میکند و از هر فروش در پلتفرم خود کم میکند.
نمونه ای از محتوای به اشتراک گذاشته شده در TipTip شامل سرگرمی های آموزشی در دسته هایی مانند موسیقی است. نوازندگان از این پلت فرم برای به اشتراک گذاشتن نکاتی در مورد چگونگی ساخت آهنگ های بهتر استفاده می کنند و گاهی اوقات آن را با اجرای زنده همراهی می کنند. مثال دیگر، سازندگانی هستند که دورههای چندبخشی را در مورد چگونگی بهتر شدن سخنرانان عمومی، همراه با کارگاه زنده برگزار میکنند.
TipTip همچنین دارای شبکه ای از مروجین برای کمک به سازندگان در فروش محتوای خود است. لوسیوس میگوید که مروجین بهعنوان شرکتهای وابسته یا فروشندگان، اغلب به جوامع کوچک خود، خدمت میکنند و از هر فروش، کمیسیون دریافت میکنند. لوسیوس گفت: «این قیاس شبیه این است که چگونه Uber Eats به رستوران کمک میکند تا غذای بیشتری بفروشد. در مورد ما، مروجین به سازندگان کمک می کنند تا محتوای دیجیتال خود را بفروشند.»
برای ایجاد خط لوله ای از سازندگان، TipTip از برنامه های آگاهی با مشارکت با سازندگان برتر خود، استفاده از کمپین های بازاریابی فوق العاده و انجام یک استراتژی هایپرمحلی برای یافتن رهبران نظر کلیدی (KOL)، یا تأثیرگذاران برتر، در هر جامعه استفاده می کند.
بخشی از دور مالی TipTip برای جذب سازندگان، مروجین و حامیان بیشتر استفاده خواهد شد. همچنین پیشنهادات محصول بیشتری مانند پادکستها، معاملات نام تجاری و درخواستهای شخصیسازی شده ایجاد میکند، بنابراین سازندگان کانالهای درآمدی بالقوه بیشتری خواهند داشت و حضور آفلاین/آنلاین خود را تا اواسط سال آینده به ۲۵۰ شهر و شهرستان در سراسر اندونزی گسترش میدهد.