TouchBistro مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار کانادا را در دستور پخت فناوری مدیریت رستوران قرار می دهد
به گزارش اپ خونه، TouchBistro، یک پلتفرم مدیریت رستوران مبتنی بر آیپد، ۱۵۰ میلیون دلار کانادا یا ۱۱۰ میلیون دلار بودجه رشد از طرف Francisco Partners برای تسریع رشد، گسترش خط لوله محصولات خود و برخی خریدهای استراتژیک تضمین کرد.
برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ شرکت را معرفی شد، زمانی که ۱.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و در حال پردازش حدود ۵۰۰ میلیون دلار در معاملات بود. و بیش از ۱۰۰۰ مشتری تاجر را دارا بود
باروتی و کنراد هر دو دیگر عملیات روزانه شرکت را مدیریت نمی کنند و سمیر زبانه را در سال ۲۰۲۱ به خدمت گرفتند و او را به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره معرفی کردند.
همهگیری جهانی کرونا برای رستورانها سخت بود، بهویژه رستورانهایی که توانایی دریافت سفارشهای آنلاین یا مدیریت تحویل را نداشتند. زبانه در یک مصاحبه ایمیلی گفت که بسیاری از پذیرش فناوری مبتنی بر ابر در طول همهگیری انجام شد تا رستورانها بتوانند تجربه مهمانان را بهبود بخشند و در عین حال به فعالیتهای خود کمک کنند زیرا کمبود نیروی کار و افزایش هزینههای مواد غذایی صنعت را زیر آب برده است.
او به TechCrunch گفت: «ما احساس میکنیم که این روند صنعت رستورانسازی اینجا باقی مانده است و پذیرش فناوری همچنان در حال افزایش است. در واقع، پیش بینی می شود که حجم بازار نرم افزار مدیریت رستوران جهانی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۴.۷ میلیارد دلار برسد.»
زبانه گفت برای انطباق با این تغییرات، TouchBistro هر دو قابلیت بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری را در مجموعه ابزارهای خود در دو سال گذشته ادغام کرده و در عین حال خدمات ابری خود را نیز افزایش داده است.
خود TouchBistro از برخی از این موارد مصون نبود. گلوب اند میل در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که «نرخ رشد این شرکت از حدود ۵۰ درصد به تقریباً ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. حدود یک دهم مشتریان خود را از دست داد و صدها نفر دیگر خواستار کاهش هزینه ها شدند. ۱۳۱ کارمند را اخراج کرد و ویژگیهایی مانند کارتهای هدیه مجازی و گزینههای تحویل آنلاین و تحویل آنلاین را برای کمک به رستورانها معرفی کرد.
با این حال، به نظر میرسد که این شرکت برای ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰۰ مشتری رستوران تلاش کرد تا به آنها کمک کند سودآوری و کارایی را افزایش دهند و در عین حال تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند. TouchBistro بیش از ۶۴۰۰۰ پایانه خود را مستقر کرده است که سفارش آنلاین خودکار، مدیریت منو و تحویل، پرداخت های بدون تماس، بازاریابی و ابزارهای تعامل با مشتری را ارائه می دهند. همچنین سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار پرداخت را پردازش می کند.
این شرکت همچنین TableUp را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد، حرکتی که در آن زبانه گفت: “بنیاد ابزارهای تعامل، وفاداری و بازاریابی ما با مهمانان شد.” این شرکت همچنین سفارش آنلاین را بدون هیچ هزینه ای به مشتریان خود ارائه داد در حالی که آنها نمی توانستند غذاخوری حضوری ارائه دهند.
او افزود: «در حالی که ما به موقعیت رهبری خود در کانادا افتخار می کنیم، توزیع خود را در سراسر ایالات متحده نیز گسترش دادیم، جایی که تجارت قابل توجهی ایجاد کرده ایم. “ما با شرکای کلیدی ادغام شدیم تا بهترین راه حل های کلاس و مکمل را به مشتریان خود ارائه دهیم که همه با هم در یک پلتفرم ادغام شده اند.”»
در مجموع، این شرکت تا به امروز حدود ۴۳۰ میلیون دلار کانادا جذب کرده است. زبانه از افشای ارزش گذاری TouchBistro خودداری کرد.
در همین حال، با مشاهده میزان پذیرش فناوری توسط صنعت رستوران، این شرکت احساس کرد که زمان مناسبی برای سرعت بخشیدن به رشد خود است. علاوه بر آن، بودجه جدید در توسعه فناوری، معرفی ارزش افزوده جدید و سایر ابزارهای یکپارچه و برای تکمیل خریدهای استراتژیک بیشتر به کار گرفته خواهد شد.
زبانه گفت: «افزایش سرمایه از شرکای فرانسیسکو سرمایه مورد نیاز برای دستیابی به اهداف استراتژیک را در اختیار ما قرار میدهد و در عین حال تخصص عمیق حوزه فناوری و پرداختها را اضافه میکند که در ادامه این سفر ارزشمند خواهد بود». “چشم انداز ما تبدیل شدن به یکی از کامل ترین پلتفرم های مدیریت رستوران سرتاسر، ارائه بهترین تجربه مشتری کلاس و کمک به مشتریان خود برای موفقیت است.”