Uber و آمازون به دلیل شرایط نامناسب کار برای کارگران شرکت در هند انتقاد کردند
به گزارش اپ خونه، شرکت تحقیقاتی Fairwork India در گزارشی روز سهشنبه، Ola، Uber، Dunzo، PharmEasy و Amazon Flex را مورد انتقاد قرار داد و گفت این شرکتها در ارزیابی خود از ایجاد شرایط عادلانه برای کارگران شرکت خود امتیاز صفر کسب کردهاند.
این پروژه تحقیقاتی که با شرکای دانشگاه آکسفورد همکاری میکرد، گفت که شرکتهای فوقالذکر دستمزد منصفانه، قراردادهای منصفانه، مدیریت منصفانه، نمایندگی منصفانه یا شرایط کار منصفانه را برای کارگران خود ارائه نمیدهند.
این شرکت ۱۲ شرکت را مورد مطالعه قرار داد و به شرکت یونیکورن Urban امتیاز هفت از ۱۰، شش به خواربارفروش آنلاین BigBasket، پنج به Flipkart و Swiggy، چهار شرکت به Zomato، دو به شرکت تحویل مواد غذایی Zepto و یک امتیاز به شرکت تحویل با حمایت Tiger Global داد.
Fairwork India در چهارمین سالانه خود گفت: «امسال، تنها شرکت Bigbasket، Flipkart و Urban به دلیل تعهدات عمومی به پرداخت حداقل دستمزد ساعتی به کارگران پس از در نظر گرفتن هزینههای مربوط به کار، اولین امتیاز را دریافت کردند. »
شرکت Bigbasket و Urban با تعهد به بازپرداخت مابه التفاوت بین درآمد ساعتی کارگر و حداقل دستمزد ساعتی محلی پس از هزینه ها، این را عملیاتی کرده اند. Flipkart و Urban Company متعهد شده اند که ساختار قیمت گذاری خود را برای کارگران بر اساس حداقل دستمزد ساعتی محلی پس از هزینه ها قرار دهند.
Flipkart همچنین اقداماتی را انجام داده است تا ارائهدهندگان خدمات شخص ثالث خود را به همین تعهد حفظ کند.
کارگران اقتصاد گیگ، که مشارکت آنها در نیروی کار به طور قابل توجهی در سال های اخیر افزایش یافته است، از مزایای گسترده کارکنان مانند بیمه درمانی برخوردار نیستند.
بسیاری از محققان می گویند شرکت هایی که از این کارگران خدمات دریافت می کنند، از آنها سوء استفاده می کنند و تعهدات شرکت را محدود می کنند.
در یک بیانیه گفته شد:
«وعده انعطافپذیری اقتصاد پلتفرم دیجیتال به همان اندازه که فرصتهایی را ارائه میدهد، سؤالات زیادی را در مورد معیشت ایجاد میکند.
ما امیدواریم که گزارش Fairwork مبنایی برای تفسیر انعطافپذیری فراهم کند که نه تنها سازگاری مورد نظر پلتفرمها، بلکه همچنین درآمد و امنیت اجتماعی که کارگران فاقد آن هستند را فراهم کند.»