Uber و Lyft تا پایان سال به رانندگان نیویورک پول بیشتری پرداخت خواهند کرد
به گزارش اپ خونه، اوبر و لیفت باید تا پایان سال حداقل نرخ دستمزد رانندگان در شهر نیویورک را افزایش دهند. افزایش کرایه ها در بحبوحه کمبود راننده پس از همه گیری کرونا رخ می دهد که تا حد زیادی به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی است.
کمیسیون تاکسی و لیموزین شهر (TLC) به افزایش نرخ در دقیقه رانندگان تگرگ ۷.۴۲ درصد و نرخ هر مایل ۲۳.۹۳ درصد رای داد. نرخ تاکسی زرد و سبز نیز تا پایان سال جاری ۲۳ درصد افزایش می یابد.
این کمیسیون امیدوار است که افزایش نرخ دستمزد، تاکسی ها و رانندگان بیشتری را به جاده ها جذب کند تا بتواند تقاضای مسافر را افزایش دهد.
دیوید دو، کمیسر TLC در بیانیه ای گفت: «افزایش نرخ کرایه تاکسی و حداقل دستمزد برای رانندگان با حجم بالا کار درستی برای شهر ما است. این اولین افزایش کرایه تاکسی در ده سال گذشته است و این افزایش ها به جبران افزایش هزینه های عملیاتی و هزینه های زندگی برای رانندگان دارای مجوز TLC کمک می کند.»
طبق نرخهای جدید، یک سفر نمونه ۳۰ دقیقهای که ۷.۵ مایل طی میکند، به حداقل دستمزد راننده ۲۷.۱۵ دلار نیاز دارد که طبق TLC، ۴ دلار از نرخهای اصلی و بیش از ۲.۵۰ دلار از نرخهای فعلی بیشتر است. این کمیسیون خاطرنشان کرد که این هنوز یک حداقل است و شرکت ها می توانند به رانندگان بیشتر از این مبلغ پرداخت کنند. شرکت ها همچنان به انتخاب میزان هزینه از مسافران ادامه خواهند داد.
هنوز مشخص نیست که این موضوع چگونه بر مشتریان Uber و Lyft تأثیر میگذارد و هیچ یک از شرکتها هنوز توضیح ندادهاند که آیا هزینهها را بر روی مسافران تخلیه میکنند یا خیر. از نظر سواری های اندازه گیری شده، نرخ افت جدید ۳.۰۰ دلار خواهد بود که از ۲.۵۰ دلار افزایش یافته است. نرخ واحد از ۰.۵۰ دلار به ۰.۷۰ دلار خواهد رسید. به گفته TLC، این به معنای افزایش حدود ۲۲.۹ درصدی کرایه مسافران است. بنابراین یک سواری ۱۵.۹۷ دلاری اکنون ۱۹.۶۲ دلار هزینه دارد.
در ماه فوریه، رانندگان Uber و Lyft به دلیل تورم و هزینه های عملیاتی بالاتر، ۵.۳ درصد افزایش در حداقل نرخ دستمزد راننده دریافت کردند. افزایش کرایه امروز بالاتر از آن است. رانندگان تگرگ سواری همچنین می توانند انتظار داشته باشند که در ماه مارس افزایش نرخ بیشتری دریافت کنند که بر اساس تورم دسامبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.
ماه گذشته، اوبر از شهر خواست تا علیه افزایش کرایه پیشنهادی رای دهد و گفت که این افزایش از نظر اقتصادی غیرقابل توجیه است، زیرا این بدان معناست که آژانس قیمتهای بالای بنزین تابستان امسال را برای همیشه قفل میکند و فقط اجازه میدهد تا هزینهها در حرکت رو به جلو افزایش یابد.
فردی گلدشتاین، سخنگوی اوبر میگوید: «در حالی که دور شدن از نرخهای پرداخت پویا برای مدت طولانی بیش از حد بود، تصویب قانونی که به صراحت میگوید در آینده با واقعیت اقتصادی هدایت نمیشود، به سواران، رانندگان و اعتبار آژانس لطمه میزند.»
اتحادیه کارگران تاکسی نیویورک (NYTWA) افزایش کرایه را تحسین کرد و گفت که این افزایش درآمد راننده را به ۲۵ دلار در ساعت پس از هزینه ها افزایش می دهد.
Mamadou L Diallo، عضو NYTWA و راننده Uber و Lyft در بیانیه ای گفت: «این افزایش برای ما بسیار مهم است. بعد از ۲۳۰۰ دلاری که در ماه کرایه می دهم، هزینه گران بنزین و غذا، در پایان روز چه چیزی برایم باقی می ماند؟ خانواده، والدین، فرزندان ما به ما وابسته هستند اما کافی نیست. ما نیویورک را به یک شهر ۲۴ ساعته تبدیل می کنیم. ما مستحق این افزایش حقوق هستیم!»