Vimeo سه ویژگی ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی می کند
به گزارش اپ خونه، Vimeo، پلتفرم میزبانی و اشتراکگذاری ویدئو، هوش مصنوعی را به طور عمده در می پذیرد.
Vimeo مجموعهای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد که برای کمک به کاربران در ایجاد اسکریپت، ضبط فیلم با استفاده از تله پرومتر داخلی و حذف مکثهای طولانی و ناهماهنگیهای ناخواسته مانند “ahs” و “ums” از ضبطها طراحی شدهاند.
آنها از ۱۷ جولای به عنوان بخشی از طرح استاندارد Vimeo در دسترس خواهند بود که هزینه آن ۲۰ دلار در ماه است .
اشرف الکرمی، مدیر ارشد محصول Vimeo، میگوید که قابلیتهای جدید برای سازندگان ویدیو در سطح ابتدایی – مانند مدیران عامل، کارمندان و مدیران رسانههای اجتماعی – که فاقد مهارتها، زمان و منابع لازم برای دستیابی به اثراتی هستند که میخواهند به دست آورند، طراحی شده است.
بر اساس تحقیقات داخلی Vimeo، پنجاه درصد از مشتریان آن چندین عکس را هنگام ایجاد یک ویدیو انجام می دهند، و – از کسانی که دوباره فیلمبرداری می کنند – ۲۵٪ بیش از پنج عکس را انجام می دهند.
آلکارمی گفت:
«علیرغم اینکه تولید ویدیو مؤثرترین راه برای برقراری ارتباط پیامهای قدرتمند است، تولید ویدیو ذاتاً مانعی برای این کانال ارتباطی ترجیحی ایجاد میکند.
آخرین جریان کاری مبتنی بر هوش مصنوعی ما این موانع را کاهش میدهد و به هر سازنده این اطمینان را میدهد که در واقع ویدیوها را با یک برداشت بسازد.»
تولید یک اسکریپت با استفاده از هوش مصنوعی، با ابزار جدید Vimeo
برای این منظور، مولد اسکریپت جدید Vimeo از هوش مصنوعی مولد – به ویژه OpenAI API – برای ایجاد یک اسکریپت ویدیویی بر اساس توضیحات مختصر و ورودیهای کلیدی، مانند لحن و طول استفاده میکند.
ابزار teleprompter نمایش اسکریپتی را ارائه می دهد که می تواند با اندازه فونت و سرعت متفاوت سفارشی شود، در عین حال، در حالی که ویرایشگر ویدیوی مبتنی بر متن به طور خودکار کلمات پرکننده و مکث های ناخوشایند را شناسایی و حذف می کند.
Alkarmi می بیند که از ابزارها برای ایجاد سریع reels های برجسته، میزبانی رویدادهای مجازی یا جلسات شرکت و صادرات کلیپ های نقل قول برای ویدیوهای بازاریابی کوتاه استفاده می شود.
تله پرومتر Vimeo
آلکارمی گفت:
«یکی از بزرگترین تصورات غلط Vimeo این است که ما یک مرکز سرگرمی هستیم، اما در طول سالها راه زیادی را پیمودهایم. هدف ما این است که به هر کسب و کاری کمک کنیم تا از ویدئو به همان روشی استفاده کند که از متن یا تصویر به عنوان روشی قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان داخلی و خارجی استفاده می کند.»
البته استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به این اهداف مرسوم است. اما Alkarmi اشاره می کند که Vimeo مدتی است که روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.
در سال ۲۰۱۹، این شرکت Magisto را خریداری کرد که در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو بود.
Vimeo ابزار Create خود را در بالای زیرساخت Magisto ساخته است که به کاربران امکان میدهد با کنار هم قرار دادن عکسها و ویدیوهای استوک و همچنین آرشیوهای شخصی ویدیو ایجاد کنند.
ویرایشگر مبتنی بر هوش مصنوعی Vimeo
Alkarmi انتظار دارد که هوش مصنوعی همچنان تمرکز اصلی Vimeo در حرکت رو به جلو باشد. این احتمالاً از نقطه نظر رقابتی عاقلانه است.
تعداد فزایندهای از استارتآپها، از جمله Capsule ، Descript و Dumme ، ابزارهای ویرایش ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه میکنند.
همینطور شرکتهایی مانند Adobe که – مانند Vimeo – هوش مصنوعی را یک عنصر کلیدی برای گردشهای کاری ویرایش ویدیو در آینده میدانند.
آلکارمی گفت: «ما به وضوح فقط سطح آنچه را که هوش مصنوعی میتواند برای سازمانها و افراد درون آنها انجام دهد، بررسی میکنیم، و من آیندهای را تصور میکنم که در آن دانش هوش مصنوعی یک پیشنیاز برای تولید ویدیو باشد نه این که فقط برای سرگرمی باشد.»
«هوش مصنوعی برای من و تیم محصولم یک اولویت است زیرا مشکلات مشتریان ما را حل می کند، نه به این دلیل که آخرین روند فناوری است. میتوانید محصولات بیشتری از این قبیل را از تیم ما انتظار داشته باشید، زیرا ما تلاش میکنیم تا هوش مصنوعی را در مجموعه محصولات خود و به گونهای که ویدیو را ساده میکند و سفرهای کاربر نهایی را متمایز میکند، یکپارچه کنیم.»
Vimeo که به صورت عمومی معامله می شود، که حدود ۲۶۰ میلیون کاربر دارد، شروع سختی در سال داشت و حدود ۱۱ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد.
اما به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است – شاید تا حدی به لطف سرمایه گذاری های جدید هوش مصنوعی این پلتفرم باشد.
در آخرین گزارش درآمد خود در ماه مه، این شرکت از انتظارات فراتر رفت و حدود ۱۰۳.۵۸ میلیون دلار درآمد در مقابل برآورد اجماع ۱۰۳.۰۷ میلیون دلار گزارش کرد.