» اخبار کسب و کارها » Vue Storefront بیست میلیون دلار جمع آوری می کند تا ابزار و پلتفرم تجارت الکترونیکی مبتنی بر منبع باز «frontend-as-a-service» خود را توسعه دهد
frontend-as-a-service
اخبار کسب و کارها

Vue Storefront بیست میلیون دلار جمع آوری می کند تا ابزار و پلتفرم تجارت الکترونیکی مبتنی بر منبع باز «frontend-as-a-service» خود را توسعه دهد

فروردین 6, 1402 3۰22

به گزارش اپ خونه، کندی فعلی در رشد تجارت الکترونیک و در برخی از جیب ها کاهش مستقیم هزینه ها ، ممکن است مناسب ترین زمان برای ایجاد یک استارتاپ ابزار تجارت الکترونیک به نظر نرسد، چه رسد به سرمایه گذاری در آن.

اما یک استارت‌آپ خارج از لهستان با پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان frontend برای ساخت سایت‌های تجارت الکترونیکی قابل ساخت، به‌تازگی ۲۰ میلیون دلار به دلیل علاقه شدید به بازار جمع‌آوری کرده است.

Vue Storefront ، که در حال ساخت چیزی است که به عنوان “frontend به عنوان یک سرویس” توصیف می کند، یک دور ۲۰ میلیون دلاری را بسته است که قصد دارد از آن برای تحقیق و توسعه استفاده کند تا ابزارهای بیشتری را با هدف قرار دادن مشاغل تجارت الکترونیک B2B و توسعه کسب و کار پس از مشاهده استفاده کند.

درآمدها در ۱۸ ماه گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده است. حدود ۲۰۰۰ مشتری، خرده فروش و بازرگان دارد و در حال حاضر رشد بسیار کمی در ایالات متحده دارد.

این سرمایه توسط فلیکس کپیتال، یک بازیگر بزرگ در سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک، به ویژه در اروپا، با فیلیپ کوروت، بنیانگذار و مدیرعامل Mirakl، هدایت می شود.

نگی لطیفه، رئیس مهندسی میراکل؛ و حامیان قبلی Creandum، Earlybird و SquareOne نیز شرکت کردند. جولین کودورنیو، مدیر سابق فیس‌بوک که اکنون شریک فلیکس است، نیز به هیئت مدیره می‌پیوندد.

این شرکت این را به‌عنوان «سری A+» توصیف می‌کند و سری A در سال ۲۰۲۲ ۱۷.۴ میلیون دلار به‌دست آورد.

این در یک ارزش کمی بالاتر است، بنابراین از نظر فنی بخشی از آن دور نیست، اگرچه پاتریک جمعه، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Vue، و سرمایه گذاران آن، اعداد و ارقامی را در این زمینه صحبت نمی کنند.

جمعه اضافه کرد که دلیل عدم نامگذاری این سری B نیز به این دلیل است که شرکت می‌خواهد منتظر بماند تا بازار ثابت شود تا آنچه را که معتقد است دور بسیار بزرگ‌تری با ارزش‌گذاری بسیار بالاتر افزایش دهد. به طرز نگران‌کننده‌ای، او فکر می‌کند که حداقل تا دو سال دیگر چنین نخواهد بود.

ریشه‌های این شرکت در منبع باز است، و هنوز هم یک نسخه منبع باز محبوب نرم‌افزار را اجرا می‌کند (مجموعه‌ای که ۱۹۰۰۰ عضو دارد) که به آن کمک کرد محبوبیت و کشش اولیه خود را در بازار به دست آورد.

موضع نسخه تجاری این است که استفاده از یک چارچوب قابل ترکیب – اساساً با استفاده از APIها برای استفاده از ابزارهای مختلف ساخته شده برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده و اجازه دادن به آنها برای کار با یکدیگر – برای مقابله با frontend مطابق با نحوه تکامل توسعه Back-end است. .

در همه موارد، این منجر به صرفه‌جویی در زمان توسعه‌دهندگان می‌شود و در تئوری، رابط‌های frontend تولید می‌کنند که بهتر کار می‌کنند و می‌توانند با انعطاف‌پذیری بیشتری برای بهینه‌سازی تبدیل‌های خرید و تعامل نگهداری شوند.

جمعه گفت که این بخشی از روند “جدا کردن یکپارچه” در معماری است. در ۲۰ سال گذشته، مردم فقط همه چیز را از یک فروشنده می‌خریدند، و همین می‌شد.

«اما اکنون ممکن است یک Back-end از یک فروشنده، جستجو از دیگری، CMS از دیگری، پرداخت از دیگری و غیره دریافت کنید. frontend مکان مناسبی برای ادغام است. ما با همه اینها ادغام می‌شویم و همه چیز را کنار هم می‌گذاریم.»

در واقع، شرکت هایی مانند Shopify و پلتفرم های تجارت الکترونیک بدون سر مانند Commercetools بازی را برای تجار کوچکتر و بزرگتر تغییر داده اند.

تئوری در اینجا این است که Vue Storefront گام بعدی در این مسیر را نشان می‌دهد، اگرچه ممکن است دیگران در همان فضا نیز در بلندمدت به دنبال آن باشند.

همه اینها در کنار سایر استارت آپ ها نیز بر روی بخش اصلی متمرکز شده اند، مانند Shogun در ایالات متحده.

این شرکت حدود ۳۰ ادغام را به عنوان بخشی از محصول تجاری خود، با گزینه‌های میزبانی و نسخه‌های از پیش ساخته شده برخی از محبوب‌ترین مؤلفه‌ها، در کنار ابزارهای هماهنگ‌سازی API برای مدیریت مؤلفه‌های مختلف که در کنار هم قرار می‌گیرند، دارد.

در کنار این دور، Vue Storefront همچنین یک CTO جدید به نام Tim Drijvers را معرفی می کند که از Sendcloud می آید (بنابراین شاید باید انتظار داشته باشیم که ابزارهای مستقیم مشتری بیشتری را برای افزودن حمل و نقل و تدارکات به ترکیب frontend ببینیم؟).

فیلیپ راکوفسکی، یکی دیگر از بنیانگذاران Vue Storefront و مدیر ارشد فناوری آن، نقش جدیدی به عنوان “مدیر ارشد تجربه توسعه دهنده” ایفا خواهد کرد.

فلیکس به عنوان بخشی از استراتژی خود برای استفاده از استارت‌آپ‌های کمتر در معرض دید و نوظهور که دیگران به آن‌ها نگاه نمی‌کنند، عمیق‌تر به بازارهای کمتر توسعه‌یافته در اروپا تمرکز کرده است، و این سرمایه‌گذاری بر این موضوع و همچنین ایده حمایت از کسانی که به الکترونیک کمک می‌کنند تاکید می‌کند. کسب‌وکارهای تجاری در شرایط بازار امروزی تجارت می‌کنند.

کودورنیو گفت: “رشد تجارت الکترونیک کند شده است، اما همه به دنبال راه حل هایی برای بهبود تجربه مشتریان و مهمتر از آن، نسبت تبدیل هستند.”

«ریشه‌های منبع باز Vue Storefront نیز یک مزیت بزرگ است، زیرا مشتریان بالقوه می‌توانند قبل از خرید امتحان کنند و به یک جامعه بسیار فعال و پر جنب و جوش از توسعه‌دهندگان و شرکای تکیه کنند که هر روز در بهبود محصول مشارکت دارند.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×