Weee استارتآپ خواربارفروشی میگوید دادههای مشتری به دلیل نقض داده به سرقت رفته است
به گزارش اپ خونه، Weee، یک استارتآپ تحویل خواربارفروشی آنلاین در ایالات متحده که در غذاهای آسیایی و اسپانیایی تخصص دارد، میگوید هک شده و اطلاعات یک سال مشتری به سرقت رفته است.
در بیانیه کوتاهی که این هفته منتشر شد، این شرکت گفت که مجرمان سایبری نام، آدرس، آدرس ایمیل، شماره تلفن، شماره سفارش و نظرات سفارش – مانند محل تحویل یا ترک سفارش – مشتریانی را که بین ۱۲ جولای سفارش دادهاند، سرقت کردهاند.
در بیانیه آمده است که این شرکت اطلاعات پرداخت مشتری را حفظ نمی کند و به همین دلیل تحت تأثیر قرار نگرفته است.
مشخص نیست چه کسی پشت این نفوذ بوده است، اما فردی در یک انجمن شناخته شده جرایم سایبری ادعا می کند که اطلاعاتی را در مورد ۱۱.۳ میلیون سفارش و ۱.۱ میلیون حساب مشتری به سرقت رفته از Weee ارائه می دهد!
اوایل فوریه تروی هانت، که سایت اطلاع رسانی نقض Have I Been Pwned را اداره می کند، یک کپی از ۱.۱ میلیون آدرس ایمیل مشتری به دست آورد که به افراد آسیب دیده اجازه می دهد بررسی کنند که آیا اطلاعات آنها به خطر افتاده است یا خیر.
فروشنده همچنین میگوید که نوع دستگاهی که مشتریان برای سفارشدادن استفاده میکنند، مانند آیفون یا اندروید، در این تخلف گرفته شده است.
از فوریه ۲۰۲۲، Weee پس از جمع آوری ۴۲۵ میلیون دلاری سری E، ۴.۱ میلیارد دلار ارزش داشت و بیش از ۱۵۰۰ کارمند دارد.