WeTravelمبلغ ۲۷ میلیون دلار برای ساخت فین تک و موارد دیگر برای سفرهای گروهی سفارشی رزرو می کند
به گزارش اپ خونه، سفر برای سرمایه گذاری به رادار بازگشته است، سرمایه گذاران که مصرف کنندگان و کاربران تجاری اند هر دو پس از یک دوره طولانی همه گیری کرونا و ماندن در یک مکان دوباره در حال حرکت هستند.
در حال حاضر ، استارتآپی به نام WeTravel – که برای نیازهای خاص سفرهای گروهی فناوری میسازد – ۲۷ میلیون دلار جمعآوری کرده است، پولی که از آن برای گسترش کسبوکار خود پس از رشد قوی در سال گذشته استفاده خواهد کرد.
این شرکت پرداخت ها و ابزارهای دیگر را به حدود ۳۰۰۰ شرکت ارائه می دهد و با استفاده از پلتفرم خود برای ۵۰۰۰۰۰ مشتری کار می کند. حجم تراکنش ها ۳۰۰ درصد رشد کرده است و درآمد در حال حاضر ۳ برابر سطح قبل از کووید است.
یوهانس کوپل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، گفت که او معتقد است که این ارقام در سال ۲۰۲۳ “به عنوان یک تخمین محافظه کارانه” دوباره دو برابر خواهد شد.
سری B توسط Left Lane Capital هدایت میشود و حامیان قبلی Swift Ventures و Base10 نیز در کنار سرمایهگذاران فرشته از جمله ویکتور جاکوبسون، یکی از بنیانگذاران Klarna، شرکت میکنند.
WeTravel قبلا در هشت سالی که از تاسیسش می گذرد تنها ۷ میلیون دلار جمع آوری کرده بود. ما از منابع دریافتیم که این سری B با ارزش کمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده است.
این استارت آپ، به درستی، سفرهای کوچکی را برای خود انجام داده است. در اصل، کوپل و دو هم بنیانگذارش، گاریب مهدیف (CTO) و زکی پرابوو (CMO) از آذربایجان، اندونزی و سوئیس به منطقه خلیج نقل مکان کرده بودند تا تجارت خود را شروع کنند، اما پیمایش در آب های ویزا غیرممکن بود.
مهندسان و سایر استعدادهای فنی را نیز به آن پیوستند. بنابراین در سال ۲۰۱۹، سه بنیانگذار WeTravel به هلند در سراسر حوضچه نقل مکان کردند. COVID به این ایده پرداخته است که یک استارتاپ باید تیم خود را در یک مکان داشته باشد، و امروزه، اکثریت تیم تجاری و مشتریان شرکت در ایالات متحده هستند و در آنجا گنجانده شده است، در حالی که سه بنیانگذار و همچنین محصول WeTravel و تیم های مهندسی، همه در آمستردام هستند.
شکاف در بازاری که WeTravel دنبال می کند، شکافی است که به نظر می رسد از قضا با رشد خدمات مسافرتی آنلاین ایجاد شده است.
در زمانهای قبل از اینترنت، آژانسهای مسافرتی در مورد رزرو بلیط و تعطیلات کلی برای بسیاری از مصرفکنندگان و کسبوکارها، چه بهعنوان فردی و چه بهصورت گروهی، حکمرانی میکردند.
ابزارهای آنلاین بازی را برای افراد تغییر دادهاند، اما جالب است که این موضوع در مورد گروههایی که میخواهند مثلاً یک سفر چند روزه یا استراحتی را رزرو کنند که ممکن است شامل چندین هتل، فعالیتها و غذا باشد، که میتواند شامل چندین نفر، مکانهای مختلف باشد، صدق نمیکند. به طور بالقوه صدها تامین کننده (نه فقط هتل ها و خطوط هوایی، بلکه رستوران ها، اپراتورهای گردشگری، ارائه دهندگان بیمه و موارد دیگر)، و نیاز به گزینه های پرداخت انعطاف پذیر ،افراد مختلف، مبالغ مختلف، پرداخت های اقساط و پرداخت های یکجا که به نوبه خود نیاز به تامین کنندگان مختلف دارد تفکیک شود.
کوپل گفت: «مقوله مهم خیلی در مورد پرداخت نیست، بلکه این است که بعد از آن چه اتفاقی می افتد، شرکت مسافرتی چه ارتباطی با این بودجه دارد. یک سفر معمولی ممکن است ۱۰ دلار برای کاربر هزینه داشته باشد که اکثریت قریب به اتفاق آن به تامین کنندگان می رسد. این مقوله در مورد مدیریت صندوقی می شود که بیشتر درگیر سفر باشد، میزان تامینکنندگان از رستورانها و شرکتهای حملونقل تا خطوط هوایی و هتلها و بیشتر بیشتر میشود.»
علاوه بر این، هزینههای سیم و روشهای پرداخت مختلف از تجارت به تجارت، کشور به کشور وجود دارد.
پلتفرم WeTravel دو بخش اصلی از این فرآیند را پوشش میدهد: کمک به کسانی که گروه را برای سازماندهی تامینکنندگان و برنامهریزی همه چیز با هم سفر میکنند. و سپس رسیدگی به جنبههای مختلف فرآیند پرداخت، خواه شامل تنظیم پرداختهای اقساطی، یا کار با ارزها و روشهای پرداخت مختلف، و پرداخت به تامینکنندگان مختلف تحت شرایط فردی آنها باشد.
کوپل جنبه فینتک کسبوکار را «پی پال برای سفر» توصیف میکند و میگوید که به اندازه کافی پیچیده است که شرکتهایی مانند PayPal، Stripe و دیگر نامهای بزرگ در پرداختهای آنلاین واقعاً قادر به پرداختن به بخش خاصی از بازار که WeTravel در حال خدمت است، نیستند. به ویژه هنگامی که همراه با اولین بخش از محصول خود برای هماهنگی برنامه های سفر و تامین کنندگان استفاده می شود.
کوپل معتقد است که این قالبی است که ممکن است بیشتر در دنیای فینتک B2B ببینیم. او گفت: «اعتقاد من این است که در چند سال آینده پلتفرمهای SaaS خاصی وجود خواهند داشت که پرداختها را به عنوان مؤلفهای برای صنایع خاص یکپارچه میکنند. (در واقع، امروزه شما در حال حاضر برخی از این موارد را برای مثال، زیبایی و سلامتی، با شرکت هایی مانند Fresha، Boulevard و Style Seat که ابزارهای ساخت صندلی را به طور خاص برای نیازهای آن عمودی می سازند، دارید.)
این نیز چیزی است که مشتریان WeTravel نیز گاهی اوقات آن را امتحان کرده اند، اما نتوانسته اند خودشان را بسازند. از آنجایی که آژانسهای مسافرتی به «مشاوران سفر» تبدیل شدهاند و بر این تجربههای سفارشی سفر تمرکز میکنند، برخی به «سیستمهای سفارشیسازی که خودشان میسازند» روی آوردهاند، اما چیزی که متوجه شدیم این است که چیزی که کم است تجربه مشتری نهایی است. . آنها زمان لازم برای ساخت سیستم صورتحساب زیبا به اضافه روش های پرداخت و بقیه موارد را ندارند.
یکی از کارهایی که WeTravel در حال حاضر انجام نمی دهد این است که اکتشافات را به کاربران خود ارائه نمی دهد – یعنی مشاوران سفر ممکن است همچنان به کتاب های سیاه کوچک خود یا این روزها شاید TripAdvisor، Yelp یا سایر پلتفرم های توصیه و اکتشاف مراجعه کنند تا رستوران های جالب و غیره پیدا کنند. این چیزی است که WeTravel به طور بالقوه می تواند با رشد به سمت آن حرکت کند.
نکته این است که وقتی دیگر پلتفرمهای مسافرتی بزرگ در نظر میگیرند که چگونه میتوانند در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهند، چه اتفاقی میافتد: آنها در حال حاضر همه روابط بزرگ با تأمینکنندگان را دارند و ممکن است برای پاسخگویی به این مورد ، ساخت یا خرید ابزار باشد.
وینی پوجی، که سرمایهگذاری برای Left Lane را رهبری میکرد، به یاد میآورد که پدر و مادرش زمانی یک آژانس مسافرتی را اداره میکردند و می گوید “بنابراین دیدن آن برای من جالب بود.” “شما به بازارهای بزرگ یواشکی برخورد می کنید و این کاملاً یکی از آنهاست.”
وی خاطرنشان کرد که به نظر میرسد زمستان COVID که در سفر فرود آمد، در شرایط اقتصادی فعلی در حال آب شدن است.
او گفت: «دادهها به ما میگوید که سفر بیشتر در حال حاضر بازگشته است. او اشاره میکند که این شرکت از سال ۲۰۱۹ ۳ برابر رشد کرده است، و تاکید میکند که WeTravel بهویژه ممکن است این اصل را ثابت کرده باشد اگر یک استارتآپ بتواند از همهگیری عبور کند، میتواند آن را کاملاً متوقف کند. «در اینجا گروههای کلیسا، دانشآموزان، جریانهای درآمد پایدارتری نسبت به مهمانیهای کارشناسی مقصد دارند.»