اخبار اینترنتنرم افزار موبایل

Workday از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مبتنی بر HR رونمایی می‌کند

به گزارش اپ خونه، فقط به این دلیل که هوش مصنوعی مولد در حال حاضر مرسوم است، به این معنی نیست که باید در هر برنامه ای اعمال شود.

فروشنده پلتفرم مدیریت سازمانی Workday مجموعه ای از ویژگی های جدید هوش مصنوعی مولد را با هدف “افزایش بهره وری” و “بهینه سازی فرآیندهای تجاری” معرفی کرد.

به زودی، مشتریان Workday می‌توانند به‌طور خودکار قراردادهای امضا شده را در مقابل قراردادها در Workday با اختلافات ظاهری مقایسه کنند، مقالات مدیریت دانش شخصی‌سازی شده ایجاد کنند و اظهارنامه‌های کاری را برای تدارکات خدمات ایجاد کنند.

این اطلاعیه ها در Workday Rising، کنفرانس سالانه مشتریان در روز کاری، که امسال در سانفرانسیسکو برگزار می شود، اعلام شد.

برخی از افزودنی‌ها واقعاً مفید و یا در بدترین حالت بی‌ضرر به نظر می‌رسند. اما یک مورد کمی نگران کننده است: برنامه های کاری کارکنان که توسط هوش مصنوعی ایجاد می شوند.

Workday در یک بیانیه مطبوعاتی می‌نویسد:

«مدیران می‌توانند به سرعت خلاصه‌ای از نقاط قوت و زمینه‌های رشد کارکنان، استخراج از داده‌های ذخیره‌شده از جمله بررسی عملکرد، بازخورد کارکنان، اهداف مشارکت، مهارت‌ها، احساسات کارکنان و موارد دیگر ایجاد کنند.»

مطالعات نشان داده است که هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل متن می تواند سوگیری هایی را علیه افرادی که از عبارات و زبان محلی خارج از “هنجار” استفاده می کنند (یعنی اکثریت) نشان دهد.

به عنوان مثال، برخی از مدل‌های هوش مصنوعی که برای تشخیص نامناسب بودن آموزش دیده‌اند، عباراتی را در زبان انگلیسی بومی آفریقایی-آمریکایی (AAVE)، گرامر غیررسمی که توسط برخی سیاه‌پوستان آمریکایی استفاده می‌شود، به‌عنوان نامتناسبی می‌بینند و سیاه‌پوستان آمریکایی تنها گروه اقلیتی نیستند که از آن رنج می‌برند.

در یک مطالعه اخیر، تیمی در ایالت پن دریافتند که پست‌های مربوط به افراد دارای معلولیت در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با استفاده از احساسات عمومی و مدل‌های تشخیص نامناسب بودن به عنوان منفی‌تر یا سمی‌تر علامت‌گذاری شود.

بنابراین، اگر مدل‌های Workday به دلیل نحوه نگارش آن نتوانند تفاوت‌های ظریف بررسی عملکرد یا بازخورد کارکنان را درک کنند، و این باعث می‌شود که مدل‌ها در مورد کسی نتیجه‌گیری اشتباه بگیرند.

تعصب‌ها می‌توانند یک بار دیگر سرشت زشت خود را در مدل‌های هوش مصنوعی که برای تشخیص احساسات از یک جمله آموزش دیده‌اند، بالا ببرند.

تحقیقات نشان داده است که برای مثال، سیستم‌های تحلیل احساسات مبتنی بر متن می‌توانند پیش داوری‌هایی را در امتداد خطوط نژادی، قومیتی و جنسیتی نشان دهند – به عنوان مثال، افراد سیاه‌پوست را با احساسات منفی بیشتری مانند خشم، ترس و غم مرتبط می‌کنند.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، Workday می‌گوید که «در مورد نحوه طراحی مدل‌های هوش مصنوعی شفاف است و ویژگی برنامه کاری را ساخته است تا به مدیران نشان دهد ورودی‌های داده چگونه به قدرت یا ناحیه رشد می رسند.»

شین لوک، رئیس هوش مصنوعی گفت: بیایید امیدوار باشیم که مدیرانی که از هوش مصنوعی در Workday استفاده می کنند به توصیه ها توجه کنند.

در مورد دیگر ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد Workday، آنها کمتر مشکل‌ساز هستند.

شرح شغل ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در Workday اطلاعاتی را که قبلاً در پلتفرم ذخیره شده است، شامل مهارت‌های مورد نیاز برای نقش و جزئیات موقعیت شغلی، برای ساده‌تر کردن فرآیند نوشتن فهرست‌های شغلی، می‌سازد.

لوک گفت:

« مشتریان Workday نحوه استفاده از داده‌هایشان را برای اهداف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کنترل و پیکربندی می‌کنند، از جمله اینکه آیا داده‌ها برای اهداف آموزشی استفاده می‌شوند یا نه… ما از قسمت‌های محصول مشخص می‌کنیم که چه داده‌هایی در تولید استفاده می‌شوند، و کاربران تشویق می‌شوند تا پاسخ‌ها را به عنوان اولین پیش نویس و اعمال قضاوت خود ارزیابی کنند.»

در جاهای دیگر، Workday به زودی می‌تواند به‌طور خودکار اعلامیه‌های «سررسید گذشته» را با توصیه‌هایی در مورد لحن مکاتبات ایجاد کند، که به دلیل تأخیر مشتری یا تعداد دفعات تأخیر آن‌ها است.

لوک می‌گوید، تیم‌های مالی می‌توانند از قابلیت خودکارسازی نامه‌ها به صورت انبوه استفاده کنند و رهبران تدارکات می‌توانند بسته به نوع پروژه، محل پروژه و نوع، پیشنهادهایی برای بندهای مربوطه در قراردادهای تدارکاتی دریافت کنند.

با ویژگی تجزیه و تحلیل قرارداد فوق، که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، مشتریان Workday نسبت به خطاهای احتمالی در قراردادها آگاه می‌شوند و اصلاحات پیشنهادی را دریافت می‌کنند.

و با ویژگی تولید مقاله دانش، کاربران می‌توانند پیش‌نویس مقاله‌هایی مانند نکات گفتگو برای مدیران و نکاتی از ویدیوهای شرکت را با پیشنهادهایی در مورد لحن و طول تهیه کنند.

Developer Copilot اولین حمله روز Workday به کدنویسی مولد را نشان می‌دهد و قابلیت‌های متن به کد را به Workday Extent، پلتفرم آن برای ایجاد برنامه‌های سفارشی که در روز کاری اجرا می‌شوند، معرفی می‌کند.

Developer Copilot – تعبیه‌شده در سازنده برنامه Workday – پیشنهادهای کد «آگاه از متن» را برای برنامه‌های Workday با محتوای انتخاب‌شده و نتایج جستجو، شبیه به سرویس‌های تولید کد مانند GitHub Copilot و Amazon CodeWhisperer ارائه می کند .

و – با تکیه بر محبوبیت ChatGPT – پلتفرم Workday به عنوان آزمایشی تعدادی از تجربیات مکالمه هوش مصنوعی است.

لوک می‌گوید که با بهره‌گیری از قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی مانند خلاصه‌سازی، جستجو و حفظ زمینه، توانایی کاربران را برای تعامل با اطلاعات و وظایف به روشی طبیعی افزایش می‌دهند.

لوک گفت: «ما بر این باوریم که وقتی با مسئولیت‌پذیری از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود، می‌تواند نتایج مؤثر کسب‌وکار را به همراه داشته باشد. اساساً، رویکرد هوش مصنوعی ما بر تیم‌سازی انسان و ماشین متمرکز است. کاربر همیشه تصمیم گیرنده و ناظر نهایی است.»

Workday انتظار دارد که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در شش تا ۱۲ ماه آینده راه‌اندازی شود. متأسفانه، جدول زمانی مشخص‌تری از آن ارائه نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا