اخبار اینترنت

X (توییتر) در حال اجرا تبلیغات بدون برچسب در فیدهای Following کاربران بود

به گزارش اپ خونه، X، شرکتی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد ، در حال اجرا تبلیغات بدون برچسب در فیدهای Following کاربران دستگیر شده است و به طور مستقیم این را تأیید کرده است.

هنگام پیمایش فید Following در Mac با استفاده از مرورگر وب کروم، با تعداد انگشت شماری از تبلیغات بدون برچسب در میان پست‌های دیگر افرادی که دنبال می‌کنیم، و همچنین تبلیغات دیگری که به درستی برچسب «تبلیغ» را در سمت راست بالای پست نشان می‌دادند، مواجه شدیم .

از آنجایی که بسیاری از تبلیغات X هنوز دارای برچسب هستند، تشخیص آنهایی که برچسب ندارند را دشوارتر می کند.

مشخص نیست که آیا این مشکل نقص پلتفرم تبلیغاتی X است یا یک تغییر عمدی با هدف فریب دادن مشتریان به این باور که برخی از تبلیغات پست‌های معمولی از حساب‌هایی است که آنها دنبال می‌کنند.

در واقع سوال این است که چرا ایکس/توییتر تبلیغاتی را بدون برچسبی که نشان می دهد این یک تبلیغ است در محتوا جای می دهد.

در آزمایش‌هایی، با تعداد انگشت شماری از تبلیغات بدون برچسب از حساب‌هایی مواجه می شویم که ما آنها را دنبال نکردیم.

در واقع، تنها نشانه ای که آنها یک تبلیغ هستند، کلیک کردن روی منوی سه نقطه در سمت راست بالای پست بود.

وقتی روی این منو روی یک تبلیغ کلیک می‌کنید، گزینه‌های تعامل مختلفی مانند «به این آگهی علاقه‌ای ندارم» یا « چرا این تبلیغ؟» و همچنین ابزارهایی برای دنبال کردن حساب، نادیده گرفتن آن، مسدود کردن آن و موارد دیگر به شما نمایش داده می‌شود.

در برخی موارد، آگهی‌های بدون برچسب از تیم‌های مختلف NFL بودند – طبق نمونه‌هایی که توسط یک مشاور ارسال شده بود – اما همچنین پست‌های مختلفی را پیدا شد که زمانی که سعی شد مشکل بازتولید شود، برچسب تبلیغات را نمایش نمی‌دادند.

مشکل تبلیغات به دنبال به‌روزرسانی X در قالب برچسب‌گذاری آگهی‌اش در ماه ژوئیه است که باعث شد برچسب برجسته‌تر «تبلیغ‌شده» در پایین تبلیغات خود تغییر کند .

اکنون، کلمه «تبلیغ» در سمت راست بالای یک پست، در کنار نام پوستر و نام کاربری @ ظاهر می‌شود – جایی که برخی از منتقدان می‌گویند که تبلیغات کمتر قابل توجه است.

با این حال، آن پست‌ها همچنان از نظر فنی به عنوان تبلیغات برچسب‌گذاری می‌شدند، بنابراین X هیچ قانونی در مورد شیوه‌های تبلیغاتی فریبنده را زیر پا نمی‌گذاشت.

با توجه به اینکه بسیاری از تبلیغات در حال حاضر بدون برچسب تبلیغاتی در جدول زمانی کاربران جریان دارند، ممکن است دیگر اینطور نباشد.

جفری چستر، مدیر اجرایی مرکز دموکراسی دیجیتال، یک سازمان حقوق دیجیتال، حفاظت از مصرف‌کننده و حریم خصوصی که مقر آن است، می‌گوید:

«اف‌تی‌سی باید تحقیقاتی را در مورد استفاده X از تبلیغات مخفیانه، به ویژه بررسی اینکه آیا در تاکتیک‌های تجاری فریبنده درگیر است، باز کند. باید X را ملزم کند که اطلاعاتی را که خود یا شرکای تبلیغاتی اش از کاربرانش جمع آوری کرده اند، علاوه بر اعمال جریمه و سایر تحریم ها، حذف کند».

چستر اضافه کرد

«آیا ایلان ماسک نمی‌داند که X با توجه به محیطی که در توییتر ایجاد کرده است، هرگز نمی‌تواند به طور مؤثری از طریق تبلیغات پشتیبانی شود؟ تلاش برای پنهان کردن تبلیغات به‌عنوان محتوا بوی ناامیدی مالی می‌دهد .»

به نظر می‌رسد که تبلیغات بدون برچسب ممکن است یک مشکل مداوم باشد، زیرا با چند پست روبرو شدیم که به مشکل اشاره می‌کردند .

آدام شوارتز، وکیل ارشد کارکنان در EFF غیرانتفاعی حریم خصوصی دیجیتال، خاطرنشان کرد:

«کنترل کاربر بر تجربه رسانه‌های اجتماعی‌اش باید شامل برچسب‌گذاری واضح آگهی‌هایی باشد که آنها به دنبال آن نبوده‌اند، جدا از محتوایی که به دنبال آن بوده‌اند» .

“اگر یک پلتفرم در برچسب گذاری تبلیغات ناکام باشد، باید این مشکل را اصلاح کند.”

علاوه بر جلب توجه بالقوه FTC یا تحقیقات نظارتی دیگری فراتر از ایالات متحده، تداخل با برچسب های تبلیغاتی همچنین لکه ای برجسته در رزومه مدیر عامل تازه استخدام شده X لیندا یاکارینو است ، که در ماه ژوئن از NBCUniversal به این شرکت پیوست.

او رئیس گروه تبلیغات و مشارکت آن بود. هدف از استخدام او این بود که به تبلیغ‌کنندگان نشان دهد که یک بزرگسال مسئول که این تجارت را می‌دانست، مسئول بخش درآمدزایی شرکت متعلق به ایلان ماسک شده است.

از زمان استخدام وی، X تلاش کرده است تا تبلیغ‌کنندگان را با ۲۵۰ دلار اعتبار تبلیغاتی جذب کند و وعده داده است که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تنظیمات «حساسیت» خود را در مورد ایمنی برند انتخاب کنند.

با این حال، اخیراً، ایلان ماسک شروع به سرزنش اتهامات اتحادیه ضد افترا (ADL) مبنی بر یهودستیزی برای کاهش درآمدهای تبلیغاتی X در ایالات متحده کرد و تهدید کرد که علیه این سازمان شکایت خواهد کرد.

X دیگر بخش ارتباطاتی ندارد که به سوالات مطبوعات پاسخ دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا