X قصد دارد به طور عمیقتر هوش مصنوعی Grok را در خود ادغام کند
به گزارش اپ خونه، X در حال بررسی راه های بیشتری برای ادغام xAI’s Grok در برنامه شبکه های اجتماعی است.
بر اساس یک سری اکتشافات اخیر، X در حال توسعه ویژگیهای جدیدی مانند امکان پرسیدن از Grok در مورد حسابهای X، استفاده از Grok با برجسته کردن متن در برنامه و دسترسی به چت ربات Grok از طریق یک پاپ آپ در کنار صفحه و در حین ادامه سایر قسمت های X است.
این یافته ها اخیراً توسط محقق مستقل اپلیکیشن نیما اوجی به اشتراک گذاشته شده است . او اغلب ایدههای خود را درباره ویژگیهایی که دوست دارد در X ببیند توییت میکند.
با این حال، اوجی میگوید که در این مورد افزودهها را در وبسایت X در روز جمعه، ۵ ژوئیه کشف کرده است، اما تأیید کرد که آنها هنوز در وبسایت X منتشر نشدهاند.
در یک مثال، اوجی متوجه شد که Grok را میتوان از طریق یک پنجره بازشو در سمت راست صفحه در حالی که در حال مرور X هستید، استفاده کرد، مشابه اینکه چگونه میتوانید DM (پیامهای مستقیم) خود را از صفحه اصلی برنامه از طریق یک پنجره کوچکتر بررسی کنید.
این قالب شبیه نحوه استفاده شرکتهای دیگر مانند گوگل و مایکروسافت از رباتهای چت در برنامههای بهرهوری خود است، جایی که دسترسی به رباتهای چت هوش مصنوعی آنها اغلب در نوار کناری سمت راست صفحه در دسترس است و چت ربات هوش مصنوعی را در دسترس آسان قرار میدهد.
این قرارگیری میتواند به کاربران X اجازه دهد که بیشتر با Grok چت کنند، از جمله هنگام ارسال پست در برنامه یا مرور جدول زمانی و یافتن اطلاعات جدیدی که میخواهند درباره آن بیشتر بیاموزند.
پیشرفتهای دیگر نشان میدهد که چگونه Grok میتواند به بخش عمیقتری از تجربه X تبدیل شود.
در یک مورد، اوجی دریافت که از آن برای تحقیق در مورد پروفایل های کاربر X استفاده می شود و در مورد دیگر، برای جستجوی عباراتی که در پست های X پیدا می کنید استفاده شده است.
به عنوان مثال، یک توسعه جدید به کاربران اجازه میدهد تا روی دکمهای کلیک کنند تا درباره یک حساب در X اطلاعات بیشتری کسب کنند، اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چه اطلاعاتی در خلاصه حساب ارائهشده گنجانده یا حذف میشوند.
(احتمالاً میتوانید از Grok درباره یک حساب کاربری در X بپرسید تا درباره نحوه عملکرد این ویژگی آینده ایده بگیرید.)
شاید جالب تر، قابلیت داخلی جستجوی Grok به سادگی با برجسته کردن یک کلمه یافت شده در یک پست X باشد.
در این حالت، میتوانید مکاننمای خود را روی یک عبارت (یا اصطلاحات) بکشید و سپس روی دکمه «از Grok بپرسید» که در زیر کلمه ظاهر میشود کلیک کنید تا جستجو با چت ربات آغاز شود.
این کار باعث میشود که از Grok در مورد اخبار و اطلاعاتی که در X دیدهاید یا هر موضوع دیگری که میخواهید عمیقتر در آن تحقیق کنید، سؤال کنید.
X سال گذشته Grok را به این برنامه اضافه کرد، در ابتدا به عنوان راهی برای افزایش اشتراک پولی در طرح Premium Plus بود.
با افزایش رقابت از OpenAI ChatGPT، Google’s Gemini و دیگران، X در ماه مارس دسترسی به Grok را گسترش داد تا مشترکین Premium متوسط را نیز شامل شود.
با وجود افزایش دسترسی، شرکت اطلاعات اپلیکیشن Appfigures دریافت که درآمد خرید درون برنامه ای X تا ماه مه ۲۰۲۴ همچنان رو به کاهش است.
طبق دادههای خود، X در ماه می امسال ۷.۶ میلیون دلار درآمد خالص داشته است که از ۸ میلیون دلار در آوریل و ۸.۲ میلیون دلار در مارس کاهش یافته است.
تئوریهای اپلیکیشنها میتواند به این دلیل باشد که چگونه سازندگان در X برای ایجاد درآمد به پستگذاری تشویق میشوند، که باعث شده بسیاری از آنها اغلب اما با محتوای کمی برای افزایش بازدید خود پست بگذارند.
این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که قیمت اشتراک Premium ممکن است برخی از کاربران را خارج کند.
X همچنین رقبای بیشتری نسبت به همیشه دارد، با برنامههایی مانند Instagram’s Threads، Mastodon و استارتآپهایی مانند Bluesky و اخیراً noplace، که برای خود برنامههای متنی را ایجاد میکنند.
با این حال، ممکن است X هنوز در حال تاثیرات تغییر نام خود باشد، زیرا کاربران همچنان به دنبال اپلیکیشنی به نام «توئیتر» هستند.