Xetova کنیا در حال بررسی شکاف های داده بازار در آفریقا برای افزایش دسترسی به بینش تجاری است
به گزارش اپ خونه، براموئل موالو، بنیانگذار و مدیر عامل Xetova، گفت که این شرکت در حال ساخت بزرگترین شبکه هوشمند تجاری و پشتیبانی زنجیره تامین است.
به دنبال اجرایی شدن منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا (AfCFTA) که بزرگترین منطقه تجاری بدون محدودیت در جهان را ایجاد کرد، آفریقا به عنوان مرز تجاری بعدی در نظر گرفته می شود.
با این حال، در حالی که آزادسازی تجارت به منظور تحریک تجارت درون منطقه ای است، شروع آن به سرمایه گذاری های زیرساختی کلیدی برای اطمینان از کارایی زنجیره تامین بستگی دارد.
پیشرفت بیشتر به سرعت انتقال اطلاعات بازار به سهامداران کلیدی از جمله معامله گران، تنظیم کننده ها و سرمایه گذاران مرتبط است.
Xetova ، یک استارت آپ کنیایی، با درک فرصت های نوظهور، فناوری هایی را به کار می گیرد که اطلاعات فرصت های بازار را در دسترس معامله گران قرار می دهد.
اکنون در حال ایجاد شبکهای از شرکتهای بزرگ، متوسط و کوچک است که از آنها برای ترسیم بینش و آیندهنگری در مورد فرصتها و ریسکهای بازار استفاده میشود.
ما در حال ایجاد یک شبکه اعتماد هستیم که به عنوان مثال به یک شرکت در کنیا اجازه می دهد تا بداند در کشوری مانند نیجریه، آفریقای جنوبی با چه کسی کار کند. این شبکه اعتماد تنها با توانایی جمعآوری دادههای قابل تأیید ساخته میشود .
Xetova که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، برای اطمینان از معتبر بودن روندهای تجاری، گزارشها و نکات برجسته، شبکه خود را بر روی دادههای سرویس بینش خود قرار میدهد، که کسبوکارها از آن برای تفسیر دادههای زنجیرههای تأمین، هزینهها، درآمد و عملکرد کلی مدیریت به صورت عملی استفاده میکنند. بینش
سرویس بینش اولین مورد در مجموعه Xetova است که مشتریان قبل از مشترک شدن در سایر موارد که شامل تامین مالی تجارت و اتصال به شبکه های تجاری گسترده است، ثبت نام می کنند.
علاقه موالو به تجارت آفریقا ناشی از تحقیقاتی بود که او بخشی از آن بود که نشان داد کارآفرینان در صورت دسترسی به معاملات خرید بزرگ و کانالهای توزیع کمتر از هم پاشیدهتر شانس موفقیت بالایی دارند.
“این یافته مرا در مورد تجارت B2B، زنجیره های تامین بزرگ و نحوه دسترسی کارآفرینان در آفریقا به فرصت های خرید بزرگ کنجکاو کرد.
من این تئوری را توسعه دادم که داده ها می توانند به طور قابل توجهی تجارت و نحوه دسترسی کسب و کارها به فرصت ها، مدیریت ریسک و ارتباط با یکدیگر را افزایش دهند.”
سپس تز دکترای من راههای دسترسی به دادههای B2B را بررسی کرد، به این معنا که هر کسی در آفریقا که در تلاش برای انجام تجارت است، باید در واقع به دادهها بر اساس فرصت، ریسک و شبکه دسترسی داشته باشد.
این اطلاعات باید به راحتی در دسترس بازار باشد و در جایی که در دسترس باشد، نحوه انجام تجارت را به طور قابل توجهی تغییر می دهد، زیرا در پایان روز، ما ریسک را متفاوت درک می کنیم.
در اواسط تحصیل، موالو مرخصی گرفت تا به کونتبل بپیوندد، سرمایهداری که به شرکتهای کوچک و متوسط که به دلیل کمبود وثیقه از موسسات رسمی محروم هستند وام میداد.
او میگوید که در دو سالی که به عنوان یک مدیر اجرایی کونتبل (Kuntable) فعالیت میکند، آنها معاملاتی به ارزش ۳۲ میلیون دلار را تأمین مالی کردند و از ۲۰۰ کارآفرین در چندین کشور از جمله کنیا و رواندا حمایت کردند.
با این حال، به دلیل فقدان دادههای قابل تأیید در مورد عملیات بسیاری از شرکتها، حتی با یک خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری، مقیاس وامدهی برای آنها دشوار بود.
“در ابتدا، تجارت بسیار خوب پیش رفت و جذب آن فوق العاده بود. چالش زمانی پیش آمد که ما نیاز داشتیم از ۲۰۰ فراتر برویم. نیازهای آنها خیلی سریع، سریعتر از توانایی ما برای انجام بررسیهای لازم در حال رشد بود.”
او گفت: “این نقطه زمانی است که من متوجه شدم بزرگترین مشکل در تجارت در آفریقا سرمایه نیست، عدم تقارن اطلاعاتی از نظر ارزش، امنیت و بازده است.”
این تجربه او را بر آن داشت تا Xetova را راهاندازی کند تا اطمینان حاصل کند که کسبوکارها ارزش دادههایی را که در اختیار دارند درک میکنند و قفل آن را باز میکنند، از آن برای اطلاعرسانی راهحلهای چالشهای خود استفاده میکنند و نشان میدهند که چگونه میتوان از آن در مقیاس برای هوش تجاری استفاده کرد که میتواند شراکتهای جدید و بزرگتر را باز کند.
بازارها این علاوه بر امکان دسترسی کسبوکارها به وامها بر اساس دادهها و بینشهای خودشان است که توسط وامدهندگان در شبکههای Xetova برای ارائه وامهای سفارشی استفاده میشود.
Xetova علاوه بر خدمات رسانی به شرکت ها، سازمان های دولتی را در میان مشتریان خود به حساب می آورد که با آنها برای بهبود کارایی در مراقبت های بهداشتی کار می کند.
برای چنین نهادهایی، بینش هایی در مورد مصرف، توزیع، هزینه های تدارکات، تامین کننده و عملکرد پرداخت ارائه می دهد.
این شرکت ادعا می کند که تا دسامبر سال گذشته ۲.۴۵ میلیون دلار درآمد داشته است و به میزان ۷ میلیون دلار تأمین مالی تجارت را تسهیل کرده است.
Xetova به دنبال افزایش مشتریان خود از ۶۰ شرکت بزرگ فعلی به ۳۰۰ شرکت در ۱۸ ماه آینده است.
این شرکت قصد دارد ۱۰ توزیع کننده اصلی را در آفریقا ثبت کند، دسترسی به بیش از ۱۰ کشور را از هفت کشور فعلی افزایش دهد و ۲۰ میلیون دلار در تامین مالی تجارت تسهیل کند.
Xetova که سال گذشته ۴ میلیون دلار در دور اولیه بدهی سهام به رهبری سرمایه گذاری TRT آفریقای جنوبی به دست آورد، همچنین در حال راه اندازی یک برنامه کمک هزینه برای سرمایه گذاران بالقوه است.