» استارتاپ » Y Combinator-backed Poly از هوش مصنوعی برای تولید دارایی های هنری استفاده می کند
هنر و هوش مصنوعی
استارتاپ

Y Combinator-backed Poly از هوش مصنوعی برای تولید دارایی های هنری استفاده می کند

دی 7, 1401 4۰13

به گزارش اپ خونه، از آنجایی که هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و DALL-E 2 توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند، کارآفرینان استارت‌آپ به دنبال کسب درآمد با مدل‌های تجاری جدید هستند.

یکی از سرمایه‌گذاری‌های جالب‌تر که اخیراً از فضا بیرون آمده است، Poly است که به طراحان اجازه می‌دهد بازی‌های ویدیویی و سایر دارایی‌های مجازی، از جمله بافت‌ها برای مدل‌های سه بعدی را تنها با استفاده از پیام‌های متنی ایجاد کنند.

Poly اساساً یک کتابخانه دارایی سهام در امتداد خطوط Adobe Stock و Shutterstock است اما منحصراً توسط نسل‌های هوش مصنوعی پر شده است. در حالی که پلتفرم‌هایی مانند Getty Images محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را به دلیل ترس از برخورد قانونی بالقوه ممنوع کرده‌اند، Poly با قدرت تمام پیش می‌رود.

آگاروال بنیانگذار Poly  گفت: «تقریبا همه درد بسیار رایج جستجوی آیکون، تصویر، فونت یا جلوه صوتی بی‌نقص آنلاین را می‌دانند، فقط برای اینکه تسلیم شوند و به چیزی ناقص رضایت دهند.  Poly در تلاش است تا با مجموعه ای از ابزارهای مولد متمرکز بر سازندگان، این را به شدت بهبود بخشد.»

آگاروال قبل از اینکه پولی را با سام یانگ بنیان بگذارد، یک پژوهشگر در مایکروسافت بود و در آنجا مقالاتی در زمینه هوش مصنوعی برای تأثیر اجتماعی منتشر کرد.

سپس آگاروال Polytopal را راه‌اندازی کرد، یک شرکت مشاوره «هوش مصنوعی انسان محور» که با برندهایی مانند Spotify، Meta و Nestle برای توسعه سیستم‌های هوشمند مختلف کار کرد.

در میان پروژه‌های دیگر، Polytopal یک الگوریتم رقص رقص را برای بازی BeatSaber ایجاد کرد و یک دستیار پخت مجازی برای Toll House راه‌اندازی کرد که به طراحی دستور پخت کوکی متناسب با نیازهای غذایی کاربران کمک می‌کند.

آگاروال گفت: “من و یانگ در اوایل سال ۲۰۲۲ Poly را از یک اشتیاق مشترک برای “افزایش ظرفیت خلاقیت جهان” شروع کردیم و به گروه S22 Y Combinator پیوستیم.”

Poly

اولین ابزار Poly در مجموعه برنامه ریزی شده مبتنی بر وب خود، بافت های سه بعدی را با نقشه های رندر مبتنی بر فیزیکی تولید می کند.

در مدل‌سازی، «رندر مبتنی بر فیزیکی» به تکنیکی اطلاق می‌شود که هدف آن ارائه تصاویر به گونه‌ای است که جریان نور را در دنیای واقعی تقلید کند.

با Poly، طراحان می توانند یک بافت را توصیف کنند (به عنوان مثال “پوست درخت با خزه”) و به صورت اختیاری یک تصویر مرجع برای به دست آوردن بافت های تولید شده برای ساخت مدل های سه بعدی ارائه دهند.

مدل‌ها در وضوح‌های قابل تنظیم و با نقشه‌های معمولی و معکوس عرضه می‌شوند – نقشه‌هایی که اغلب در توسعه بازی برای افزودن حجم، عمق و جزئیات به سطوح اشیاء سه‌بعدی استفاده می‌شوند.

آگاروال گفت: «پلی مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی خود را با چندین روش اختصاصی، مانند استخراج اطلاعات بافت از تصاویر عادی برای تقویت قابلیت‌های یادگیری مدل خود، آموزش می‌دهد.»

وقتی از آگاروال در مورد نحوه برخورد Poly با محتوای حساس‌تری که ممکن است توسعه‌دهندگان درخواست کنند، مانند تصاویر خشونت‌آمیز سؤال شد، جزئیات کمی ارائه کرد اما گفت که Poly «با دقت و مسئولانه» محصولات خود را بررسی می‌کند. وی افزود: ما هنوز هیچ گزارشی از آسیب دریافت نکرده ایم.

Poly خود را در حال رقابت با بازارهای دارایی سنتی و فرآیندهای طراحی دستی توسعه دهندگان می بیند. علاوه بر پورتال‌هایی مانند GameDev Market و OpenGameArt، فروشندگان اصلی موتورهای بازی مانند Unity دارایی‌ها را از طریق پلتفرم‌های خود میزبانی می‌کنند و می‌فروشند.

Poly همچنین اولین کسی نیست که از هوش مصنوعی برای تولید دارایی های بازی استفاده می کند. رقبای مستقیم عبارتند از Hotpot و Pixela.ai که از الگوریتم‌های مشابهی برای ایجاد پس‌زمینه سفارشی، اسپرایت و سایر محتوای هنری استفاده می‌کنند.

آگاروال ادعا می‌کند که هوش مصنوعی مولد پلی از نظر کیفیت دارایی‌هایی که تولید می‌کند، از اکثر آنها برتر است. هیأت منصفه در این مورد تصمیم گرفته است. اما Poly قصد دارد با گسترش خدمات هوش مصنوعی مولد خود در انواع دارایی ها مانند تصاویر، اسپرایت، جلوه های صوتی و موارد دیگر، خود را بیشتر متمایز کند.

این شرکت قصد دارد از طریق مشارکت سازمانی، ادغام ممتاز برای ابزارهای طراحی و با دریافت هزینه اشتراک برای دسترسی بدون حق امتیاز به دارایی ها، از جمله حقوق تجاری و فروش مجدد، درآمد کسب کند.

آگاروال ادعا می کند که “هزاران” توسعه دهنده در حال حاضر از سرویس رایگان Poly استفاده می کنند که تعداد نامحدودی دارایی را برای استفاده غیرتجاری ایجاد می کند، در حالی که “صدها” برای طرح حرفه ای Poly پرداخت می کنند. تا به امروز، این پلتفرم بیش از دو میلیون بافت ایجاد کرده است.

این شتاب باعث جذب سرمایه‌گذارانی شد، از جمله Felicis، Bloomberg Beta، NextView Ventures، Y Combinator، Figma Ventures و AI Grant، که مجموعاً ۳.۹ میلیون دلار سرمایه مخاطره‌آمیز به پولی در روز نمایشی Y Combinator در سپتامبر کمک کردند.

آگاروال گفت: «مشتریان Poly از حرفه ای ها در شرکت های Fortune 500 گرفته تا فریلنسرهای فردی در طراحی بازی، AR/VR، طراحی داخلی، معماری و رندر سه بعدی برای تجارت الکترونیک و بازاریابی را شامل می شود.

پلی یک باند چند ساله دارد و می‌تواند بر ساخت بهترین فناوری ممکن تمرکز کند، زیرا برای متمایز شدن و برنده شدن در این فضای نوظهور و بسیار فعال، به محصولی با کیفیت بالاتر نیاز است.»

Poly

با فرض اینکه Poly به طور گسترده ای مورد توجه قرار گیرد، آن و رقبای هوش مصنوعی مولد آن خطر ناراحتی جامعه هنرمندان را دارند – نه تنها به این دلیل که ممکن است معیشت را تهدید کنند، بلکه به این دلیل که نشان داده شده است که سیستم های هوش مصنوعی مولد داده هایی را که بر اساس آنها آموزش دیده اند (مثلاً دارایی های هنری موجود) را جمع آوری می کنند. ).

در پورتال جامعه هنری ArtStation، که در اوایل سال جاری برای اولین بار اجازه هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در پلتفرم خود آغاز کرد، اعضا با قرار دادن تصاویر “بدون هنر هوش مصنوعی” در نمونه کارها خود اعتراضات گسترده ای را آغاز کردند.

سوالات حقوقی اشاره شده در مورد این فناوری نیز حل نشده باقی مانده است. یکی از شکایت های دسته جمعی ادعا می کند که سیستم تولید کد GitHub، Copilot، بخش هایی از کد مجوز را بدون ارائه اعتبار بازیابی می کند، که می تواند پیامدهایی برای سیستم های هوش مصنوعی تولید کننده هنر و همچنین سیستم هایی که از هنر ایجاد شده توسط آنها استفاده می کنند، داشته باشد.

در یک مورد نامرتبط، اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده اخیراً پس از اعطای اولیه به حفاظت از حق نسخه‌برداری کتاب مصوری که با هوش مصنوعی مولد ساخته شده بود، پایان داد و گفت که فقط آثاری که توسط انسان‌ها ایجاد شده‌اند حق حمایت دارند.

آگاروال نگران نیست، هر چند – یا اگر نگران است، آن را نشان نمی دهد.

هوش مصنوعی مولد با انتقادات زیادی از سوی سازندگان مواجه است و به عنوان «ضد خالق» تلقی می‌شود زیرا بسیاری از شرکت‌ها در این فضا می‌خواهند سازندگان را با سیستم‌های خودکار جایگزین کنند.

با این حال، تمرکز Poly همیشه بر توانمندسازی سازندگان با دسترسی آسان تر به دارایی های طراحی بوده است.

«Poly با تکیه بر شتاب فعلی خود، قصد دارد تمرکز بی‌وقفه خود را بر روی نوآوری‌های اختصاصی هوش مصنوعی، آموزش مدل و توسعه محصول ادامه دهد تا از انواع بیشتری از دارایی‌های طراحی پشتیبانی کند و در جریان کار روزانه طراحان گنجانده شود.»

Poly در حال حاضر سه کارمند دارد و قصد دارد در ۶ تا ۱۲ ماه آینده تیم خود را دو برابر کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×