YOUTUBE از اول فوریه شروع به اشتراک پول تبلیغات با سازندگان SHORTS خواهد کرد
به گزارش اپ خونه، یوتیوب در تلاش است تا کسب درآمد در پلتفرم خود را به فرآیندی بسیار سادهتر تبدیل کند و از همه کانالها و دارندگان حسابهایی که میخواهند از محتوای خود کسب درآمد کنند میخواهد با مجموعهای از شرایط و ضوابط جدید موافقت کنند.
به دنبال وعدهای از سپتامبر مبنی بر اینکه گزینه کسب درآمد در راه است، YouTube فاش کرد که هنرمندان ممکن است از اول فوریه شروع به کسب درآمد تبلیغاتی در Shorts کنند.
این اصلاح بخشی از یک بازنگری بزرگتر در برنامه شریک YouTube است که همه شرکتکنندگان فعلی را ملزم میکند تا چند شرط جدید را بپذیرند، خواه قصد کسب درآمد با استفاده از شورت را داشته باشند یا نه.
YouTube از اول فوریه شروع به اشتراک پول تبلیغات با سازندگان Shorts خواهد کرد
یوتیوب در تلاش است تا کسب درآمد در پلتفرم خود را به فرآیندی بسیار سادهتر تبدیل کند و از همه کانالها و دارندگان حسابهایی که میخواهند از محتوای خود کسب درآمد کنند میخواهد با مجموعه جدیدی از شرایط و ضوابط موافقت کنند.
سازندگان توانستهاند برای مدتی از قالبی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، از طریق مواردی مانند Super Chats و ادغامهای خرید، و همچنین صندوق ایجادکنندهای که شرکت راهاندازی کرده بود، مقداری درآمد کسب کنند، اما این مدل آنقدرها هم زیاد نبود.
بهتر از طرح درآمدزایی TikTok است. با این حال، کاری که TikTok انجام نمیدهد این است که مستقیماً درآمد تبلیغات را با سازندگان به اشتراک میگذارد – کاری که YouTube سالها برای ویدیوهای سنتی انجام میدهد و اکنون به Shorts میآورد.
در صورتی که سازندگان علاقه مند نباشند، درآمدزایی از شورت تحمیل نخواهد شد. با این حال، طبق گفته YouTube، که یک رویکرد مدولار را برای شرایط برنامه شریک اتخاذ می کند، هر شرکت کننده در این برنامه ملزم به امضای یک توافقنامه اساسی است که مواردی مانند آنچه را می توانید در وب سایت منتشر کنید و نحوه پرداخت را مشخص می کند.
سازندگانی که قبلاً شرکای YouTube هستند باید تا ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳ با قوانین جدید موافقت کنند، در غیر این صورت توانایی آنها برای کسب درآمد با این پلتفرم غیرفعال می شود و باید دوباره برای این برنامه درخواست دهند.
همچنین چند توافق نامه اضافی برای کسب درآمد «صفحه تماشا» و «شورت» وجود دارد که می توانید جداگانه با آنها موافقت کنید.
بخشی از پول حاصل از «تبلیغات تماشا شده بین ویدیوها در فید Shorts» تحت شرایط قرارداد Shorts به شما تعلق خواهد گرفت که در ۱ فوریه عمومی خواهد شد.
سایر محتواها، مانند پخش جریانی زنده و ویدیوهای کلاسیک «طولانی» در YouTube، YouTube Music، یا YouTube Kids، عملاً تحت پوشش قرارداد صفحه تماشا هستند.
همچنین یک ضمیمه برای «محصولات تجاری» مانند عضویت، Super Chats، Super Stickers و Super Thanks وجود دارد، اگرچه شرکت میگوید که اگر قبلاً ویژگیهای خود را روشن کردهاید، مجبور نخواهید بود دوباره با آن شرایط موافقت کنید. کانال
به لطف این رویکرد ماژولار، YouTube در آینده میتواند «بدون نیاز به بهروزرسانی یا تغییر کل توافقنامه کسب درآمد»، گزینههای درآمدی جدیدی اضافه کند.
پس از ثبت نام برای آنها، شرکت همچنین ادعا می کند که ممکن است از ماژول های خاصی برای کسب درآمد استفاده نکنید، اما به نظر می رسد که انجام این کار به طور خودسرانه امکان کسب درآمد شما را محدود می کند.