استارتاپ

استارت‌آپ تجارت مجدد گوشی‌های هوشمند Badili مبلغ ۲.۱ میلیون دلار بودجه اولیه را جمع‌آوری کرد

به گزارش اپ خونه، Badili، یک استارت‌آپ بازرگانی تلفن‌های هوشمند مستقر در کنیا، ۲.۱ میلیون دلار بودجه اولیه را برای گسترش فعالیت‌های خود در آفریقا جمع‌آوری کرده است ،که یکی از سریع ترین رشد بازار تلفن همراه در جهان است.

Venture Catalysts، V&R Africa، Holdings Grenfell و SOSV، و همچنین دفاتر خانواده و سرمایه گذاران فرشته از کنیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و هند در این دور شرکت کردند.

با توجه به بودجه جدید، Badili قصد دارد فرصت‌های رشد جدیدی را در غرب آفریقا کشف کند، جایی که امیدوار است از تقاضای فزاینده برای گوشی‌های هوشمند دست دوم مقرون‌به‌صرفه استفاده کند، حتی با افزایش فعالیت‌های خود در کنیا، اوگاندا و تانزانیا.

«ما در اوگاندا و تانزانیا راه اندازی می کنیم و با تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM) همکاری قوی برقرار کرده ایم». Rishabh Lawania (مدیر عامل)، که یکی از بنیانگذاران این استارت آپ با Keshu Dubey است، گفت: ظرف شش ماه آینده، ما به چند بازار غرب آفریقا گسترش خواهیم داد تا پایمان را در برخی از بازارهای اصلی آفریقا بگذاریم. CTO)

Badili مبادلات و بازخریدها را از طرف شرکت‌های سازنده اصلی و فروشندگان تلفن انجام می‌دهد و تا کنون با برندهای کلیدی مانند سامسونگ همکاری امضا کرده است. این دستگاه از افراد نیز خریداری می کند.

لاوانیا گفت که او این استارت آپ را پس از اینکه متوجه شد تجارت مجدد در کنیا به عنوان یک صنعت قانونی و قابل اعتماد وجود ندارد، راه اندازی کرد، با این حال تقاضا برای دستگاه های از پیش مالکیت بالا بود.

یکی از کارمندان سابق من در کنیا به دلیل خرید یک گوشی دزدیده شده دستگیر شد، و این برای من جالب بود که اکثر مردم واقعاً نمی‌توانند لوازم الکترونیکی از قبل متعلق به خود را در اینجا بخرند زیرا تنها گزینه آنها بازار خاکستری است که پرخطر است. در آن زمان بود که ایده بدیلی مطرح شد. لاوانیا، همچنین بنیانگذار Wee Media (شرکت مادر سایت خبری WeeTracker) و گجت‌های آفریقا، گفت: من فکر می‌کنم چیزی واقعاً باید تغییر کند.

لاوانیا گفت ۶۰ درصد از مشتریان Badili افرادی هستند که از یک ویژگی به گوشی هوشمند ارتقا می یابند و افزود که دستگاه های فروخته شده توسط این استارت آپ کمتر از نصف قیمت اصلی خود قیمت دارند.

لاوانیا گفت: «ما جایگزینی برای افرادی ارائه می‌دهیم که نمی‌خواهند قیمت کامل یک دستگاه را بپردازند، و من بیشتر از این موضوع هیجان‌زده هستم که می‌توانیم به بسیاری از مصرف‌کنندگان برای خرید اولین گوشی هوشمند خود کمک کنیم.»

مقرون به صرفه بودن یک مانع کلیدی برای نفوذ گوشی‌های هوشمند است، که کلیدی برای تقویت اقتصاد دیجیتال آفریقا است، در اکثر کشورهای آفریقا از جمله کنیا که تلفن‌های هوشمند همچنان بر بازار گوشی‌ها تسلط دارند. داده‌های اخیر اداره ارتباطات کنیا نشان می‌دهد که در حالی که نفوذ گوشی‌های هوشمند در حال عمیق‌تر شدن است، سهم بازار تلفن‌های ویژه در حال حاضر ۵۵.۱ درصد است.

در سراسر آفریقا، آخرین داده‌های شرکت بین‌المللی داده (IDC) همچنین نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان گزینه‌های ارزان‌تری را انتخاب کرده‌اند زیرا محموله‌های تلفن‌های هوشمند ۱۰.۶ درصد رشد داشته است در حالی که محموله‌های گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال به دلیل رشد تورم و سخت‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی، ۷.۹ درصد کاهش یافته است. .

در حالی که این گزارش پیش‌بینی می‌کرد که محموله‌های گوشی‌های هوشمند بهبود می‌یابد، مقرون به صرفه بودن و قدرت خرید مصرف‌کنندگان همچنان نقش بزرگی در نفوذ گوشی‌های هوشمند در قاره بازی می‌کند.

علاوه بر این، Badili در حال بهره برداری از بازار رو به رشد تلفن های همراه بازسازی شده و کارکرده است، که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۴۶ میلیارد دلار برسد و رشد CAGR 11 درصدی داشته باشد.

بدیلی گوشی ها را از طریق پلتفرم خود خریداری می کند و شبکه مغازه ها و نمایندگی ها در سراسر کشور گسترش یافته است. از الگوریتم تخمین قیمت خود استفاده می کند که فاکتورهای مختلفی از جمله سن و مدل گوشی را در نظر می گیرد تا ارزش گوشی را محاسبه کند. گوشی ها بازسازی و بسته بندی شده و با یک سال گارانتی به فروش می رسد.

لوانیا گفت که بدیلی جزئیاتی از جمله شناسنامه و ماگ شات فروشندگان را می گیرد و همچنین از آنها می خواهد که سوگندنامه ای مبنی بر اینکه صاحبان واقعی دستگاه ها هستند را امضا کنند. او گفت که برای احتیاط بیشتر، بدیلی همچنین سیستمی را راه اندازی کرده است که می تواند فروشندگان مکرر را علامت گذاری کند.

او گفت که بدیلی در حال حاضر در حال راه‌اندازی و مقیاس‌بندی فناوری، سیستم‌ها، مشارکت‌ها و شبکه‌های مورد نیاز برای ایجاد قابل اعتمادترین و بزرگترین بازار تجارت مجدد لوازم الکترونیکی مصرفی آفریقا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا