استارتاپ

استارت‌آپ تراشه‌های هوش مصنوعی Mythic با ۱۳ میلیون دلار و مدیرعامل جدید از خاکستر برمی‌خیزد

به گزارش اپ خونه، Mythic ، یک استارت‌آپ تراشه‌های هوش مصنوعی که در نوامبر گذشته گزارش‌ها سرمایه‌اش تمام شد، اکنون با تزریق غیرمنتظره سرمایه‌های تازه از خاکستر بیرون آمد.

Mythic اعلام کرد که دور تأمین مالی ۱۳ میلیون دلاری را که توسط سرمایه‌گذاران فعلی Atreides Management، DCVC و Lux Capital در کنار سرمایه‌گذاران جدید Catapult Ventures و Hermann Hauser Investment هدایت می‌شد، بسته است.

در حالی که این بخش کسری از درآمد قبلی استارت آپ (۷۰ میلیون دلار) است، Mythic ادعا می کند که این بخش به آن امکان می دهد محصول “نسل بعدی” خود – یک پردازنده هوش مصنوعی کارآمد انرژی – را به بازار عرضه کند.

دیو فیک، مدیرعامل تازه منصوب شده Mythic در مصاحبه ای گفت:

«در حالی که شرایط اقتصادی در حال حاضر چالش برانگیز است، این بودجه جدید به Mythic کمک می کند تا بر روی ارائه فناوری، استراتژی ورود به بازار و جذب مشتری تمرکز کند.»

Mythic که توسط Fick و Mike Henry در دانشگاه میشیگان با نام Isocline تأسیس شد، فناوری تراشه ای را توسعه داد که مقادیر آنالوگ را روی ترانزیستورهای فلش ذخیره می کند.

در حالی که پردازنده‌های دیجیتال برای مبادله داده‌ها به داخل و خارج از حافظه اختصاصی «مکث» می‌کنند، سخت‌افزار Mythic می‌تواند محاسبات را به‌طور موازی و بدون توقف انجام دهد، که منجر به افزایش عملکرد و کارایی، به‌ویژه برای برنامه‌های هوش مصنوعی – یا حداقل این‌گونه است که شرکت ادعا می‌کند.

Mythic ابتدا از طریق برنامه تحقیقاتی نوآوری در کسب و کار کوچک (SBIR) روی پروژه هایی برای نیروی هوایی ایالات متحده کار کرد که بر روی دید کامپیوتری برای هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاع بالا و دریافت سیگنال GPS متمرکز بود.

پس از پایان قراردادها، استارت آپ تصمیم گرفت مسیر سرمایه گذاری خطرپذیر را دنبال کند و بیش از ۱۷۰ میلیون دلار را در چندین دور از سرمایه گذاران، از جمله شرکت Hewlett Packard Enterprise و BlackRock جمع آوری کند.

Mythic با اولین تراشه تجاری خود، M1076، موارد استفاده از بینایی رایانه را دو برابر کرد و سیستمی ساخت که می تواند به تشخیص اجسام کوچک از فواصل دور در کمتر از ۳۳ میلی ثانیه کمک کند.

شاید همین توانایی‌ها باشد که بزرگترین مشتری Mythic تا به امروز، لاکهید مارتین را جذب کرده است، که بازوی شرکتی آن، لاکهید مارتین ونچرز، به سرمایه‌گذار اصلی در این استارت‌آپ تبدیل شد.

پس چه مشکلی پیش آمد؟ خب، Mythic در یک میدان بسیار شلوغ رقابت می کرد. ده‌ها استارت‌آپ در حال توسعه تراشه‌هایی برای اجرای کارآمد هوش مصنوعی در لبه بودند، از جمله SiMa.ai ، Axelera ، Flex Logix ، NeuReality ، EnCharge ، Hailo و Kneron .

اما بودجه در حال خشک شدن است. بر اساس گزارش The Register، سهام جهانی VC برای استارت آپ های نیمه هادی در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۴۶ درصدی به ۷.۸ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش نظارت برای شرکت های سرمایه بر است.

اسطوره ای

اسطوره تنها موردی نبود که تحت تأثیر نیم تنه قرار گرفت. سال گذشته، Graphcore ، سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی، که بر اساس گزارش‌ها پس از شکست قرارداد با مایکروسافت، ارزش آن یک میلیارد دلار کاهش یافت، اعلام کرد که به دلیل محیط اقتصاد کلان «بسیار چالش‌برانگیز» در حال برنامه‌ریزی برای کاهش مشاغل است.

در همین حال، آزمایشگاه هابانا، شرکت تراشه‌های هوش مصنوعی متعلق به اینتل، حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد.

برای بازگشت به ثبات، فیک – که پس از خروج هنری که مدیر عامل شرکت بود و به دنبال علایق دیگری رفت، به عنوان مدیر عامل Mythic از CTO منصوب شد – کارایی را در اولویت قرار داد.

به عنوان مثال، Mythic اکنون از شرکای توسعه و اجزای خارج از قفسه بیشتری نسبت به قبل استفاده می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و (با شانس) زمان عرضه به بازار را کاهش می دهد.

فیک ادعا می‌کند که بازسازی مزیت دیگری دارد که R&D Mythic را «زیباتر» می‌کند، زیرا این شرکت برای عرضه تراشه نسل بعدی خود، M2000 آماده می‌شود.

فیک افزود: «با توجه به محیط جدید اقتصاد کلان، ما انتظار داریم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها بخواهند رویکردی مشابه اتخاذ کنند، به‌ویژه برای شرکت‌های سیستم‌هایی که نیاز به ارائه بسیاری از مؤلفه‌های فراتر از فناوری اصلی خود دارند».

«اما مزیت روش محاسباتی آنالوگ Mythic این است که می‌توانیم از گره‌های فرآیند بالغ‌تر استفاده کنیم. این‌ها نسبت به گره‌های لبه‌، در دسترس بودن زنجیره تامین بیشتری دارند و همچنین مقرون به صرفه‌تر هستند.»

به گفته فیک، فراتر از کاهش هزینه، Mythic استراتژی خود را برای ورود به بازار اصلاح کرد و با «تمرکز مجدد» روی دفاع (و تا حدی کمتر ایمنی عمومی، صنعت و مصرف‌کننده‌ها) به ریشه‌های خود بازگشت.

او توضیح بیشتری نمی دهد. اما احتمالاً این به معنای تعقیب مشتریان بیشتر با قراردادهای دولتی مانند لاکهید است.

محاسبات ابری اغلب در میدان نبرد در دسترس نیست و یک محیط محاسباتی سختگیرانه ایجاد می کند. فیک گفت:

بینایی کامپیوتری پیشرفته در بسیاری از مکان‌ها از جمله پهپادهای بزرگ و کوچک، سیستم‌های خودمختار زمینی، رادار، هدست‌های واقعیت افزوده و موارد دیگر استفاده می‌شود. از آنجایی که M2000 اندازه، وزن، قدرت و هزینه را برای استقرار بینایی کامپیوتری با کارایی بالا کاهش می‌دهد، این فناوری‌ها را می‌توان در کاربردهای بیشتری به کار برد.

منتقدان ممکن است محور دفاع میثیک را فرصت طلبانه بدانند، اما نمی توان انکار کرد که چشمه ای از سرمایه در آنجا وجود دارد.

همانطور که PitchBook در گزارش اخیر خود خاطرنشان کرد ، پس از سال‌ها اجتناب از سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فناوری نظامی و مرتبط با امنیت، VCها شروع به ارتقای جایگاه خود در این بخش کرده‌اند، زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند در برابر تهدیدات دشمنان از جمله چین و روسیه دست برتر را به دست آورد.

در سال ۲۰۲۲، تا ۱۳ اکتبر، ۷ میلیارد دلار در شرکت‌های هوافضا و دفاعی ایالات متحده تحت حمایت VC سرمایه‌گذاری شد که این بخش را در مسیری قرار داد که ارزش معاملات رکورد ۷.۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ را پشت سر بگذارد.

همانطور که Matt Ocko، شریک مدیریت DCVC، به زبانی نسبتاً آخرالزمانی بیان می کند:

«پردازنده Mythic عملکرد GPU مرکز داده را در اندازه، قدرت و هزینه سیستم های لبه عملی درازمدت ارائه می دهد که می توانند از مدارس و مکان های عمومی آمریکا دفاع کنند. خشونت و ترور، و نیروهای کشورهای متحد ما در میدان نبرد. فناوری Mythic شکاف بین آنچه که محققان هوش مصنوعی منتشر می‌کنند و سیستم‌هایی که سازندگان واقعاً به کار می‌برند را کاهش می‌دهد و قابلیت‌های انقلابی برای دفاع از میهن و امنیت ملی ارائه می‌کند.»

با تجزیه و تحلیل تبلیغات، سرمایه گذاران در مورد جهت دفاعی جدید Mythic – حداقل در حال حاضر – مشتاق هستند. زمان نشان خواهد داد که آیا این مورد درست بوده است یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا