استارتاپ

استارت‌آپ لجستیک Slync با جمع‌آوری ۲۴ میلیون دلاری تلاش می‌کند از بنیان‌گذار بدنام فاصله بگیرد

به گزارش اپ خونه، استارت‌آپ نرم‌افزار مدیریت زنجیره تامین Slync که در مقطعی ۲۴۰ میلیون دلار ارزش داشت، اخیراً آسان‌ترین کار را نداشته است.

موسس Slync، کریستوفر کرشنر، در این ماه توسط وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دلیل اختلاس ۲۰ میلیون دلاری از این شرکت برای تأمین مالی یک سبک زندگی مجلل، از جمله یک جت خصوصی ۱۶ میلیون دلاری Gulfstream، مسابقات حرفه ای گلف، یک لوکس ۴۹۵۰۰۰ دلاری متهم شد .

او به بانکداران خصوصی گفت که ۲۰ میلیون دلار، که معادل ۴۰ درصد از ۵۰ میلیون دلاری Slync است که از فرشتگان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شده است، نشان‌دهنده «توزیع شرکت من» است – توزیعی که هیئت مدیره Slync هرگز مجوز آن را نداد.

در همین حال، برخی از کارکنان اسلینک ماه ها بدون حقوق ماندند. این شرکت از پرداخت به فروشندگان و همچنین Dallas Stars NHL که Slync در آن زمان حامی مالی آن بود عقب افتاد.

در تمام این مدت، استارتاپ مدیر ارشد بازاریابی، مدیر درآمد و مدیر ارشد مالی خود را از دست داد.

قابل درک است که اسلینک تلاشی هماهنگ برای فاصله گرفتن از کرشنر انجام داده است  و ظاهراً موفقیت هایی نیز داشته است.

طبق پرونده‌های موجود در SEC، Slync در ژانویه حدود ۲۴ میلیون دلار – ترکیبی از سهام و بدهی – جمع آوری کرده است.

کفر از پاسخ دادن به سوالات مربوط به کرشنر خودداری کرد،وی در سال ۲۰۲۲ از سمت خود به عنوان مدیر عامل Slync تعلیق شد.

Kefer گفت:

“ما از فعالیت های FBI در ارتباط با تحقیقات فدرال در حال انجام در مورد فعالیت های شخصی مدیر عامل سابق اسلینک، کریستوفر اس. کرشنر، آگاه هستیم… اسلینک در تحقیقات خود با دولت همکاری می کند و به عنوان قربانی اقدامات کریستوفر کرشنر، مشتاقانه منتظر یک عادلانه است. حل و فصل این موضوع این تحقیق تمرکز اصلی شرکت نیست. ما با مدیر عامل جدید خود، جان اوربان، حرکت کرده ایم و بر ارائه فناوری نسل بعدی به صنعت لجستیک جهانی متمرکز شده ایم.”

Kefer فاش کرد که گلدمن ساکس آخرین دور Slync را رهبری کرد (با مشارکت Blumberg Capital، ACME Ventures، Gaingels) و علیرغم آشفتگی های اخیر “به پیشنهاد ارزش Slync متعهد می ماند”.

او همچنین گفت که این شرکت برنامه‌هایی برای گسترش تیم قابل توجه در سال آینده دارد و درآمد سالانه تکرارشونده «به سرعت در حال رشد است»، اگرچه او اندازه پایگاه مشتریان Slync را فاش نمی‌کند.

Kefer ادعا می کند که پول نقد جدید در درجه اول به منظور “گسترش دامنه” فناوری Slync فراتر از فرآیندهای حمل و نقل کانتینری، حمل و نقل هوایی و محموله های ویژه – تمرکز فعلی آن – صرف می شود.

تا به امروز، Slync در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان بدهی و حقوق صاحبان سهام جمع آوری کرده است، به استثنای وامی که به عنوان بخشی از برنامه حفاظت از حقوق و دستمزد اداره تجارت کوچک ایالات متحده دریافت کرده است .

کفر گفت: «بدیهی است که این واقعیت که ما به تازگی ۲۴ میلیون دلار جمع آوری کرده ایم، کمک زیادی به ما در ماه های آینده می کند. اما این تزریق وجوه همچنین نشانه ای است که شرکای سرمایه گذاری ما پتانسیل را در فناوری Slync می بینند.»

بنابراین فناوری Slync چیست؟

در سطح بالایی، Slync سیستم های حمل و نقل و تدارکات متفاوت را به هم متصل می کند و داده ها را دریافت و پردازش می کند تا (در حالت ایده آل) فرآیندهای تکراری مختلف را خودکار کند.

Slync با استفاده از طیف وسیعی از منابع داده از جمله سیستم‌های مدیریت منابع سازمانی، سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری، و سیستم‌های مدیریت حمل‌ونقل، ارائه‌دهندگان خدمات قابل مشاهده، ایمیل، فایل‌های PDF و صفحات گسترده، تلاش می‌کند تا اطلاعات کلیدی را برای کاربران برجسته کند، ابزارهای همکاری و بر اساس نقش را ارائه دهد.

Slync یک پلتفرم فناوری ارائه می‌کند که به حمل‌کنندگان بزرگ جهانی اجازه می‌دهد تا در نهایت فرآیندهای دستی را که همچنان صنعت لجستیک را آزار می‌دهند، کنار بگذارند.

فن‌آوری زیادی وجود دارد، و این بخشی از مشکل است، زیرا سیلوهای جدا شده از داده‌ها و ابزارهای عملیاتی ایجاد می‌کند.» Kefer گفت.

اما بسیاری از استارت آپ ها همین کار را می کنند. بر اساس یک برآورد ، ارزش بازار نرم افزار مدیریت زنجیره تامین در سال ۲۰۲۲ به ۱۵.۸ میلیارد دلار رسید.

Tive و Altana ، شرکت‌هایی که ابزارهای دید زنجیره تامین را توسعه می‌دهند، اخیراً به ترتیب ۵۴ و ۱۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کردند.

پلتفرم مدیریت تجربه تامین کننده HICX مدتی بعد ۳۰ میلیون دلار فروخت و FourKites – که به مدیریت محموله های جهانی کمک می کند – بخش اخیر ۳۰ میلیون دلاری خود را به عنوان بخشی از یک همکاری استراتژیک اعلام شده قبلی با FedEx به دست آورد.

Kefer استدلال می‌کند که Slync می‌تواند در میدان شلوغ متمایز شود – و موفق شود، اما من را شکاک نشان می‌دهد.

با کنار گذاشتن این واقعیت که استخدام ممکن است یک چالش باشد، با توجه به مشکلات تاریخی حقوق و دستمزد شرکت، آخرین بخش مالی Slync تنها کسری از اندازه سهم قبلی بود – نشان می‌دهد که Kirchner سایه طولانی را ایجاد می‌کند.

و در حالی که شرکت‌های لجستیک در سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۲ عزیزان VC بودند، از آن زمان به بعد ، بودجه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است .

گلدمن ساکس با توجه به آنچه ارزش دارد (و به نکته قبلی کفر)، از این کار کنار نرفته است. دارن کوهن، یک شریک در آنجا، وقتی برای اظهار نظر با او تماس گرفت، این را گفت:

«در طول همه‌گیری کووید، کشتی‌های کانتینری بارگیری‌شده در قفسه‌های دریایی و خالی فروشگاه‌ها به همه نشان دادند که وقتی زنجیره تأمین بین‌المللی از بین می‌رود چه اتفاقی می‌افتد. ما معتقدیم که پلتفرم Slync راه حلی نوآورانه ارائه می دهد که صنعت لجستیک جهانی را به طور کامل وارد قلمرو دیجیتال می کند. ارزش این فناوری از نظر ما قابل توجه است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا