» استارتاپ » استارتاپ تجارت اجتماعی Kapu، توسط مدیر سابق جومیا، با بودجه ۸ میلیون دلاری از مخفی کاری خارج شد.
Kapu
استارتاپ

استارتاپ تجارت اجتماعی Kapu، توسط مدیر سابق جومیا، با بودجه ۸ میلیون دلاری از مخفی کاری خارج شد.

آذر ۱۴, ۱۴۰۱ 1۰7

به گزارش اپ خونه،  Kapu، یک استارت آپ تجارت اجتماعی، که امروز از مخفی کاری خارج شده و با جذب سرمایه اولیه ۸ میلیون دلاری، امیدوار است بتواند بار خرید مواد غذایی را برای مصرف کنندگان کنیایی که بسیاری از آنها با قیمت های سرسام آور مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند، کاهش دهد.

سام چاپات، بنیانگذار Kapu، معاون اجرایی سابق گروه جومیا، گفت که این استارتاپ از زمان آغاز به کار در ژانویه امسال مشغول ساخت یک سرویس تجارت الکترونیک B2C بوده است که به مصرف کنندگان امکان می دهد مواد غذایی را با قیمت های پایین تر، از طریق کانال های آنلاین و آفلاین خریداری کنند.

این استارتاپ اکنون شبکه نمایندگی های محلی خود را گسترش می دهد که مصرف کنندگان می توانند سفارش دهند. به زودی از سفارشات واتس اپ نیز پشتیبانی خواهد کرد. Kapu با تامین منابع مستقیم از تولیدکنندگان و تولیدکنندگان، خرید گروهی خواربار و مواد غذایی را قادر می‌سازد و ادعا می‌کند که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا ۳۰ درصد از هزینه‌های خرید محصولات تازه و کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده را صرفه‌جویی کنند.

«افرادی که ۴۰ تا ۵۰ درصد از درآمد خانوار خود را در سبد خواربار خرج می‌کنند یک مشکل بزرگ برای جامعه است، اما همچنین یک فرصت بزرگ است… دلیل اینکه ما Kapu را شروع کردیم این است که فکر می‌کنیم مدل مرتبط‌تری از الکترونیک وجود دارد. تجارتی که می تواند برای هدف قرار دادن سبد مواد غذایی ایجاد شود، که بزرگترین بخش هزینه برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان است. و اگر با استفاده از فناوری بتوانیم کارایی را به ارمغان بیاوریم، می توانیم تأثیر فوق العاده ای بر جامعه برای مصرف کنندگان و مشاغل داشته باشیم.»

دور اولیه توسط Giant Ventures و Firstminute Capital با مشارکت Founder Collective، Base Capital، Norrsken (صندوق نیکلاس آدالبرث از بنیانگذاران Klarna) و Raven One انجام شد. آنها به حامیان اولیه Kapu می‌پیوندند، از جمله بنیانگذاران هندی می‌شو و برزیلی فیسیلی، و تعدادی از دفاتر خانوادگی آفریقایی، بیز استون توییتر، ایلکا پانانن از سوپرسل، تام بلومفیلد از مونزو و کارآفرین سریال الکساندر ریتوگر.

سم انداکات، شریک Firstminute capital، در بیانیه‌ای گفت: «سام در هر دو بخش تجارت الکترونیک و تدارکات بسیار با تجربه است و ما از شراکت با او و کل تیم کاپو برای کمک به کاهش هزینه‌های بحران زندگی هیجان‌زده هستیم. قاره ای برای مصرف کنندگان، قفل تحرک اجتماعی را باز می کند و باعث رشد SME ها در منطقه می شود.»

 Kapu می گوید ۱۵۰۰ مرکز جمع آوری نمایندگی در سرتاسر نایروبی دارد و در مرحله بعدی رشد، تلاش خواهد کرد تا قبل از گسترش به بازارهای جدید، به طور کامل به پایتخت کنیا نفوذ کند.

نمایندگان Kapu ، که معمولاً در مناطق مسکونی قرار دارند، سفارشات مشتریان را می گیرند و روز بعد تحویل می دهند.

مشتریان از Kapu و همچنین از نمایندگان اعلان دریافت می کنند تا بروند کالاهای خود را تحویل بگیرند. بسیاری از نمایندگان نیز به خانه های مصرف کنندگان تحویل می دهند.

 Kapu گفت که مدل‌های کانال آفلاین (از طریق نمایندگان) و مدل‌های مستقیم آنلاین برای مصرف‌کننده (از طریق واتس‌اپ) متناسب با بازار کنیا طراحی شده‌اند، جایی که تجارت الکترونیک رشد نکرده است، اما تجارت اجتماعی نشانه‌هایی از پتانسیل را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش گرایش کاربران رسانه های اجتماعی ۲۰۲۰ در فهرست جهانی وب، گفته می شود کنیا یکی از بالاترین درصد کاربران ماهانه واتس اپ در جهان را دارد – که با افزایش محبوبیت بخش تجارت اجتماعی در منطقه با ادامه تغییر به سمت خرید آنلاین اتفاق می افتد.( پس از همه گیری کووید)

 Kapu به لیست در حال رشد استارت آپ هایی می پیوندد که بخش خرده فروشی غیررسمی را در کنیا دیجیتالی می کنند، از جمله توشاپ که سال گذشته راه اندازی شد. Kapu و توشاپ هر دو امکان خرید گروهی مواد غذایی را از طریق نمایندگان و واتس‌اپ فراهم می‌کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×