استارتاپ

استارتاپ نیجریه ای Taeillo برای گسترش پلت فرم تجارت الکترونیک مبلمان آنلاین خود بودجه جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، افراد یا مشاغلی که در آفریقا مبلمان می خرند می توانند از فروشگاه های مبلمان محلی یا خرده فروشان جهانی مبلمان مانند IKEA خرید کنند. اما هر دو گزینه مزایا و معایب دارند. برای دومی، فروشگاه های مبلمان محلی ممکن است کیفیت مورد نیاز مشتریان را نداشته باشند، در حالی که خرده فروشان جهانی، علاوه بر اینکه چندین ماه طول می کشد تا محصولات خود را به آفریقا ارسال کنند، می توانند بسیار گران باشند.

Taeillo، یک استارت آپ مستقر در لاگوس که در مورد این مسائل مربوط به زمان، کیفیت و هزینه از طریق فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک مبلمان خود نوآوری می کند، ۲.۵ میلیون دلار بودجه «گسترش» از Aruwa Capital، یک سرمایه اولیه رشد مستقر در نیجریه، جمع آوری کرده است.

Taeillo در بیانیه ای گفت که این یک جایگزین برای مشتریانی است که هنگام واردات مبلمان متحمل هزینه های بالایی می شوند (همراه با نرخ ارز ناپایدار) و باید دوره های انتظار طولانی ۳ تا ۶ ماهه را قبل از تحویل مبلمان تحمل کنند. در ادامه این بیانیه آمده است: «… ما قطعات مبلمان زیبایی را با کسری از قیمت وارداتی و با کاهش ۵۰ درصدی زمان تحویل به حدود ۴ تا ۸ هفته به مشتریان ارائه می دهیم».

این فروشنده مبلمان آنلاین که در سال ۲۰۱۸ توسط جوموک دادا تأسیس شد، مواد خام را از تامین کنندگان محلی تامین می کند و قطعات مبلمان را از مبل و تخت تا صندلی و میز تولید می کند که به مشتریان و مشاغل فردی می فروشد.

این شرکت که به عنوان تولید کننده و خرده فروش نیز فعالیت می کند، می تواند به Wayfair و Made.com منحل شده تشبیه شود. با این حال، از آنجایی که Taeillo در بازار کاملاً متفاوتی خدمت می کند، Taeillo مجبور است با القای عناصر فرهنگی (از آنها به عنوان مبلمان افرامرکزی یاد می کند) با ارائه محصولات خود معتبر باشد.

زمانی که دادا این پلتفرم را راه اندازی کرد، مخاطبان هدف آن فقط کسب و کارها بودند. محصول اولیه ۱۶۵۰۰۰ دلار سرمایه اولیه از سرمایه گذارانی مانند CcHUB Growth Capital، Montane Capital و B-Knight به ارمغان آورد. با این حال، در اواسط سال ۲۰۲۰، در طول همه‌گیری، Taiello، با تکیه بر راهنمایی سرمایه‌گذاران و با استناد به فرصتی در بازار پس از توقف فعالیت‌های چندین فروشگاه، رویکرد مستقیم به مصرف‌کننده را معطوف کرد.

مدیر عامل دادا به TechCrunch گفت: «این کم و بیش شبیه آماده سازی فرصت ها بود، زیرا در آن زمان، بسیاری از مردم در خانه بودند و برندهای برجسته مبلمان آنلاین نبودند تا به آنها خدمات ارائه دهند. «نمایشگاه‌های سنتی نیز بسته بودند، بنابراین این فرصتی بود برای برندهایی مانند ما تا جایگاه خود را نشان دهند و ثابت کنند که می‌توانند بدون حضور در نمایشگاه‌ها مبلمان آنلاین بخرند.»

این تصمیم یک شاهکار بود. تایلو تا زمان اصلی خود، کمتر از ۲۰۰ قطعه مبلمان را در نیجریه فروخته بود. محور آن با راه اندازی میز “Amakisi” (29,999 ₦ / ~ ۸۵ دلار) – یک میز کار و یکی از پرفروش ترین محصولات آن – که به سرعت محبوبیت پیدا کرد و بیش از ۱۰۰۰ قطعه در شش ماه فروخت. از آن زمان، تولیدکننده و خرده‌فروش آنلاین مبلمان به ۱۰ دسته محصول دیگر گسترش یافته، به کنیا نقل مکان کرده و بیش از ۱۰۰۰۰ قطعه مبلمان را به بیش از ۵۰۰۰ مشتری در هر دو کشور ارسال کرده است.

در سال ۲۰۲۱، Taeillo یک دور پل ۱۵۰,۰۰۰ دلاری را از CcHUB Syndicate جمع آوری کرد زیرا درآمد خود را نسبت به سال قبل سه برابر کرد. اما این رشد و پیشرفت بدون دردسر نبود. با توجه به محبوبیت برخی از مبلمان خود در جمعیت هزاره و طبقه کارگر نیجریه، Taeillo برای برآورده کردن تقاضا تلاش کرده است.

در مناسبت های مختلف، تحویل محصولات ماه ها طول می کشد. اگرچه زنجیره تامین خود را تا حدی مدیریت می‌کند و حدود ۷۰ درصد محصولات خود را تولید می‌کند، اما این استارت‌آپ به تولیدکنندگان شخص ثالث نیز متکی است که قطعات را قبل از ارسال به انبار Taeillo، مونتاژ و ارسال به مشتریان می‌سازند. به گفته دادا، دلایل طولانی شدن زمان انتظار – با تولید بیش از ۸۰۰ قطعه مبلمان در ماه – به دلیل همکاری با این ارائه دهندگان شخص ثالث، از جمله تامین کنندگان و خدمات لجستیکی است.

“گاهی اوقات، به عنوان یک تجارت مدرن، باید با تامین کنندگان نفت خام معامله کنید. اما اخیراً مجبور شدیم تامین کنندگان خود را تغییر دهیم تا زمان دریافت مواد را کوتاه کنیم. در حال حاضر، ما همچنین در حال کار بر روی مشارکت های استراتژیک با شرکت های لجستیک شخص ثالث هستیم و ممکن است یک بازوی لجستیکی برای کمک به ما در بهبود تحویل خود راه اندازی کنیم.”

مدیر عامل شرکت Taeillo در مورد چگونگی برنامه ریزی Taeillo برای مقابله با زمان تحویل طولانی گفت و در عین حال اذعان کرد که تولید کننده و خرده فروش مبلمان آنلاین نیز می تواند نحوه مدیریت تولید را بهبود بخشد.

با تامین مالی، Taeillo در نظر دارد با پیش ساخت برخی از مبلمان پرفروش خود (به عنوان مثال، میز “Amakisi”) به جای اینکه منتظر بماند تا مشتریان قبل از شروع تولید سفارش دهند، زمان تحویل را به حدود ۳ تا ۵ روز کاهش دهد. این سرمایه‌گذاری همچنین به توسعه محصول «پرداخت با فلکسی» کمک می‌کند، جایی که خریداران می‌توانند مبلمان بخرند و به صورت اقساطی پرداخت کنند. بیش از ۲۰۰ نفر از آن استفاده کرده اند. سپس فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) (تقویت نمایشگاه‌های مجازی) است که استارت‌آپ قصد دارد از نظر بازاریابی دو برابر کند.

«ما کارهای زیادی را با کمتر انجام دادیم. بنابراین اکنون، ما می خواهیم استعدادهای برجسته ای را به دست آوریم که ما را به مرحله رشد بعدی می برد. همچنین، ما می‌خواهیم سهم بازار خود را افزایش دهیم، عملیات را بهینه کنیم، زنجیره تامین خود را هک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که مشتریان تجربه خوبی دارند».

Adesuwa Okunbo Rhodes، موسس و شریک مدیریتی در Aruwa Capital، سرمایه‌گذار انحصاری، گفت که سرمایه‌گذاری در Taeillo با یکی از اهداف سرمایه‌گذاری شرکت او همخوانی دارد: حمایت از استارت‌آپ‌هایی که توسط زنان تأسیس و رهبری می‌شوند.

هفته گذشته، شرکت سهامی رشد سه ساله، که یکی از معدود شرکت‌هایی است که توسط یک زن آفریقایی تأسیس و اداره می‌شود، یک صندوق ۲۰ میلیون دلاری از بنیاد ویزا و سایر شرکت‌های LP را برای سرمایه‌گذاری در ۱۰ استارت‌آپ در حوزه فین‌تک، مراقبت‌های بهداشتی، و انرژی‌های تجدیدپذیر بست. و کالاهای مصرفی ضروری برای خدمت به جمعیت زنان.

او در بیانیه‌ای گفت: «در راستای استراتژی سرمایه‌گذاری لنزهای جنسیتی Aruwa، Taeillo توسط یک زن تأسیس و رهبری می‌شود و ۵۰ درصد نماینده زن در تیم مدیریت خود دارد. شرکت [Taeillo] مدل نوآورانه خود را در صنعت سنتی آجر و ملات حفظ کرده است، و ارزش پیشنهادی منحصر به فردی را برای مشتریان خود در بازاری با رشد سریع و کم خدمات ایجاد می کند. Taeillo با استفاده از فناوری در زنجیره ارزش خود توانسته است در کمتر از ۲ سال به رشد تصاعدی دست یابد و به نتایجی دست یابد که دستیابی به آن شرکت های مبلمان سنتی دهه ها طول می کشد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا